Dit is wat de wet nu zegt:
Artikel 13bis
1.
Indien ook voor privé-doeleinden een auto ter beschikking is gesteld, wordt het voordeel op kalenderjaarbasis gesteld op ten minste:
a. 25% van de waarde van de auto indien de auto niet meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen;
b. 35% van de waarde van de auto indien de auto meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen.
De auto wordt in ieder geval geacht ook voor privé-doeleinden ter beschikking te zijn gesteld tenzij blijkt dat de auto op kalenderjaarbasis voor niet meer dan 500 kilometer voor privé-doeleinden wordt gebruikt.
2.
Het voordeel, bedoeld in het eerste lid, eerste volzin, wordt op kalenderjaarbasis verlaagd met:
a. 21% van de waarde van de auto indien de CO 2 -uitstoot 0 gram per kilometer is;
b. 10% van de waarde van de auto indien de CO 2 -uitstoot hoger is dan 0 gram per kilometer, maar niet hoger is dan 50 gram per kilometer, en
c. 4% van de waarde van de auto indien de CO 2 -uitstoot hoger is dan 50 gram per kilometer, maar niet hoger is dan 106 gram per kilometer.
Er wordt dus inderdaad verlaagd. Als het basis percentage van onze auto's 25% blijft dan wordt daar straks een vermindering/korting van 18% op toegepast.
VNA informatie zou dus best wel eens juist kunnen zijn. (bummer!)