Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De eeuwige verdediging tegen fossiel....(argumenten gezocht)

This site may earn commission on affiliate links.
13DE160B-1F22-4CFE-BE7A-C95F43B40460.png


Inzake ‘brand’gevaar accu’s t.o.v.conventionele auto’s is dit berichtje het bewaren waard.
 
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
En qua argumenten.... sommige zijn echt hardleerse petrolheads. Die ga je toch niet overtuigen. Dan kan ik het niet nalaten om aan te geven dat ik om de 50 km een uur moet laden of het verlengsnoer vanaf thuis heb uitgerold......
dan vragen de meeste wel door hoe vaak ik nu eigenlijk moet laden in de week en of ik op- en neer kan van Nijmegen naar Den Haag (ja zonder onderweg te laden). Etc etc.

Iedere discussie wordt afgesloten met ‘maar ik vind het we een heel mooie auto’’
 
4 van de 6764 in twee jaar valt me heel eerlijk gezegd nog reuze mee.

Tesla heeft nu 13.000 auto's in Nederland, waarvan 6.500 sinds begin 2017 en hoewel Tesla's ongeveer net zo vaak in de brand staan komt dit dan wel duidelijk door brandstichting of een zware crash (hoewel de media meestal opschrijven dat de oorzaak onbekend is, zelfs als het twee keer op hetzelfde adres in twee maanden gebeurd).
 
Enkele weken geleden heb ik een item gepubliceerd genaamd '10 misvattingen over elektrische auto's (weerlegd!)'. Ik vind het zelf handig om te gebruiken om mensen naar te verwijzen vanaf sociale media (Twitter, FB, etc.) zonder telkens opnieuw het hele verhaal te moeten uitleggen. De punten zijn kort en bondig benoemd, maar bevatten ook links met extra info en bronnen. Wellicht handig.

Ik sta overigens open voor eventuele aanvullingen/suggesties. :)
 
Enkele weken geleden heb ik een item gepubliceerd genaamd '10 misvattingen over elektrische auto's (weerlegd!)'. Ik vind het zelf handig om te gebruiken om mensen naar te verwijzen vanaf sociale media (Twitter, FB, etc.) zonder telkens opnieuw het hele verhaal te moeten uitleggen. De punten zijn kort en bondig benoemd, maar bevatten ook links met extra info en bronnen. Wellicht handig.

Ik sta overigens open voor eventuele aanvullingen/suggesties. :)

Een brandstof auto vliegt 11 keer vaker in brand, en nog explosiever ook:

Are electric cars more likely to catch fire?
 
Paradoxale psychologie lijkt mij een effectievere methode in plaats van de verdediging op te zoeken. Waarom zouden we ons verdedigen? Het is gewoon een erg gave iPad op wielen. Maakt me niets uit wat anderen ervan vinden. Ik heb dan ook geen Tesla omwille van anderen, zou een erg dure opgave zijn als ik dat principe op alles projecteer.

Als iemand bij mij erover begint dan zeg ik vaak dat Tesla’s ook niet voor iedereen is weggelegd.

Het zit m.i. in de wil van een persoon. Ook al kun je een discussie winnen op logica, iemand die niet wil zal verderzoeken totdat er weer andere zaken zijn om de “strijd” mee te “winnen”.