Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, er ontspint zich hier ineens een discussie over 1 fase laden en de diverse auto's. Zou eigenlijk in een draadje moet van thuis laden of wat de andere merken doen ;)

Mocht ik een i-Pace hebben gekocht dan had ik zeker een Zappi met loadbalancing aangeschaft om die auto snel genoeg vol te krijgen. Want dan zie je toch wel nadrukkelijk wat het nadeel is van grote accu's en de mogelijkheden om die goed, snel vol te laden op een gemiddelde huisaansluiting zonder grote investeringen.
 
Eerder deze week ben ik op een meeting spontaan aangesproken door iemand die met een I-Pace bleek te rijden. 1,5 maand nu.

En opnieuw blijkt onze vrees uit te komen :
Absoluut niet te spreken over elektrische rijden; twee grote tekortkomingen : range en laadsnelheid.
"Wordt helemaal niets, dat elektrisch rijden. Meer rijden met de verwarming uit om de volgende paal te halen, als die het al doet en vrij is. Om dan uren te laden, met héél dure kWh's. Auto moet asap weg voor een diesel."


Nadat hij zijn verhaal kunnen doen had, heb ik toch nog even doorgevraagd over "het elektrisch rijden".
En nog maar eens het laadnetwerk van Tesla getoond, en het effectieve rijbereik via de gekende Tripplanners.
Uiteindelijk ging hij wel akkoord dat het zuivere rijden toch wel ongeëvenaard was, en dat het probleem in de I-Pace zat.
Hopelijk wordt die diesel dan toch een 'D' van Tesla...
 
Ha Hendrik, wanneer kunnen we weer een ervaringsupdate met de i-pace verwachten? Ik ben benieuwd, of heb ik een recente update gemist? bedankt,
Hoi Gerard, heb er zelf weinig ingereden de laatste tijd. Hij bevalt mijn pa uitstekend al moet ik erbui zeggen dat hij er sinds oktober net zoveel meer gereden heeft als mijn vrouw en dochter in onze Kona. Die bevalt ons ook zeer goed. Heerlijk maatje voor het dagelijkse verkeer.

CCS lader.jpg


CCS lader geinstalleerd en na enige opstart problemen ook werkend. Voorlopig op half vermogen waarmee we de i-Pace, Kona of model 3 met 15kw/u kunnen laden. Straks verhogen we dit naar 30kw/u. Nog sneller dan de S en de X:eek:.
 
Hoi Gerard, heb er zelf weinig ingereden de laatste tijd. Hij bevalt mijn pa uitstekend al moet ik erbui zeggen dat hij er sinds oktober net zoveel meer gereden heeft als mijn vrouw en dochter in onze Kona. Die bevalt ons ook zeer goed. Heerlijk maatje voor het dagelijkse verkeer.

View attachment 390575

CCS lader geinstalleerd en na enige opstart problemen ook werkend. Voorlopig op half vermogen waarmee we de i-Pace, Kona of model 3 met 15kw/u kunnen laden. Straks verhogen we dit naar 30kw/u. Nog sneller dan de S en de X:eek:.
Dat wist ik niet. Vroeger moest je een auto inrijden. Een Jaguar nog steeds blijkbaar?
 
  • Funny
Reactions: robertvg and HWS
Je moet wel een oplaadfan zijn ervoor, niet?
Een CCS@home lijkt me onbetaalbaar?
Deze heb ik op kantoor opgehangen. Niet alleen voor de i-Pace maar ook voor onze Hyundai Kona en straks wellicht een model 3. Ook is er een adapter voor onze X en S in ontwikkeling.
Het is een station waar 2 omvormers? in kunnen. Met 1 omvormer laad hij met ca. 15kw/u en 2 omvormers 30 kw/u. Prijs met 1 omvormer is idd ca. €5k en 2 €10k. Een belangrijk voordeel voor ons is dat de 1-fase auto's nu niet 1x32A/auto gijzelen van onze aansluiting maar 3x16A. Wat erg jammer is is dat deze nog niet aan te sturen is via onze Maxem, dan had ik de 2e module ook al aangesloten. Ivm uitbreiding van ons bedrijf en overschakeling naar een volledig elektrische wagenpark besloten onze aansluiting te verzwaren van 3x80A naar 3x250A.
 
Deze heb ik op kantoor opgehangen. Niet alleen voor de i-Pace maar ook voor onze Hyundai Kona en straks wellicht een model 3. Ook is er een adapter voor onze X en S in ontwikkeling.
Het is een station waar 2 omvormers? in kunnen. Met 1 omvormer laad hij met ca. 15kw/u en 2 omvormers 30 kw/u. Prijs met 1 omvormer is idd ca. €5k en 2 €10k. Een belangrijk voordeel voor ons is dat de 1-fase auto's nu niet 1x32A/auto gijzelen van onze aansluiting maar 3x16A. Wat erg jammer is is dat deze nog niet aan te sturen is via onze Maxem, dan had ik de 2e module ook al aangesloten. Ivm uitbreiding van ons bedrijf en overschakeling naar een volledig elektrische wagenpark besloten onze aansluiting te verzwaren van 3x80A naar 3x250A.
Het is een Setec toch Hendrik ? Ben even benieuwd: kan je deze nog niet aansturen met de Maxem omdat die de software daar nog niet voor heeft ? Biedt de Setec in principe de mogelijkheid om dynamisch de drie fases ongelijk te belasten zodat je je totale aansluiting optimaal kan gebruiken ?
 
Het is een Setec toch Hendrik ? Ben even benieuwd: kan je deze nog niet aansturen met de Maxem omdat die de software daar nog niet voor heeft ? Biedt de Setec in principe de mogelijkheid om dynamisch de drie fases ongelijk te belasten zodat je je totale aansluiting optimaal kan gebruiken ?
Klopt, is een Setec via Gideon. Werkt nog niet met Maxem. Heb ze wel op het spoor gezet omdat het een groeimarkt is denk ik. Ze zien het helaas binnenkort nog niet gebeuren. Als ik wist of de fases ongelijk te belasten waren dan kon ik t ook vast zelf wel programmeren:rolleyes:.
 
Even een update over de iPace van mijn collega. Waar hij overigens nog steeds zeer tevreden over is (zie mijn eerdere posts). :)

Afgelopen vrijdag 12 april kreeg hij problemen met zijn remmen: een waarschuwingslampje ging branden:oops:. Waar hij op kantoor de auto nog op de autoambulance kon rijden, waren de remmen bij de dealer volledig geblokkeerd:eek:. Een probleem met de 12V accu wist men daar te vertellen... ??

Vervelender, de auto werd ingepland voor reparatie voor 12 mei! :mad: Het lijkt net Tesla daar...
Volgens Jaquar waren er erg veel iPaces voor hem ingepland die een update moesten krijgen (de grote updates gaan blijkbaar toch niet OTA?). Daar was onder meer het wachten op. Eén troost: hij kreeg dan ook gelijk die update :D. Dat lijkt dan weer niet op Tesla...
 
Sjongejongejonge. Sommige van de I-Pace rijders blijken te beroerd om zich voor de aanschaf van een auto goed voor te bereiden en zich in de ins- en outs van electrisch rijden te verdiepen, maar hebben dan weer wel de energie en tijd om te proberen er wat geld uit te halen.
https://massaclaimjaguar.nl/index.php

Dit lijkt mij een compleet kansloze missie? Ik doe even de aanname dat de WLTP test gewoon correct is uitgevoerd.

Dan is de fout - lijkt mij - dat kopers de aanname doen dat de WLTP uitkomst een realistisch beeld schetst voor het werkelijk te behalen bereik. Dan ligt de fout bij de koper, niet bij de verkoper.