Voor dagelijks woon/werk zou je inderdaad geen snelladers nodig moeten hebben. Als het niet in één keer zou lukken dan heb je op de bestemming een lader nodig die gerust wat trager mag zijn. Als de werkplek verder dan pakweg 300 km rijden is, dan ga je er ook niet voor een uurtje naar toe. (Al heb je uitzonderingen natuurlijk)
Heb in Belgie ook nog een tijdje landelijke controles gedaan voor mijn vorige werkgever. Meestal tikte de afstand af tussen de 200 en 300 km. Max 5 keer op een jaar ging het naar de 400 km.
I merk vooral dat AP (op mijn vorige wagen travel assist) veel van de vermoeidheid wegneemt. Dus zoals @rammonneke netjes voorrekent, zou een trip van 4u beter passen bij hoe ik het zou plannen. Al is het dan voornamelijk voor vakantie doeleinden. De laadstop mag wel iets meer dan 15 min zijn, dat zou niet storen. Zoals
@Phil V aangeeft, een laadstop is een gegeven en ondanks dat we vroeger steeds zo lang en ver mogelijk doorreden, went het redelijk snel om elke 3 uur even te stoppen, benen strekken en koffie te drinken.
Zoals reeds aangehaald op een ander deel van het forum, de groep die vandaag in rijhuisjes woont (stad of landelijk) waarbij er geen parkeerplaats is voor de deur en geen mogelijkheid om een eigen laadpaal te voorzien, die verdienen wat meer aandacht.
Ik ben van mening dat private aanbieders zelf de prijs moeten kunnen bepalen. Afhankelijk hoe ze dat doen, zullen ze populairder zijn of niet.
Thuisladen blijft voor mij de goedkoopste oplossing, gevolgd door de Suc van Tesla.