Het vereist nu eenmaal iets meer dan traditionele visie (technische of fundamentele analyse) om een disruptie goed te waarderen en ik stop na nu ook anderen dat te laten zien, want het wordt anders nog sneller duurder om bij te kopen, zeker nu wall street het ook een beetje begint te snappen. Daar hebben op dezelfde manier ook jaren met hun koersdoelen achter Amazon en Apple aan lopen adviseren. (koersdoel =< huidige koers) Nu snappen ze het beter, maar gelukkig nog steeds niet goed genoeg en ook gelukkig kijken ze maar een jaar vooruit en niet veel meer. (Ook wel grappig dat ze er dan nog steeds honderdduizenden auto's naast zitten). Energie-productie en -opslag (incl. autobidder) gaan nu pas echt los, cybertruck, semi, roadster, hatchback, komen nog, robotaxi dat Über en Lyft volledig van de kaart zal vegen. De meesten van de lezers hier onderschatten dat zelfs en dat is maar goed ook. Ik heb geen spaargeld, ik koop telkens bij, waar het kan op de dips, zo ook rond 20/21 januari. 27 januari zal er weer een tipje van de sluier worden opgelicht. Voor de angsthazen hier, ik ben bang dat je nog vaak zult worden herinnerd aan je postings en je zult jezelf wel voor de kop slaan dat je zo eigenwijs was. Free float wordt met mensen die het wel zien steeds kleiner, want zeg nou eerlijk, als je het snapt ga je toch voor 2023/24 niks verkopen?
Er is werkelijk geen enkele partij die zoveel bovengemiddelde batterijen zo goedkoop kan maken, zo snel evolueert en zoveel winst maakt op EV's, dus de voorsprong wordt (zeker met dat opgehaalde kapitaal) niet kleiner maar groter. De concurrentie moet wel ICE blijven maken om in de EV markt met verlies een toontje mee te blazen. Het is Tesla, dan heel lang niks, dan de andere Pure EV's en dan VW die misschien net op tijd zijn en nog voldoende op de balans hebben om winstgevend te kunnen worden op EV's (en dan ook z.s.m. van de ICE-poot af moeten, inclusief de nog enigszins in hun voordeel uitpakkende service-poot). Ik zie maar 1 reëel risico en dat is service/aftersales. Tesla moet stoppen daar zo kinderachtig over te doen en kan zich dat ook veroorloven, want er gaat weinig vanzelf kapot, dus repareer het gewoon, snel, zonder gezeur, (vrijwel) kosteloos, altijd en niemand zal er nog een seconde over nadenken om iets anders te kopen zeker als er een 40.000 hatchback komt incl BTW. 4 jaar volledige garantie en daarna 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 1/6 en 1/7 korting op reparaties. (of dat Tesla (als robotaxi draait) de auto gewoon gaat terugkopen voor een interessante prijs en zelf in de vrije Teslavloot zetten. Als je daar als bedrijf echt in gelooft wil je bijna geen auto's meer verkopen denk ik, mits je ze kunt financieren. Wij eigenaren zijn alleen een tussenfase voor Tesla. Financiers van de vloot. Mogen een graantje meepikken en zullen dus in de beginfase nog subcontractor robotaxi-operator mogen worden.