Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zover ik het begrijp laat eflux je toe om de laadpaal die je met je bedrijf (of prive) koopt open te stellen voor het publiek. In België is dit voordelig om te doen want dan wordt die laadpaal 200% fiscaal aftrekbaar.
Letterlijk uit YvesVa's bericht
 
Heb geprobeerd via Electromaps enkel met de app, natuurlijk zijn er 12 laadpalen met elk 2 connectoren, en via de app moet ik de correcte laadpaal selecteren welke ik wil gebruiken.
Er staat geen nummering op de palen buiten en de volgorde klopt ook niet xD
(geen enkele paal was in gebruik en deze zijn nog maar een paar maand oud) :D
Belgie ! huy ! dan maar een stomme RFID tag gekocht voor 18€ en morgen eens testen ...
Mensen die nieuw zijn bij het elektrisch rijden met Non Teslas die niet thuis kunnen laden worden dik opgelicht :p

View attachment 905146
Shell Recharge geeft je dus een gratis RFID pasje…
 

van 31 naar 68 cent per kwh o_O


FE19914B-F811-4286-95AA-1598772799D0.png


nu snap ik waarom er opeens veel meer vrije plekken zijn bij de laadpalen in Amsterdam
 
Last edited:
eigenlijk zou je al die palen met die absurde prijzen moeten boycotten, stroom is al geruime tijd aan het dalen en zij kunnen makkelijk mee.
Vergis je niet dat zij in de grootverbruikers tarieven zitten en betalen een schijntje van wat wij als consument aan huis betalen.
Natuurlijk moet er verdiend worden, maar ergens is een grens....
 
eigenlijk zou je al die palen met die absurde prijzen moeten boycotten, stroom is al geruime tijd aan het dalen en zij kunnen makkelijk mee.
Vergis je niet dat zij in de grootverbruikers tarieven zitten en betalen een schijntje van wat wij als consument aan huis betalen.
Natuurlijk moet er verdiend worden, maar ergens is een grens....
Helaas telt elke publieke laadpaal als een aparte kleinverbruikersaansluiting…
Wel vallen ze (nog steeds tijdelijk) onder een verlaagd energiebelasting: ook onder de 10.000kWh telt het tarief van daarboven (10ct ipv 12.5ct)
Clusteren van laadpalen is jaren geleden al eens als optie besproken maar er nooit doorgekomen.
 
Helaas telt elke publieke laadpaal als een aparte kleinverbruikersaansluiting…
Wel vallen ze (nog steeds tijdelijk) onder een verlaagd energiebelasting: ook onder de 10.000kWh telt het tarief van daarboven (10ct ipv 12.5ct)
Clusteren van laadpalen is jaren geleden al eens als optie besproken maar er nooit doorgekomen.
Maar dan is 68 cent per kWh nog steeds best wel duur……
 
voorlopig met Electromaps geen succes, heb zo een RFID besteld want via de app lukte het niet.
Mogelijks is er toch iets fout gegaan met de connectie met Visa en electromaps... al 3 verschillende laders van verschillende providers geprobeerd.
Wat leren we hier uit, infrastructuur is EVEN belangerijk als de wagen zelf.
En momenteel vertaalt dit zich in, koop een Tesla :D
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
De meeste rijders die van publieke laders afhankelijk zijn laden ~90% van de sessies aande zelfde laadpaal of groep laadpalen.
Kleine moeite om even te kijken welke laadpas daar het voordeligst is.
zo is het maar net. Ik denk dat veel forum leden die extern laden een lease auto hebben met een pasje van de zaak. Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost.
Als je privé gaat laden kijk je daar wel naar, ik tenminste wel.....
 
zo is het maar net. Ik denk dat veel forum leden die extern laden een lease auto hebben met een pasje van de zaak. Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost.
Als je privé gaat laden kijk je daar wel naar, ik tenminste wel.....
Als ik zakelijk ga laden kijk ik er ook wel naar. Het gaat immers allemaal van de winstuitkering af..
 
zo is het maar net. Ik denk dat veel forum leden die extern laden een lease auto hebben met een pasje van de zaak. Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost.
Als je privé gaat laden kijk je daar wel naar, ik tenminste wel.....
Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost. ?
Het maakt toch een verschil voor je werkgever? En niet zo weinig ook. Vind het wonderlijk dat als de rekening privé moet worden betaald er wel naar wordt gekeken.
 
zo is het maar net. Ik denk dat veel forum leden die extern laden een lease auto hebben met een pasje van de zaak. Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost.
Als je privé gaat laden kijk je daar wel naar, ik tenminste wel.....
Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is om alle leaserijders over één kam te scheren.
Zelf hebben wij één auto privé en één in de lease, maar voor beide let ik net zoveel op de kosten. Maakt niet uit of de auto privé of lease is. Ik ben van mening dat je een leaseauto net zo moet behandelen als je eigen auto.