You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SuC Hengelo is een CCS-only Supercharger. Die toont Abetterrouteplanner uitsluitend als je bij Battery and Chargers ook "Tesla Supercharger (CCS)" hebt aangezet. "Tesla Supercharger" is niet genoeg.Iemand enig idee waarom Hengelo niet zichtbaar is in abetterrouteplanner.com ?
thanks!SuC Hengelo is een CCS-only Supercharger. Die toont Abetterrouteplanner uitsluitend als je bij Battery and Chargers ook "Tesla Supercharger (CCS)" hebt aangezet. "Tesla Supercharger" is niet genoeg.
Goed bericht!Goed nieuws voor Belgische EV-rijders
Auto opladen: tegen welke prijs?
Het prijskaartje van een oplaadbeurt van een elektrische wagen is allesbehalve transparant. Soms wordt pas bij de maandafrekening duidelijk hoeveel de laadbeurt heeft gekost. Vanaf 2023 moet u dat onmiddellijk kunnen zien.www.standaard.be
"‘Uiterlijk vanaf 1 januari 2023 zullen de consumenten aan alle publieke laadpalen zowel voor, tijdens als na het laden duidelijk kunnen zien hoeveel de laadbeurt kost’, zegt Jochen De Smet, voorzitter van EV Belgium. ‘Dat kan via het scherm van de laadpaal of via een app. Voor trage laders zal dit waarschijnlijk via een app werken, want die hebben geen scherm. Ook ter plaatse betalen zal vanaf dan nagenoeg overal mogelijk zijn, via bankkaart of via Qr-code.’
Gedaan met die vervelende laadkaarten dus, gewoon je bankkaart of een Qrcode scannen om te laden.
Ook nog verder in hetzelfde artikel
‘Total zal de komende twee jaar minstens 1.000 “trage” laadpalen plaatsen in Antwerpen, met een tarief van 0,24 euro per kWh.
De regelgeving rond betaalkaart en prijsinformatie is een gevolg van een akkoord tussen de staatsecretaris voor consumentenzaken en de sector. Indien ik het correct begrijp een gentlemen's agreement dwz regering maakt geen wetten op voorwaarde dat de sector zich aanpast. Indien de sector niet de nodige maatregels neemt, kunnen er restrictieve wetten opgesteld worden.Als het weer niet maar wat "woorden" zijn van enkele dromers. Daden moeten we zien...
We spreken mekaar terug op 1 januari 2023
Naar mijn mening zou je altijd moeten kunnen zien wat iets kost voordat je er gebruik van gaat maken. Elke winkel, restaurant, benzinepomp etc is verplicht zijn prijzen vooraf kenbaar te maken.…... Als je met RFID kaartje laad, ga je sowieso geen prijsaanduiding op een trage laadpaal zien…..
Probleem is momenteel dat de prijs mede afhankelijk is van welke RFID, kaart of app je gebruikt. Dus om daar een eenheid in te krijgen zal heel lastig worden.Naar mijn mening zou je altijd moeten kunnen zien wat iets kost voordat je er gebruik van gaat maken. Elke winkel, restaurant, benzinepomp etc is verplicht zijn prijzen vooraf kenbaar te maken.
In dat geval zou je dus bij een laadpaal niet met je RFID een laadsessie moeten kunnen starten, tenzij de prijs op de laadpaal staat. Alternatief is starten via een app, waarin de prijs te zien is.
Daarom moet je de app gebruiken van de provider waaraan je zal betalen.Probleem is momenteel dat de prijs mede afhankelijk is van welke RFID, kaart of app je gebruikt. Dus om daar een eenheid in te krijgen zal heel lastig worden.
nee niet altijd. In Frankrijk zag ik een paar palen waaronder een Khiwhi waar Shell recharge/ new motion goedkoper was. En soms is er zelfs verschil in bereken systeem bijvoorbeeld per minuut of per kWh.Daarom moet je de app gebruiken van de provider waaraan je zal betalen.
Ik bedoelde om de juiste prijs te krijgen (niet om de goedkoopste te krijgen).nee niet altijd. In Frankrijk zag ik een paar palen waaronder een Khiwhi waar Shell recharge/ new motion goedkoper was. En soms is er zelfs verschil in bereken systeem bijvoorbeeld per minuut of per kWh.
En is Maingau ook niet goedkoperbij Fastnet dan Fastnet zelf? Ben ik nog niet geweest.
Oh god, laat dat uit.Naar mijn mening zou je altijd moeten kunnen zien wat iets kost voordat je er gebruik van gaat maken. Elke winkel, restaurant, benzinepomp etc is verplicht zijn prijzen vooraf kenbaar te maken.
In dat geval zou je dus bij een laadpaal niet met je RFID een laadsessie moeten kunnen starten, tenzij de prijs op de laadpaal staat. Alternatief is starten via een app, waarin de prijs te zien is.
Het lukt mij en de meeste forum leden hier wel om de juiste prijzen te vinden, dat is het punt niet.Oh god, laat dat uit.
Ik begrijp de frustratie over geen correcte prijsaanduiding, maar die frustratie is aanzienlijk minder dan proberen met een app een laadsessie te starten terwijl je een RFID kaart hebt.