Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Europa gaat als de brandweer




IMG_6269.jpeg
IMG_6268.jpeg
 
Dit soort stompzinnige berichten van een CEO moeten toch een negatief effect op de koers van het bedrijf hebben?

Wel beveiliging inhuren wanneer je de deur uitgaat maar tegelijkertijd aankondigen dat je mogelijk eerst een rugoperatie moet hebben voor je een gevecht gaat hebben met een andere miljardair.
 

Attachments

  • IMG_1449.jpeg
    IMG_1449.jpeg
    285.5 KB · Views: 57
Dit soort stompzinnige berichten van een CEO moeten toch een negatief effect op de koers van het bedrijf hebben?

Wel beveiliging inhuren wanneer je de deur uitgaat maar tegelijkertijd aankondigen dat je mogelijk eerst een rugoperatie moet hebben voor je een gevecht gaat hebben met een andere miljardair.
Zijn we het stadium van negatieve invloed door extravagante CEO nu nog niet voorbij? Mijn inziens is dat al volledig in de koers verwerkt.
 
Ik heb twee keer flink winst genomen en de papieren winst omgezet in een Model 3 en een zwemvijver. Destijds zenuwachtig gemaakt dat de auto en vijver dan wel heel duur zouden uitpakken (vanwege de verwachte koersstijging) maar met de huidige koers ben ik heel erg blij de winst gepakt te hebben.

Nu weer een tijd laten pruttelen. De gehoopte winstneming-MS is een van spaargeld gekochte MY geworden en pas bij $500 per aandeel kijken we wel weer of we wat winstnemen. Dat zal nog wel minimaal een jaar of twee duren denk ik.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Tesla gekocht op 100 dollar verkocht voor 800 dollar en toen steeg het naar 3000 dollar. ....auw!
Nu splitsingen later wederom Tesla gaan kopen op zowel 300 dollar het dal in op 104 dollar en toen best veel gekocht. Nu zit ik goed in het jasje en zal bij dalingen zoals deze er nog enkele bijkopen.
 
De Lathrop MegaPacktory begint op stoom te komen, wat al te zien was in de sprong van de gross margin van Energy, 11% in Q1 naar 18% van in Q2.

Verdiensten worden ‘lumpy’ geboekt (bij oplevering project pas) maar kunnen dus weleens een positieve verrassing opleveren dit kwartaal.


Go Tesla 🥳
 
  • Like
  • Love
Reactions: Nick-m and RobsEV
Ik begrijp een ding niet: waar komt mijn grenzeloze optimisme toch vandaan...
Ik vermoed niet dat je op jouw vraag een serieus antwoord verwacht... maar indien wel:
Mag ik als reden aanvoeren dat je je eenzijdig laat informeren door echte believers? En, hoewel ik dat niet weet voor jou persoonlijk, elk kritisch geluid of elk argument waarmee aangetoond wordt dat TSLA nog steeds erg behoorlijk gewaardeerd is, hier meteen door een horde fans wordt weggezet als stemmingmakerij? Waardoor meer kritisch (realistisch) ingestelde visies hier ondertussen nog nauwelijks aanwezig zijn.
 
Ik vermoed niet dat je op jouw vraag een serieus antwoord verwacht... maar indien wel:
Mag ik als reden aanvoeren dat je je eenzijdig laat informeren door echte believers? En, hoewel ik dat niet weet voor jou persoonlijk, elk kritisch geluid of elk argument waarmee aangetoond wordt dat TSLA nog steeds erg behoorlijk gewaardeerd is, hier meteen door een horde fans wordt weggezet als stemmingmakerij? Waardoor meer kritisch (realistisch) ingestelde visies hier ondertussen nog nauwelijks aanwezig zijn.
Fivari is niet de nickname van Gordon Johnson toch? :)
 
Ik vermoed niet dat je op jouw vraag een serieus antwoord verwacht... maar indien wel:
Mag ik als reden aanvoeren dat je je eenzijdig laat informeren door echte believers? En, hoewel ik dat niet weet voor jou persoonlijk, elk kritisch geluid of elk argument waarmee aangetoond wordt dat TSLA nog steeds erg behoorlijk gewaardeerd is, hier meteen door een horde fans wordt weggezet als stemmingmakerij? Waardoor meer kritisch (realistisch) ingestelde visies hier ondertussen nog nauwelijks aanwezig zijn.


Lijkt me vrij ridicuul om te veronderstellen dat beleggers zich op één bron baseren voor hun investeringsthesis en niet met enige regelmaat bearish scenarios afdraaien.

Dit is een Bear die ik volg die af en toe nog met valide zorgen komt:


Zodra ik de argumenten van Bears niet met feiten en daarop gebaseerde prognoses direct kan weerleggen ga ik mijn investering in TSLA heroverwegen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten and Nick-m