Vond dit wel interessant:
"Laadkabels over de stoep voor je auto: toestaan of niet?"
-
Laadkabels over de stoep voor je auto: toestaan of niet?
Heel veel mensen hebben geen oprit. Ik heb nu al diverse keren meegemaakt dat ik niet op de 'straatpalen' kan laden omdat deze bezet zijn. Met 2 auto's gaat het laden ook al langzamer dus de kans dat er überhaupt dan een plekje vrij komt is zeer klein.
Daarnaast, de kosten! Een kWh bij de gemiddelde paal kost 34 cent in Nederland hier in Zuid-Holland. Thuis laad je sowieso voor circa 21 cent maar het kan nog goedkoper zo rond de 12 cent momenteel. Dergelijke verschillen zijn toch niet goed te praten?
Waarom zou je in de straat moeten laden en dan ook nog eens 61% (34/21) of zelfs wel 183% meer betalen!
Als de benzine prijs 5 cent omhoog gaat is dat 3.3% (1,83/1,77) en dan wordt iedereen gek!
Maar bizarre prijs verschillen voor straatpalen is allemaal maar goed?
Moeten we niet eens beginnen over de bizarre kWh prijzen voor snelladers maar och.. daar betaal je dan nog voor een zeker premium.
Dan ook nog het eerder aangehaalde artikel:
"Vermogen elektrische laadpalen omlaag, anders stad ‘op zwart’"
-
Privacy settings
Op mijn nieuwe woning leg ik straks 20 zonnepanelen en ik laad overdag de auto. Als ik een straatpaal gebruik kan ik niet eens m'n eigen opbrengst verrekenen terwijl beide op dezelfde straatkabels zitten. Daar zit je dan met je goede gedrag.