Da's allemaal maar zo goed als dat de werkgever en werknemer het willen spelen.
Ik ken een scenario waarin de werkgever een EV geeft, maar niet een thuislader. Werknemer wil niet opdraaien voor de kosten, dus rijdt elke dag naar een Fastned. De kosten rijzen natuurlijk de pan uit, en werkgever denkt eraan om laden bij snelladers zoals Fastned te deactiveren op de laadpas van het bedrijf.
Andere situatie die ik ken is van een werknemer die wel een laadpaal heeft, maar de elektriciteitskosten worden afgerekend op basis van het CREG tarief, wat lager is dan wat de persoon zelf moet betalen voor zijn stroom. Weigert ook weer thuis te laden, en gaat dus ook aan Fastned laden, wat wél 100% vergoed wordt door de werkgever.
Ik ken een scenario waarin de werkgever een EV geeft, maar niet een thuislader. Werknemer wil niet opdraaien voor de kosten, dus rijdt elke dag naar een Fastned. De kosten rijzen natuurlijk de pan uit, en werkgever denkt eraan om laden bij snelladers zoals Fastned te deactiveren op de laadpas van het bedrijf.
Andere situatie die ik ken is van een werknemer die wel een laadpaal heeft, maar de elektriciteitskosten worden afgerekend op basis van het CREG tarief, wat lager is dan wat de persoon zelf moet betalen voor zijn stroom. Weigert ook weer thuis te laden, en gaat dus ook aan Fastned laden, wat wél 100% vergoed wordt door de werkgever.