Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Kom heren, de koers valt iedereen vies tegen maar laten we dat chagrijn niet op elkaar afreageren. Niemand die het echt weer dus het kan geen kwaad van elkaars inzichten kennis te nemen.
Het is ook niet allemaal kommer en kwel op verliesdagen. Ik dacht aan de grafiek te zien dat mijn order net niet zou zijn uitgevoerd. Toch net wel. Prima dag.
 

Attachments

  • D3CEA3D3-A75B-4DAA-BED0-D89FF8686098.jpeg
    D3CEA3D3-A75B-4DAA-BED0-D89FF8686098.jpeg
    194 KB · Views: 35
  • 8286574A-FE74-47BC-AB17-61D34C1436D3.jpeg
    8286574A-FE74-47BC-AB17-61D34C1436D3.jpeg
    49.9 KB · Views: 18
  • Like
Reactions: ebullio and Xfrank
Getsie, heb ik een keer een mooi meevallertje grote factuur die zelfde dag nog betaald word.... ik dacht vanavond, hops mooi koopmomentje....
Heeft de ING weer wat nieuws verzonnen, 4uur nodig om je daglimiet te verhogen. Man o man wat een gezever (zogenaamd bescherming tegen oplichting) zal maandag wel 60$ hoger openen.

Leerles weg bij die grote *** bank

#einde rant
 
Mijn verwachtingen voor volgende week zijn een heropleving in de eerste helft, maar ik verwacht niet dat we ver voorbij de 1100 gaan hollen. In de 2e helft gaan we weer gewoon rood gaan en max pain is momenteel 1070 voor het einde van de week.

Er zal minder druk zijn van LEAPS in tegenstelling tot afgelopen vrijdag, maar macro's zullen na ER weer spelen.

Ik verwacht dus om tegen dinsdag of woensdag mijn posities in het groen te sluiten en dan de week erop puts van 900 te verkopen.

1642838294879.png
 

@Papafox heeft dagelijks analyses.

Zoals ik het de laatste tijd lees: MM die Tesla naar beneden duwen in verband met optieseries, algemene ontwikkelingen (inflatie, rente) en trends (bijv NASDAQ)...

Ik heb nog geen specifiek Tesla narigheid gehoord/gelezen.

Kortom, gewoon vasthouden, komt vanzelf goed...
 
Zijn er eigenlijk al oorzaken van de daling voorbij gekomen?
Wooter voorspelde eerder al druk door optiespelers tegen gisteren. Waar minder over gepraat wordt is druk op tech-bedrijven (en zeker meme-aandelen) binnen het negatieve beursklimaat, cijfers van concurrenten als VW die een razendsnelle inhaalbeweging bezig zijn, schrik voor almaar langer uitstel van de cybertruck, trage opening Berlijn, EM die politiek slecht bezig is in de US.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: fivari and Phil V
Wooter voorspelde eerder al druk door optiespelers tegen gisteren. Waar minder over gepraat wordt is druk op tech-bedrijven (en zeker meme-aandelen) binnen het negatieve beursklimaat, cijfers van concurrenten als VW die een razendsnelle inhaalbeweging bezig zijn, schrik voor almaar langer uitstel van de cybertruck, trage opening Berlijn, EM die politiek slecht bezig is in de US.
Het zijn macro's en de LEAPS die $TSLA de laatste weken naar beneden duwden. Daar heeft VW absoluut niks mee te maken. VW eindigde deze week namelijk ook in het rood.

Wat telt is dat elke week vrijdag opties verlopen, en het voor market makers interessant is dat de koers van $TSLA eindigt binnen hun meest optimale parameters. En als dat verklaart waarom bijvoorbeeld vorige week in het nieuws kwam dat de Cybertruck uitgesteld was - en volgens sommige berichten zelfs geannuleerd! - terwijl dat nieuws was dat in december al gecommuniceerd was. Maar iedereen was dat in december alweer vergeten en de nieuwe media-aandacht hielp de prijs van het aandeel weer te dempen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Er loopt gewoon veel lucht uit al die même stocks en crypto's nu de drijvende kracht erachter - de massale geldinjecties - stilvallen en duidelijk wordt dat de centrale banken aan QT zullen moeten doen ipv QE.
Stijgende rente en inflatie.
Opties en MM zijn eerder korte termijninvloeden.
 
Ik heb geen aandelen, wel wat crypto. Hebben jullie aanraders van exchange waar je eenvoudig stocks kunt traden?

Er bestaat ook zoiets als tokenized stocks maar die hebben maar een klein handels volume.

Waar maakt me niet uit, zolang ik me maar met een NL paspoort kan registreren :)
 
Ik heb geen aandelen, wel wat crypto. Hebben jullie aanraders van exchange waar je eenvoudig stocks kunt traden?

Er bestaat ook zoiets als tokenized stocks maar die hebben maar een klein handels volume.

Waar maakt me niet uit, zolang ik me maar met een NL paspoort kan registreren :)
Wanneer je weinig spannends wil doen en voornamelijk alleen aandelen dan is DeGiro goedkoop en gemakkelijk.

Crypto als product, daar geloof ik wel in alleen vrees ik dat overheden steeds meer tegen gaan zijn omdat het niet te controleren valt.
 
  • Helpful
Reactions: ramonneke
Ik heb geen aandelen, wel wat crypto. Hebben jullie aanraders van exchange waar je eenvoudig stocks kunt traden?

Er bestaat ook zoiets als tokenized stocks maar die hebben maar een klein handels volume.

Waar maakt me niet uit, zolang ik me maar met een NL paspoort kan registreren :)
Nog gemakkelijker is om via je aandelen broker te inverteren in het afgeleide product Bitcoin tracker one EUR Dat kon op Binck en ik zie ze ook op Saxo. Voordeel: geen extra bitcoin inlog codes die je kunt kwijtraken.