Tijdens de terugreis uit Frankrijk wat gaan experimenteren. Tijdens de heenreis haalde ik niet altijd +140kW met met S100D. Tijdens m'n vakantie las ik op het forum ergens dat iemand bij stall-pairing de CCS adapter gebruikte en een hogere laadsnelheid kreeg. Het is nooit in mij opgekomen om op dezelfde stall de CCS stekker te gebruiken.
O ja, "Tesla Supercharger Novotel Clermont-Ferrand, Clermont-Ferrand" stond niet in ABRP en werd niet gebruikt in de planning! Erg irritant!
1e stop: Tesla Supercharger Novotel Clermont-Ferrand, Clermont-Ferrand
Geen issues, 140kW tot aan 35% SoC.
2e stop "Tesla Supercharger Hôtel Ibis Styles Bourges, Bourges"
Niet echt issues, 140kW tot 31% SoC, lange laadsessie tot 80%. Hierdoor langer reizen omdat de laadsnelheid niet hoog is. De dames waren lang bezig op het toilet en ik wilde niet in Parijs naar de SuC i.v.m. de trieste voorzieningen.
3e stop "Avenue Eugène Gazeau 31, Senlis"
Laadsnelheid begon goed maar storte wat onder de 100kW. Toen 2e laadsessie met de CCS adapter uitgevoerd en had hogere laadsnelheid dan de 1e sessie voor een aantal minuten.
4e stop "Lille Supercharger, Lille"
Probeerde meteen te laden met de CCS adapter op een combo stall. Echter, bleef de melding "starting supercharging" ofzoiets. 2x opnieuw geprobeerd maar niks. Toen op dezelfde stall zonder adapter.
Geen issues, perfecte stop eigenlijk op het probleem met de adapter na.
4e stop "Van der Valk Hotel Dordrecht, Dordrecht"
Laatste stop, niet noodzakelijk om thuis te komen maar gezien ik geen laadpaal heb op m'n eigen plek wist ik niet of ik voor m'n deur kon parkeren of dat de straatpaal leeg is.
Kreeg bij het starten iets van 130kW zonder adapter, vond ik toch wat karig dus de stekker opnieuw ingestoken en kreeg toen 142kW tot 39% SoC.
Stop duurde ook hier weer onnodig langer door de dames die kennelijk op het toilet verdwaald waren.....
Conclusie is eigenlijk dat het de moeite waard is voor mijn S100D dat als ik bij een SoC van 12-15% geen +140kW krijg dat opnieuw inpluggen of gebruik van de adapter zinvol is voor je een andere stall gaat proberen. Ten tweede dat ik merk dat de laadsnelheid van 5 tot 10% SoC voor m'n gevoel langzamer is geworden. Het is sneller om tot 60% te laden en dan tot 10% ipv tot 55% en dan tot 5% leeg te rijden. Scheelt weinig maar toch
Verder... wat zijn die SuC's in Frankrijk op mijn route toch verschrikkelijk saai.....
Ook goed te zien t.o.v. van mijn vorige vakantie Frankrijk dat ze nu destination chargers aanvullend hebben op de superchargers bij sommige Novotels.
Verder was het uitgestorven op de terugreis maar dat was niet vreemd vanwege de nacht.