Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Configuratie model X is begonnen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is dus de reden dat ze steeds vaker ook een SuC Stall vooruit inrijdend maken... (ik dacht altijd dat die voor een specifieke groep rijders waren:wink:)

Dat wordt dan een mooie puinhoop bij veel "vooruit inrijdende" SuC's zoals ik ze ken.
Bedenk maar eens hoe dat gaat worden als er bij een aantal van zo'n rijtje een flinke caravan uitsteekt.
In Ljubljana kon ik zelfs de Model S er nauwelijks inkrijgen vanwege de breedte van de weg en de geparkeerde auto's aan de andere zijde.
Ik denk eerder dat Tesla dan "zijdelingse" SuC's moeten gaan maken voor auto's met een caravan.
Of nog beter: drive-through, vergelijkbaar met wat ze in de USA maken op RV campsites.
 
Je gaat toch niet met een Model X met een caravan op een vakantie twee of drie weken dwars door Europa? Ik vind het met een ICE al vreemd maar daar kan ik me de historie nog wel bij indenken. Model X met caravan is niet geschikt voor lange reizen en vallen dus ook buiten het doel van de SuC's.

Een trekhaak zal zeker handig zijn voor kortere afstanden. Dan kan er nog best veel mee gedaan worden. Met een bereik van zeg 200 km (zwaar transport) kun je al aardig uit de voeten.

En ja, als er dan een keer geladen moet worden aan een SuC, prima, maar dan even afkoppelen. Is meestal in een paar minuten gedaan.
 
Last edited:
Ontdek net dat de middelste rij stoelen niet plat kan - en de achterste ook niet helemaal echt weg klappen.
Dan denk ik dat het besluit te cancellen/door te schuiven naar een ander voor mij vast staat.

Heb een paar leuke berichten van mensen die willen overnemen en daar Just Diggit (en mij ook) mee blij kunnen maken.

Ik zal op 10 oktober de doorschuifactie in gang zetten dus meld je voor die datum zodat we een kunnen bespreken.

gr

PJH
 
IN het begin van dit filmpje zie je de Model X rijden met de Falcon Wing deuren open.
Dat lijkt me nogal gevaarlijk en kan toch niet de bedoeling zijn ?

Tesla Model X driving with falcon doors open at launch event - YouTube

Tenzij je wil gaan vliegen :wink:.
Maar even serieus, zal toch wel gewoon een geluidssignaal afgaan en iets op het display verschijnen?
Heb overigens nog nooit met de Model S geprobeerd wat er gebeurd als je de deur open laat en je wat harder gaat rijden.:scared:
 
Volgens mij kun je met elke auto met alle deuren open en achterklep en motorklep open gaan rijden. Waarom zou dit hier anders moeten zijn. Als bestuurder heb je natuurlijk nog altijd zelf de verantwoordelijkheid wat je doet.

Ik krijg toch echt liever een openstaande deur tegen mijn lijf dan een openstaande Falcon Wing tegen mijn hoofd.
Het gaat niet om verantwoordelijkheid maar om de kans dat iets vervelends gebeurt.

Is er één reden te bedenken waarom je met geopende Falcon Wings zou moeten kunnen rijden ? Volgens mij niet.
Zorg er dan voor dat je niet kunt rijden als deze geopend zijn én dat je ze niet kunt openen als je rijdt.
Voor je het weet gaat het een keer mis en komt het weer uitgebreid in het nieuws.

O ja, en dan de eventuele schade. Als je met een openstaande portier tegen een paal rijdt heb je een deuk, maar als met een openstaande Falcon Wing per ongeluk tegen een paal of boom rijdt is waarschijnlijk de halve auto ontzet.

Of kunnen de sensoren in de Falcon Wing een object of mens detecteren en de auto tijdig stoppen ?
 
Last edited:
Straks krijgen we een auto waarbij we niet meer zelf mogen bepalen wat we doen. Dan mag je niet met een raam open rijden en als je iets langs meeneemt wat achter uitsteekt, blijft de achterklep iets open en kun je niet rijden.
Ik vind het wel handig als je iets heel breeds wil meenemen een shetland pony ofzo dat je de falcon wings open laat staan. Heb je een soort paardentrailer op de second row ;-)

- - - Updated - - -

Ontdek net dat de middelste rij stoelen niet plat kan - en de achterste ook niet helemaal echt weg klappen.
Dan denk ik dat het besluit te cancellen/door te schuiven naar een ander voor mij vast staat.

Heb een paar leuke berichten van mensen die willen overnemen en daar Just Diggit (en mij ook) mee blij kunnen maken.

Ik zal op 10 oktober de doorschuifactie in gang zetten dus meld je voor die datum zodat we een kunnen bespreken.

gr

PJH

Je kan altijd voor de 6 zitter gaan, dan kun je wel lange dingen meenemen. Ik heb zelf voor de wintersport 6 paar skies mee, ik ga in ieder geval voor die 6 zitter.
 
Ik wel. Als je linksvoor open laat staan en je gaat rijden stopt de auto bijna direct abrupt in de P stand. Anderen deuren geen ervaring.
Als je Trunk open laat staan kan je zo wegrijden..Heb dat een paar keer gehad .. Eén keer in een parkeer garage - effe stukkie terug.. schade aan de klep, 1.200 schade..
Maar ja je krijgt een melding - als je er niets mee doet.. -;)

T
Heb overigens nog nooit met de Model S geprobeerd wat er gebeurd als je de deur open laat en je wat harder gaat rijden.:scared: