Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Naamloos.png


Niveau rond 347 is sinds juni 2018 al een keer of 10-15 (net wat je wilt tellen) een streepje in het zand geweest. Benieuwd of het deze rit ook een reactie blijft geven (nu twee keer afgeketst, driemaal is scheepsrecht). Sowieso hoeft het niet tot verbazing te leiden als de traders weer even de andere kant op zouden willen kijken en de beleggers wat geld van tafel zouden willen halen.

De uurgrafiek geeft in elk geval een signaaltje door de relatieve sterkte indicator (nog?) niet (meer?) overbought te laten worden; de kracht raakt er dus een beetje uit, hoewel de indicator nog steeds mooi hoog en in bull territory staat. Het volume was ook niet echt hoog, vooral eergisteren. Dat de RSI het gisteren pas in de laatste twee handelsuren gisteren liet afweten, laat de mogelijkheid wel open dat we vandaag alsnog weer volle kracht doorstomen (de RSI lows in de afgelopen twee handelsdagen worden nog steeds op hogere niveaus gevormd).
 

Attachments

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    56.6 KB · Views: 42
Kom kom @robertvg, jij praat toch bij teveel topics zinvol mee om nu net te doen of je geen kennis kunt vergaren :p

Ik schrijf niet voor wie TA onzin vindt of er door zijn beleggingsstrategie (of totaal gebrek daaraan) niets aan heeft, en ik ben ook maar hobbyist. Wees blij dat ik de minuut-grafiek hier niet bespreek, daar kun je pas echt mee verdienen :D.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and robertvg
View attachment 349110

Niveau rond 347 is sinds juni 2018 al een keer of 10-15 (net wat je wilt tellen) een streepje in het zand geweest. Benieuwd of het deze rit ook een reactie blijft geven (nu twee keer afgeketst, driemaal is scheepsrecht). Sowieso hoeft het niet tot verbazing te leiden als de traders weer even de andere kant op zouden willen kijken en de beleggers wat geld van tafel zouden willen halen.

De uurgrafiek geeft in elk geval een signaaltje door de relatieve sterkte indicator (nog?) niet (meer?) overbought te laten worden; de kracht raakt er dus een beetje uit, hoewel de indicator nog steeds mooi hoog en in bull territory staat. Het volume was ook niet echt hoog, vooral eergisteren. Dat de RSI het gisteren pas in de laatste twee handelsuren gisteren liet afweten, laat de mogelijkheid wel open dat we vandaag alsnog weer volle kracht doorstomen (de RSI lows in de afgelopen twee handelsdagen worden nog steeds op hogere niveaus gevormd).
Ha lekker un bietje in ut TA jargon kallen, da kan ik ok:
Ik denk dat we nog een keertje het gebied rond de 300-315 gaan testen om daarna pas verder te stijgen. Er ligt na zo'n uitbraak altijd veel te verhandelen rond de gebroken weerstand, zowel limiet koop orders als stoplosses, en de prijs gaat altijd in de richting van waar de handel ligt... Mogelijk dat er nu een linkerschouder is gezet, met dadelijk nog een tikkie tegen de 360 aan, een rechterschouder, terugtest 300-315 en dat geheel is dan weer een linkerschouder van de grotere kopschouder formatie... :D
 
Kom kom @robertvg, jij praat toch bij teveel topics zinvol mee om nu net te doen of je geen kennis kunt vergaren :p
Ach het is met technische analyses net zoals Brabants Kees: ik hoef niet van elk woord te verstaan om de bedoeling te snappen. En een beetje intuïtie doet de rest :)
Blijf vooral je grafieken en trends posten, eens ga ik ze doorgronden :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb voor de lol eens naar de lange termijn gekeken.
Andere theorie die me misschien plausibeler lijkt, gezien de grote snelle stijging van de laatste week, en het feit dat we vanaf de onderkant van het 5 jarig kanaal vertrokken zijn, is dat we nu in een rustiger tempo doorstijgen (groene pijl) in een smal opwaarts kanaal en helemaal geen terugtest krijgen. We komen dan ergens eind 1e kwartaal midden in het 5 jarig kanaal terecht.
Screen Shot 2018-11-02 at 23.19.24.png
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Ik heb voor de lol eens naar de lange termijn gekeken.
Andere theorie die me misschien plausibeler lijkt, gezien de grote snelle stijging van de laatste week, en het feit dat we vanaf de onderkant van het 5 jarig kanaal vertrokken zijn, is dat we nu in een rustiger tempo doorstijgen (groene pijl) in een smal opwaarts kanaal en helemaal geen terugtest krijgen. We komen dan ergens eind 1e kwartaal midden in het 5 jarig kanaal terecht.
View attachment 349294
Leuk allemaal. Ik prijs me gelukkig hier geen snars van te - willen - begrijpen.
Wel zie ik mijn virtuele Model 3 langzaam naar een Performance evolueren.
Je kunt er alles van weten, maar het hoeft niet :D
 
Er zijn ten minste twee soorten aspirant kopers die er wijs aan zouden doen wel iets van TA mee te nemen in een besluit om op enig moment in te stappen:

+ actieve beleggers / traders, die ook weer uitstappen
+ lange termijn beleggers die niet duidelijk op een low instappen. Tenzij het sowieso geld is waarop ze geen rendement willen maken of dat ze zelfs nooit meer terug hoeven te zien, die bestaan ook

Ik ben zelf niet bezig met plukken twv een Tesla, maar maakte sinds de lows wel 260% door actief te handelen op TA, en vooral voor de leut Ieder zijn ding. Ik kan weer niet hele pagina's voltikken over versie 9.0 (heb zelfs de niet bestelde AP weer uit laten zetten) en denk daar het mijne van maar zal daar ook verder niets van zeggen.

@basvk ik geloof ook niet in een terugtest van de bodem en zelfs niet van het hogere uitbraakniveau, een stijging zoals jij die beschrijft ligt dan meer voor de hand, maar een pullback naar een hogere fibo verwacht ik nog steeds wel.
 
Last edited:
Leuk allemaal. Ik prijs me gelukkig hier geen snars van te - willen - begrijpen.
Wel zie ik mijn virtuele Model 3 langzaam naar een Performance evolueren.
Je kunt er alles van weten, maar het hoeft niet :D
Verschillende levenservaring, verschillende interesses en zienswijzen. Je zult de beurs vast meer benaderen vanuit je ervaring als CEO, kijkend naar hoe het bedrijf dat de aandelen uitgegeven heeft loopt, gemanaged wordt, enz.
Zelf benader ik het dan weer vanuit mijn ingenieurservaring, kijkend naar terugkerende patronen, technische signalen, overeenkomsten en verschillen met het typisch gedrag van aandelenkoersen in het algemeen. De (historische) koersen zijn de directe bron van informatie, het nieuws rondom het bedrijf levert vooral informatie over de timing.
Het reilen en zeilen van het bedrijf dat de aandelen ooit uitgegeven heeft interesseert me daarbij dan weer iets minder (het uit zich indirect toch wel in de koersbewegingen en signalen). Dat komt dan ook door mijn gebrek aan kennis op het gebied van economie en hoe grote bedrijven bestuurd worden.
 
  • Like
Reactions: Wim S.