Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Da's allemaal maar zo goed als dat de werkgever en werknemer het willen spelen.

Ik ken een scenario waarin de werkgever een EV geeft, maar niet een thuislader. Werknemer wil niet opdraaien voor de kosten, dus rijdt elke dag naar een Fastned. De kosten rijzen natuurlijk de pan uit, en werkgever denkt eraan om laden bij snelladers zoals Fastned te deactiveren op de laadpas van het bedrijf.

Andere situatie die ik ken is van een werknemer die wel een laadpaal heeft, maar de elektriciteitskosten worden afgerekend op basis van het CREG tarief, wat lager is dan wat de persoon zelf moet betalen voor zijn stroom. Weigert ook weer thuis te laden, en gaat dus ook aan Fastned laden, wat wél 100% vergoed wordt door de werkgever.
 
  • Like
Reactions: Unlimitedpower
Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost. ?
Het maakt toch een verschil voor je werkgever? En niet zo weinig ook. Vind het wonderlijk dat als de rekening privé moet worden betaald er wel naar wordt gekeken.
Eens, om nou om te rijden voor 1 cent/kWh is wat overdreven, maar ik zou het redelijk vinden om deze kosten binnen de teugels te houden voor je werkgever. Dat word je echter niet makkelijk gemaakt vandaag de dag.
 
Lekker belangrijk of het nu € 0,35 of € 0,70 per kW kost. ?
Het maakt toch een verschil voor je werkgever? En niet zo weinig ook. Vind het wonderlijk dat als de rekening privé moet worden betaald er wel naar wordt gekeken.
Nee, want rijders met een pas van de werkgevers krijgen over het algemeen niet vergoed als ze met een eigen pas gaan laden. Ik niet in ieder geval.
 
Heeft niets met passen te maken. Werkgevers kunnen perfect ook de Teslafacturen downloaden en betalen.
Tesla laders hebben trouwens geen rf-id lezers. Waarom zouden ze?
Probleem is dat Tesla natuurlijk niet mee doet aan allerlei bureaucratische uitvinseltjes die fleet management en HR in leven houden, zoals laadpassen die enkel in de Benelux werken en zo. Omdat werkgevers bv vinden dat ze niet hoeven te betalen voor de vakantiekilometers van hun personeel met de firmawagen.
 
Probleem is dat Tesla natuurlijk niet mee doet aan allerlei bureaucratische uitvinseltjes die fleet management en HR in leven houden, zoals laadpassen die enkel in de Benelux werken en zo. Omdat werkgevers bv vinden dat ze niet hoeven te betalen voor de vakantiekilometers van hun personeel met de firmawagen.
Mee eens, zou wel helpen als de factuur automatisch naar een bepaald mailadres verzonden wordt.
Verzamelfactuur van alle SUC na een ritje heen en weer Italie zou ook handig zijn maar dan ga ik waarschijnlijk iets te ver 😅
 
Heeft niets met passen te maken. Werkgevers kunnen perfect ook de Teslafacturen downloaden en betalen.
Tesla laders hebben trouwens geen rf-id lezers. Waarom zouden ze?
Omdat werkgevers niet alleen Tesla's hebben rijden? Bij ons kleine bedrijfje van 300.000 man voel je de bui al hangen als fleet manager. Dan ga je je niet vermoeien met die paar Tesla facturen. ;)
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Omdat werkgevers niet alleen Tesla's hebben rijden? Bij ons kleine bedrijfje van 300.000 man voel je de bui al hangen als fleet manager. Dan ga je je niet vermoeien met die paar Tesla facturen. ;)
Niet-Tesla’s kunnen ook aan veel SuCs laden.
Met benzine werd er ook wel eens buiten de kaart getankt. Bonnetje indienen was even omslachtig als factuur downloaden.
 
  • Like
Reactions: Schumpeter
Maar juist met 300.000 man zou je toch wel iets moeten kunnen regelen als fleet manager?
Grote bedrijven besteden het geheel uit aan een leasemaatschappij. De leasemaatschappij heeft alles geautomatiseerd, daar komen geen bonnetjes/facturen die je moet downloaden aan te pas. Officieel zijn vakantie kilometers bij ons voor eigen rekening. Dit is het enige wat ze met de SuC sessies niet kunnen differentiëren, en daarom zijn buitenlandse vakantie kilometers geladen bij de SuC wel toegestaan en via een laadpas niet. Zakelijke kilometers in het buitenland mag je de laadpas weer wel gebruiken.
De fleet manager heeft daar dus geen omkijken meer naar.
 
Grote bedrijven besteden het geheel uit aan een leasemaatschappij. De leasemaatschappij heeft alles geautomatiseerd, daar komen geen bonnetjes/facturen die je moet downloaden aan te pas. Officieel zijn vakantie kilometers bij ons voor eigen rekening. Dit is het enige wat ze met de SuC sessies niet kunnen differentiëren, en daarom zijn buitenlandse vakantie kilometers geladen bij de SuC wel toegestaan en via een laadpas niet. Zakelijke kilometers in het buitenland mag je de laadpas weer wel gebruiken.
De fleet manager heeft daar dus geen omkijken meer naar.
Fleet manager stelt als functie dan niet zoveel voor ? Geen idee eerlijk gezegd.
 
Dat wil ik ook dan niet weer direct zo zeggen want bij grote bedrijven heb je wel de verantwoording over honderden leaseauto’s.
Bij ons is de functie fleet manager gecombineerd met facility manager, dus blijkbaar is het geen dagtaak…..
Dus naast de verantwoording over honderden leaseauto's ook nog eens de verantwoording over honderden lichtknoppen :p
 
  • Funny
Reactions: job-lek and horta
Vraagje,

Ik ben gisterenavond mijn Tesla MYP gaan laden bij de Supercharger in Maastricht. Op mijn navigatiescherm bij aanduiding route hiernaar toe stond het tarief van 0,49€/KWH gemeld. Echter heb ik nu een factuur gekregen waarop staat dat mij 0,53/KWH aangerekend wordt.

Maar na ophaling van mijn wagen 23/12/22 heb ik 10000km gratis Superchargen gekregen en deze staan ook in mijn Loot Box met nog 9645 te gaan ... Waarom zou deze dan toch aangerekend worden? Is er een reden om bepaalde momenten hier geen gebruik van te kunnen maken?
 
Vraagje,

Ik ben gisterenavond mijn Tesla MYP gaan laden bij de Supercharger in Maastricht. Op mijn navigatiescherm bij aanduiding route hiernaar toe stond het tarief van 0,49€/KWH gemeld. Echter heb ik nu een factuur gekregen waarop staat dat mij 0,53/KWH aangerekend wordt.

Maar na ophaling van mijn wagen 23/12/22 heb ik 10000km gratis Superchargen gekregen en deze staan ook in mijn Loot Box met nog 9645 te gaan ... Waarom zou deze dan toch aangerekend worden? Is er een reden om bepaalde momenten hier geen gebruik van te kunnen maken?
Dat moet een foutje zijn, zelfs mijn laadsessie in DE ging gewoon van mijn 10.000 km af
 
  • Like
Reactions: Puck