Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moest vandaag in een woonwijk zijn in Nieuw Vennep. Omdat ik wat vroeg was voor mijn afspraak besloot in een lader op te zoeken en terug te wandelen. In de Shell Recharge app zag ik diverse mogelijkheden. Die bleken allemaal “Community by Shell Recharge” te zijn, oftewel gewone thuislader op de oprit van iemand. Op die oprit stond dan ook gewoon een auto, dus ook al had ik het gewild, laden kon ik daar echt niet. Wat is in hemelsnaam het nut hiervan? Laat die thuisladers gewoon weg.. niemand heeft hier iets aan.
 
Ik moest vandaag in een woonwijk zijn in Nieuw Vennep. Omdat ik wat vroeg was voor mijn afspraak besloot in een lader op te zoeken en terug te wandelen. In de Shell Recharge app zag ik diverse mogelijkheden. Die bleken allemaal “Community by Shell Recharge” te zijn, oftewel gewone thuislader op de oprit van iemand. Op die oprit stond dan ook gewoon een auto, dus ook al had ik het gewild, laden kon ik daar echt niet. Wat is in hemelsnaam het nut hiervan? Laat die thuisladers gewoon weg.. niemand heeft hier iets aan.
Ik den dat veel mensen niet eens door hebben dat hun laadpaal als openbaar staat aangegeven in de app, en anderen zullen het wel interessant vinden dat ze aan hun buurman kunnen vertellen dat ze iets kunnen verdienen aan hun laadpaal omdat deze openbaar staat.
 
Ik den dat veel mensen niet eens door hebben dat hun laadpaal als openbaar staat aangegeven in de app, en anderen zullen het wel interessant vinden dat ze aan hun buurman kunnen vertellen dat ze iets kunnen verdienen aan hun laadpaal omdat deze openbaar staat.
Ik denk dat het leaseauto eigenaren zijn en een mooie prijs aan hun werkgever berekenen.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
nu werkt die domme RFID van electromaps maar zijn de laappalen zelf kappot...
Het is echt tijd dat belgie dit oplost.

subsidies voor laadpalen die ECHT openbaar zijn, maxmimum tarief, minimum 80% uptime, en bruikbare locaties.
ze maken er weer een zooitje van...
Was er maar een Tesla supercharger dichterbij...
ik kan enkel publiek laden en gebruik in mijn buurt altijd de 4 zelfde laadpalen, 2 van Shell en 2 van Allego, nooit een probleem. Misschien heb ik geluk
 
Zijn er hier nog meer mensen die afhankelijk zijn van openbare laadpalen? Ik vind het idioot dat ik voor 42ct/kWh aan een SuC kan laden, maar thuis in de straat 67ct/kWh mag aftikken voor een veel tragere laadpaal.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik zag in dit draadje al een fikse tariefsverlaging in Overijssel en Gelderland, maar daar heb ik in Tilburg weinig aan hehe. Ook de laadpas van MKB brandstof biedt met 60ct/kWh niet echt uitkomst.
 
Zijn er al forumleden die de laadpas van ESB uitgeprobeerd hebben?

Ben vooral benieuwd of je deze ook als zakelijk rijder (dga van bv) kunt inzetten omdat het een Duits bedrijf is en er grote kans is dat zij je Duitse btw aanrekenen die lastig terug te vorderen is
 
Zijn er hier nog meer mensen die afhankelijk zijn van openbare laadpalen? Ik vind het idioot dat ik voor 42ct/kWh aan een SuC kan laden, maar thuis in de straat 67ct/kWh mag aftikken voor een veel tragere laadpaal.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik zag in dit draadje al een fikse tariefsverlaging in Overijssel en Gelderland, maar daar heb ik in Tilburg weinig aan hehe. Ook de laadpas van MKB brandstof biedt met 60ct/kWh niet echt uitkomst.
Beetje zoeken vindt je heus stukken goedkoper
bv Incharge Vattenfall, kost bij hun palen € 0,399 per kWh
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat verschilt per locatie. In brabant waar dat begin dit jaar nog 20 ct was is het nu 40 cent. Hier in Amsterdam en ook in Utrecht is het ook bij de eigen palen 68 ct
Dat was mij ook al opgevallen, (prijsverschil per regio is ook van de zotte) maar als je goed zoekt, kan je wel goedkoper vinden.
Aangezien @bleut in Tilburg woont, kan hij dus thuis (in de buurt) onder de prijs van een Tesla Suc laden
 
Het is net hoeveel tijd je eraan will besteden. Ik kan 8 kWh gratis laden bij de Lidl in de buurt en daar bespaar ik dan ongeveer €1,32 mee doordat ik meer teruglevering vergoeding krijg. En ik weet een plek waar ik voor €3,- kan parkeren en gratis laden. Maar dan moet ik even fietsen en dat is gezond zeggen ze.

Ik ga de logica van de prijzen niet uitleggen want dat snap ik zelf ook niet. Als ik mijn over productie van mijn zonnepanelen thuis op heb kan ik beter in de straat gaan laden van dezelfde leverancier, is dat logisch.
 
  • Like
Reactions: **BatteryLow**