Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delivery hell

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,650
4,027
Belgium
Als ik vooraf zou hebben geweten dat ze mijn zus aan het lijntje gingen houden tot er na 4 uur een demo wagen beschikbaar zou komen, dan had ik direct stennis geschopt. Want in zo'n geval is dat het enige dat werkt. Maar ja, achteraf he. Dat is makkelijk lullen.
Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat als je gaat liggen kloten als klant, dat je dan wel je zin krijgt.

Ik krijg altijd mijn zin door mee te denken, zelf oplossingen aan te dragen en vriendelijk te blijven. Het probleem los van de persoon denken. En soms is mijn zin een werkbaar, realistisch alternatief zoals een huurwagen, een verblijf in een hotel en zelf een oplossing bedenken. Want het heeft je geen zin om teleurgesteld en agressief te worden omdat blijkt dat er inderdaad écht niemand een vloot vervangwagens, huurwagens e.d. speciaal voor jou 24/7 op voorraad heeft. Als de dringende nood geleden is (dringende medische hulpverlening, redding, ...), dan is er morgen nog om te takelen en je terug op weg te helpen.

In 2014 hebben we bijvoorbeeld zelf een extra nacht overnacht toen we met een klapband op een zondagmiddag in Oostenrijk zaten, en er inderdaad op zondagmiddag geen Oostenrijker beschikbaar is om een 18" laagprofielband te vinden binnen aanvaardbare afstand van onze klapband op onze BMW. Maandagochtend waren er dan weer genoeg bandenwisselaars open en eentje had nog een tweedehands 18" laagprofiel liggen die op de velg kon passen.

En afgelopen herfst verslikte de achterste aandrijving van onze Model 3 zich, en is de wagen afgesleept geweest. We hebben een weekje benzine in een Citroën moeten doen, en 2 weken in een Model S gereden omdat er net op die vrijdagochtend dat onze Model 3 de geest gaf, geen Model S vervangwagen beschikbaar was.

Ik heb nergens stennis geschopt, en zelfs geen broodje gekregen. Wel een lekkere pizza in Hallein.
 
  • Like
Reactions: Twiztlock

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,650
4,027
Belgium
Zo te lezen vereenzelvig je je meer met het merk van je auto dan ik.
Hoi, het is hier het "teslamotorsclub" forum. Niet het "anti-teslamotorsclub" forum. Op dit forum posten geeft je inherent al een bias; het zal over Tesla gaan.

Op tweakers zou ik natuurlijk niet spreken over "zitten we nog goed" maar had ik gezegd "zit Tesla nog wel even goed".
 

Maarten CH

Member
Dec 30, 2016
254
238
Switzerland
Hoi, het is hier het "teslamotorsclub" forum. Niet het "anti-teslamotorsclub" forum. Op dit forum posten geeft je inherent al een bias; het zal over Tesla gaan.
Ik kom hier omdat het over Tesla gaat maar ik ben niet alleen geïnteresseerd in halleluja verhalen. Slechte ervaringen horen er bij en dat heeft niets met anti-tesla te maken. Maar misschien ben ik hier te nuchter voor.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,650
4,027
Belgium
Slechte verhalen horen er ook bij, maar net zoals op het Ajax-forum men Feyenoord als een andere partij ziet, zie je op een Tesla forum VW's toch ook als een andere partij, niet? Heeft weinig vandoen met vereenzelviging.
 
  • Disagree
Reactions: Timmm

Maarten CH

Member
Dec 30, 2016
254
238
Switzerland
Ik ga dit topic niet volledig vullen maar ik zie dit niet als wedstrijd. Het doel van Ajax is winnen, aan het eind van het jaar op nr 1 staan.

Ik ben Tesla fan en dat het merk het goed doet geeft mij plezier. Maar uiteindelijk hoop ik dat alle mensen een goede EV kunnen kiezen dat past bij hun smaak, budget en merkvoorkeur. Afgelopen maanden de eerste ID3 en Honda-E in het wild gezien en daar werd ik vrolijk van. Doe mij maar 50 merken met elk 2% marktaandeel zodat zelfs een Fiat multipla of Nissan Juke af en toe te zien is. Maar dan wel in EV form ;)
 
  • Like
Reactions: René ZAP

DutchDriver

Member
Dec 30, 2015
102
524
Netherlands
Heel gezond dat Tesla gaandeweg serieuze concurrentie/alternatieven krijgt.
Zeer teleurstellende aflevering van Tesla. Zo'n case lijkt wel uitzonderlijk, al is de 'normale' gang van zaken eigenlijk ook niet zoals je het zou willen. Tesla wil nog veel verder groeien, dan moeten ze wel gaan handelen om dit service niveau omhoog te krijgen.

Hopelijk dat NIO ook in 2021 voet aan de grond krijgt in Nederland. Als je kijkt hoe in China afleveringen bij NIO gaan, daar staat service nummer 1. Open je de kofferbak, zie je alle goodies die je van ze krijgt.
NIVyBrp.png

Misschien dat Tesla daar van kan leren.
 

arri

Member
Aug 15, 2017
83
92
Friesland
Misschien dat Tesla daar van kan leren.

Nou ja, al die rommel in de kofferbak zit je ook niet op te wachten. Pure milieuverspilling. Misschien kunnen ze de auto's leveren met een roze Wooter-bril. Dat zou helpen :D

Moet je de nieuwe model-3s verplicht op een delivery event ophalen? Ik heb mijn Tesla in een service center ontvangen, leuk uitje waar de kinderen de auto konden onthullen door een laken van de auto te trekken.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,623
6,278
Europe
Nou ja, al die rommel in de kofferbak zit je ook niet op te wachten. Pure milieuverspilling. Misschien kunnen ze de auto's leveren met een roze Wooter-bril. Dat zou helpen :D

Moet je de nieuwe model-3s verplicht op een delivery event ophalen? Ik heb mijn Tesla in een service center ontvangen, leuk uitje waar de kinderen de auto konden onthullen door een laken van de auto te trekken.
Het staat iedereen vrij om de auto vanaf volgende maand op te halen op een dergelijke locatie. Maar velen prefereren toch het bijtellingsvoordeel, lijkt me.
 
  • Like
Reactions: Maarten

DutchDriver

Member
Dec 30, 2015
102
524
Netherlands
Op één of andere manier heb je dat er dan toch bij betaald, en de helft ervan vliegt waarschijnlijk in de vuilnisbak.o_O
Is ook zo, maar tis toch een blijk van waardering. Het mooie is, je leest amper een wanklank over de service van NIO.
Ik hoop alleen maar dat het een soort van push kan geven richting Tesla.
 

M13z1

Member
Jun 15, 2020
43
19
Netherlands
Hopelijk dat NIO ook in 2021 voet aan de grond krijgt in Nederland. Als je kijkt hoe in China afleveringen bij NIO gaan, daar staat service nummer 1. Open je de kofferbak, zie je alle goodies die je van ze krijgt.
NIVyBrp.png

Misschien dat Tesla daar van kan leren.

Ik ben echt gevoelloos voor die zooi, de sleutels (of koppeling/of card), een goede kop koffie en iemand die mijn signalen kan lezen en binnen 15 minuten ben ik weer weg. Dat heeft mijn voorkeur, dus de aflevering morgen bij Koopman is mij prima zolang de Performance maar goed in elkaar zit. Geen doek, bloemen of een Chateau Migraine, zo snel mogelijk weer back to business.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top