Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Het duurde even, maar blijkbaar is mijn tip van Juli 2018 inmiddels bij Jaguar doorgedrongen.

Hoewel dat ‘sterk gereduceerde tarief’ niet al te veel zal afwijken van wat er al op de markt te krijgen is. Als Shell/NewMotion al iets van drieduizend pop rekent voor het leveren en installeren van een simpele AC lader, dan gaat het bij zo’n DC lader al gauw over het dubbele...
Blijkbaar hebben ze eindelijk geluisterd naar de tips. Die box van Gideon kost toch ongeveer 3k, dus zou dit met installatie voor 4,5 max 5k kunnen?
 
Hoewel dat ‘sterk gereduceerde tarief’ niet al te veel zal afwijken van wat er al op de markt te krijgen is. Als Shell/NewMotion al iets van drieduizend pop rekent voor het leveren en installeren van een simpele AC lader, dan gaat het bij zo’n DC lader al gauw over het dubbele...

3k is wat overdreven. NewMotion rekende medio 2018 EUR 999 voor een Home Advanced (22 kW) paal en +/- 600 tot 800 euro voor installatie (afhankelijk van aantal meter graven) incl. groepenkast aanpassing.
 
Lijkt me dat de I-Pace nauwelijks van tel is in wat ze nu meemaken. Het gaat hier over investeringen, en de I-Pace wordt gewoon gebouwd in onderaanneming door Magna Steyr in Oostenrijk.

Het probleem is dat de rest van hun gamma niet aanslaat...
 
3k is wat overdreven. NewMotion rekende medio 2018 EUR 999 voor een Home Advanced (22 kW) paal en +/- 600 tot 800 euro voor installatie (afhankelijk van aantal meter graven) incl. groepenkast aanpassing.
Dat klinkt al heel wat redelijker.
Ik ging af op de kosten die men via Leaseplan rekent in een met Jaguar vergelijkbare situatie..
 
Voor de geinteresseerden, hierbij een 3x16A naar 1x32A Type 2 lader voor € 1.800 incl. BTW
upload_2019-2-23_23-48-30.jpeg


Transformer Laadstation
 

Attachments

  • upload_2019-2-23_23-49-31.jpeg
    upload_2019-2-23_23-49-31.jpeg
    15.3 KB · Views: 43
  • Informative
Reactions: S-19910
I-Pace verkozen tot auto van het jaar.

Mooi dat een EV wint !


Maar, toevallig vandaag bij Sec Tesla-Eindhoven een potentiële Tesla koper ontmoet.
Het was een I-pace rijder ! Hij reed nu twee weken met de I-Pace, in leasing. En wou er meteen vanaf.
LeaseMij was akkoord, en het zou een diesel worden.
Zijn grootste probleem was het ellendig traag laden, de onbetrouwbare laadpalen en het gebrek aan info over de laadpalen.

Zijn ze wel vrij ? Kan ik er laden ? Of is er weer eentje defect....
Maar hij was wel verbaasd hoe al die Tesla-eigenaars dat dan wel deden.

Hopelijk hebben we hem kunnen overtuigen...
Verbaasd was hij wel.
 
I-Pace verkozen tot auto van het jaar.

Mooi dat een EV wint !

Het was een I-pace rijder ! Hij reed nu twee weken met de I-Pace, in leasing. En wou er meteen vanaf.
LeaseMij was akkoord, en het zou een diesel worden.
Zijn grootste probleem was het ellendig traag laden, de onbetrouwbare laadpalen en het gebrek aan info over de laadpalen.

Zijn ze wel vrij ? Kan ik er laden ? Of is er weer eentje defect....
.

Precies zoals voorzien... en een slechte zaak voor het EV rijden.... niet voor niets staan er pm 65 op marktplaats te koop (laatste keer dat ik er naar keek).
 
  • Like
Reactions: stevenp
Vind spijtig van dit opmerking ivm Tesla & "volle bezetting" van de 5 SuCs. Probabiliteit, met 5 laders, is dat je niet langer dan 10' moet wachten. Maar bon.
Binnen korte tijd, zal de situatie voorkomen dat de SuC bezet zijn (met Tesla's uiteraard), en de CCS laadpalen ook... met Tesla Model 3. Dit zal voor frictie zorgen.
 
We moeten er op rekenen dat bij een stijgende behoefte, het netwerk evenredig zal groeien. Ik rijd nu al ruim vijf jaar elektrisch in een niet-Tesla en heb eigenlijk nog nooit moeten wachten omdat een snellaadpaal bezet was. Ik heb waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Eens de druk op de snelladers toeneemt, zou men die voldoende duur moeten maken om oneigenlijk gebruik te ontraden, bij voorkeur met een tijdstarief en geen kWh-tarief. Maar die discussie is al een paar keer gevoerd.
Ik stel vast dat ook Tesla het gratis SUC heeft laten varen, vermoedelijk om dezelfde reden.
 
Ik merk op fora over de Kia e-Niro ook mensen die nog onervaren zijn met laadpassen en palen. Zelf veel ervaring opgedaan met mijn Ioniq de afgelopen twee jaar en heb natuurlijk het geluk dat ik op eigen parkeerplek kan laden. Dat maakt het leven van een EV rijder veel eenvoudiger. Zowel bij de Kona/e-Niro en i-Pace zie je nu mensen die vanwege lage leasekosten zijn ingestapt in het EV rijden zonder zich er echt in verdiept te hebben waar ze aan begonnen. Geldt ook voor de M3 (en dan heb ik het dus niet over de Tesla fans/liefhebbers die bij ontvangst al meer wisten over de auto dan de Tesla medewerker ;) ). Voordeel is wel dat deze groep nu er mede voor gaat zorgen dat er meer laadpalen komen en hopelijk ook een harmonisatie van de laadpassen zodat je maar eigenlijk één pas/app nodig hebt om overal te laden in Europa.
 
@Fralamjo
Inderdaad zeer herkenbaar. Rij nu al bijna 2 jaar in een Zoe. Weliswaar 42 kwh maar kan "slechts" 22 kw laden. Dan leer je erg snel de ins en outs van het EV rijden. Ben zeker in het begin wel eens voor verassingen komen te staan waar ik erg veel van geleerd heb.
Straks met de Model 3 zal dat een eitje zijn en is plannen vrijwel niet meer nodig. Zal nog met enige weemoed aan de ZOE gaan terugdenken... ;-)
 
  • Like
Reactions: stevenp
I-Pace verkozen tot auto van het jaar.

Mooi dat een EV wint !

In 2014 werd de Peugeot 308 winnaar en niet de Model S. Ik was toen zo overtuigd dat de M S zou winnen dat ik al stickers had geplakt op voor- en achterruit. Zelfs als je nu naar de verschillen tussen de I-Pace en de Model S kijkt dan zou ook in 2019 onze Model S auto vd jaar moeten zijn. Mooi dat de autojournalisten nu wel de ballen hebben om een volledig elektrische auto op de eerste plek te zetten. In 2014 waren ze niet zo stoer terwijl er toen zelf meer reden toe was als nu. Toen was Tesla baanbrekend, dat is Jaguar nu niet.