Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vwb je eerste vraag - Allego is well known voor storingen aan hun laadpalen. Denk dat je weinig verkeert hebt gedaan - mijn advies: niet op rekenen dat het werkt en bij voorkeur alternatief zoeken.

tweede vraag: je mag daar alleen laden als je het gebruik van je auto deelt met buren, vrienden of familie.

Is enkel voor EV deelauto's zoals Cambrio / Partago zoals Edi99 vermeld.

Ligt niet aan jou. Zijn gewoon storingsgevoelige palen. Ik heb ook regelmatig problemen gehad bij Allego. Maar... er nam tot nu toe altijd iemand op. Ook om 5 uur ‘s ochtends.

Blij te horen dat het niet aan mij lag :cool:
Ik zou er ook nooit op rekenen dat een gewone laadpaal werkt, maar als ik dan eenmaal de moeite heb gedaan om me daar te parkeren en die kabel uit de auto te nemen en dat pasje te zoeken, dan blijf ik proberen, want dan heb ik al zoveel moeite gedaan dat ik ook niet snel meer opgeef. En bij het ontkoppelen kan ik ook moeilijk zonder laadkabel vertrekken.

Maar het blijft wel spijtig, want ik gebruik bijna nooit publieke laadpalen owv het idee dat het zo'n gedoe is en dat wat omrijden om te superchargen minder werk is. En net nu ik dacht dat ik toch eens wat meer gebruik moet gaan maken van publieke laadpalen zodat mensen zien dat je op veel plaatsen kan laden en dat het echt niet zo moeilijk is, dan wordt mijn vooroordeel toch weer bevestigd :(


En als die laadpaal in Ekkergem enkel voor deelauto's is, waarom zetten ze dat er dan niet bij in de plugsurfing app? Zijn er zo veel laadpalen, of staan die normaal niet in de app?
 
View attachment 337094 Vrijdag in Aarlen (B). Bij Van de Valk.

Zou dat gelukt zijn?

Wel zeker: 2 posities ingenomen.

Ik zag zo een Mercedes staan in lille, vroeg me al af of dit nou werkte... Voor de parkeerplaats hoefde het in elk geval niet, lag redelijk afgelegen

IMG_20180927_130811.jpg
 

Attachments

  • IMG_20180927_130811.jpg
    IMG_20180927_130811.jpg
    660 KB · Views: 43
Moeilijk te zeggen op afstand. om welke paal. waar. gaat het?
zou daarnaast even met provider bellen - die staat wel op de paal.
Blijkbaar was mijn newmotion nog niet geactiveerd voor palen naast hun eigen netwerk. Hopelijk doet hij het met een paar uur wel en kan ik gaan laden. Waarom de maingau het niet deed weet ik niet. Gister werkte hij wel langs de snelweg bij een laplace. We gaan het ontdekken :D
 
Dit is toch wel weer een monumentje....
Eerste snellaadpaal in Zeeuws-Vlaanderen
En er komen er meer. De Coöperatie zoals hij hier in de wandeling heet, oftewel de CZAV uit Wemeldinge zit met zijn AgriSneltank al in heel ZW-Nederland. Ze hebben recent al aardig wat gewone Ecotap laders geplaatst, nu het grote werk dus. Een boerencoöperatie die investeert in (snel)laders. Prima. En voor wie het nog niet wist, je kunt er wel of geen lid, ook fantastische snoeischaren kopen :D .

Czav.snellader.jpg