Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

CO2 uitstoot met je Model S????

This site may earn commission on affiliate links.
Mosterdmaker, kun je iets delen van je kennis en ervaring, m.n. t.a.v. de financiële kant. Ik kan zelf nauwelijks panelen op m'n dak kwijt, en denk er hard over om een warmtepomp te nemen, in welk geval goedkope stroom kopen voordeliger kan zijn dan stroom van je eigen panelen nemen, maar zit erover te denken om een voorstel te doen voor een kerkgebouw waar flink verbouwd gaat worden en het platte dak goed t.o.v. de zon ligt. Het zal dan wel per saldo echt om teruglevering gaan, want zoveel wordt er niet verbruikt, denk ik. (Kan ook naar een ander draadje, of PM).
 
Heb ook nog een aanverwante vraag:

Weet iemand waar je voor Vlaanderen aan objectieve info kan geraken over keuze van zonnepanelen, wat een dergelijke installatie ongeveer kost en eventueel een optionele zonneboiler voor het warm water. Je hebt tegenwoordig elfendertig installateurs die elk de beste oplossing hebben maar die zéér grote prijsverschillen maakt.
Ik zou een duidelijke uitleg willen over hoeveel panelen je nodig hebt voor welk vermogen en welk kostenplaatje dat wordt.
Een Tesla Power Wall prefereert boven energie terug op het net te zetten.
 
Heb ook nog een aanverwante vraag:

Weet iemand waar je voor Vlaanderen aan objectieve info kan geraken over keuze van zonnepanelen, wat een dergelijke installatie ongeveer kost en eventueel een optionele zonneboiler voor het warm water. Je hebt tegenwoordig elfendertig installateurs die elk de beste oplossing hebben maar die zéér grote prijsverschillen maakt.
Ik zou een duidelijke uitleg willen over hoeveel panelen je nodig hebt voor welk vermogen en welk kostenplaatje dat wordt.
Een Tesla Power Wall prefereert boven energie terug op het net te zetten.

Ik heb destijds goede info en de beste prijs gehaald bij ecosolar uit regio veurne
 
Nu denk eens even uit de box...
zelf investeerde ik naast de zonnepanelen op mijn bedrijfje, de eerste 52 al in het jaar 2000...
in een partij zonnepanelen voor op een nabijgelegen school, de school huurt ze, met recht van koop over enkele jaren, en heeft jaarlijks ca 2000 euro besparing! Leg een pasr panelen extra en spreek af dat je bij een school of buurman etc etc dan meteen kunt laden!
grt tons mosterd .nl

Ja ben ook erg benieuwd naar dit verhaal! Als dit netjes volgens de regels kan zou ik ook direct op zoek gaan naar geschikte gebouwen maar volgens mij is dit met de huidige regelgeving toch best lastig. Wordt je niet gezien als een energieleverancier met die constructie?
 
Weet iemand waar je voor Vlaanderen aan objectieve info kan geraken over keuze van zonnepanelen, wat een dergelijke installatie ongeveer kost en eventueel een optionele zonneboiler voor het warm water. Je hebt tegenwoordig elfendertig installateurs die elk de beste oplossing hebben maar die zéér grote prijsverschillen maakt.
Voor zonnepanelen heb ik een goed adres, je kan op deze site zelf de prijs berekenen in functie van een aantal opties en aantal Wp: Prijs zonnepanelen