Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delivery hell

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik vooraf zou hebben geweten dat ze mijn zus aan het lijntje gingen houden tot er na 4 uur een demo wagen beschikbaar zou komen, dan had ik direct stennis geschopt. Want in zo'n geval is dat het enige dat werkt. Maar ja, achteraf he. Dat is makkelijk lullen.
Ik begrijp niet waar het idee vandaan komt dat als je gaat liggen kloten als klant, dat je dan wel je zin krijgt.

Ik krijg altijd mijn zin door mee te denken, zelf oplossingen aan te dragen en vriendelijk te blijven. Het probleem los van de persoon denken. En soms is mijn zin een werkbaar, realistisch alternatief zoals een huurwagen, een verblijf in een hotel en zelf een oplossing bedenken. Want het heeft je geen zin om teleurgesteld en agressief te worden omdat blijkt dat er inderdaad écht niemand een vloot vervangwagens, huurwagens e.d. speciaal voor jou 24/7 op voorraad heeft. Als de dringende nood geleden is (dringende medische hulpverlening, redding, ...), dan is er morgen nog om te takelen en je terug op weg te helpen.

In 2014 hebben we bijvoorbeeld zelf een extra nacht overnacht toen we met een klapband op een zondagmiddag in Oostenrijk zaten, en er inderdaad op zondagmiddag geen Oostenrijker beschikbaar is om een 18" laagprofielband te vinden binnen aanvaardbare afstand van onze klapband op onze BMW. Maandagochtend waren er dan weer genoeg bandenwisselaars open en eentje had nog een tweedehands 18" laagprofiel liggen die op de velg kon passen.

En afgelopen herfst verslikte de achterste aandrijving van onze Model 3 zich, en is de wagen afgesleept geweest. We hebben een weekje benzine in een Citroën moeten doen, en 2 weken in een Model S gereden omdat er net op die vrijdagochtend dat onze Model 3 de geest gaf, geen Model S vervangwagen beschikbaar was.

Ik heb nergens stennis geschopt, en zelfs geen broodje gekregen. Wel een lekkere pizza in Hallein.
 
  • Like
Reactions: Twiztlock
Zo te lezen vereenzelvig je je meer met het merk van je auto dan ik.
Hoi, het is hier het "teslamotorsclub" forum. Niet het "anti-teslamotorsclub" forum. Op dit forum posten geeft je inherent al een bias; het zal over Tesla gaan.

Op tweakers zou ik natuurlijk niet spreken over "zitten we nog goed" maar had ik gezegd "zit Tesla nog wel even goed".
 
Hoi, het is hier het "teslamotorsclub" forum. Niet het "anti-teslamotorsclub" forum. Op dit forum posten geeft je inherent al een bias; het zal over Tesla gaan.
Ik kom hier omdat het over Tesla gaat maar ik ben niet alleen geïnteresseerd in halleluja verhalen. Slechte ervaringen horen er bij en dat heeft niets met anti-tesla te maken. Maar misschien ben ik hier te nuchter voor.
 
Ik ga dit topic niet volledig vullen maar ik zie dit niet als wedstrijd. Het doel van Ajax is winnen, aan het eind van het jaar op nr 1 staan.

Ik ben Tesla fan en dat het merk het goed doet geeft mij plezier. Maar uiteindelijk hoop ik dat alle mensen een goede EV kunnen kiezen dat past bij hun smaak, budget en merkvoorkeur. Afgelopen maanden de eerste ID3 en Honda-E in het wild gezien en daar werd ik vrolijk van. Doe mij maar 50 merken met elk 2% marktaandeel zodat zelfs een Fiat multipla of Nissan Juke af en toe te zien is. Maar dan wel in EV form ;)
 
  • Like
Reactions: René ZAP
Heel gezond dat Tesla gaandeweg serieuze concurrentie/alternatieven krijgt.
Zeer teleurstellende aflevering van Tesla. Zo'n case lijkt wel uitzonderlijk, al is de 'normale' gang van zaken eigenlijk ook niet zoals je het zou willen. Tesla wil nog veel verder groeien, dan moeten ze wel gaan handelen om dit service niveau omhoog te krijgen.

Hopelijk dat NIO ook in 2021 voet aan de grond krijgt in Nederland. Als je kijkt hoe in China afleveringen bij NIO gaan, daar staat service nummer 1. Open je de kofferbak, zie je alle goodies die je van ze krijgt.
NIVyBrp.png

Misschien dat Tesla daar van kan leren.
 
Misschien dat Tesla daar van kan leren.

Nou ja, al die rommel in de kofferbak zit je ook niet op te wachten. Pure milieuverspilling. Misschien kunnen ze de auto's leveren met een roze Wooter-bril. Dat zou helpen :D

Moet je de nieuwe model-3s verplicht op een delivery event ophalen? Ik heb mijn Tesla in een service center ontvangen, leuk uitje waar de kinderen de auto konden onthullen door een laken van de auto te trekken.
 
Nou ja, al die rommel in de kofferbak zit je ook niet op te wachten. Pure milieuverspilling. Misschien kunnen ze de auto's leveren met een roze Wooter-bril. Dat zou helpen :D

Moet je de nieuwe model-3s verplicht op een delivery event ophalen? Ik heb mijn Tesla in een service center ontvangen, leuk uitje waar de kinderen de auto konden onthullen door een laken van de auto te trekken.
Het staat iedereen vrij om de auto vanaf volgende maand op te halen op een dergelijke locatie. Maar velen prefereren toch het bijtellingsvoordeel, lijkt me.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Er zouden twee man onderweg zijn met een nieuwe auto. De vorige is dus echt kapotstuk. Of dat op een flatbed is of niet is niet duidelijk. Hij is nog niet in Oosterhout gesignaleerd.
De nieuwe 3 is zojuist afgeleverd met een fles bubbels (en ik neem aan excuses) erbij. Ik hoop dat mijn zus ervan kan genieten.
 
Hopelijk dat NIO ook in 2021 voet aan de grond krijgt in Nederland. Als je kijkt hoe in China afleveringen bij NIO gaan, daar staat service nummer 1. Open je de kofferbak, zie je alle goodies die je van ze krijgt.
NIVyBrp.png

Misschien dat Tesla daar van kan leren.

Ik ben echt gevoelloos voor die zooi, de sleutels (of koppeling/of card), een goede kop koffie en iemand die mijn signalen kan lezen en binnen 15 minuten ben ik weer weg. Dat heeft mijn voorkeur, dus de aflevering morgen bij Koopman is mij prima zolang de Performance maar goed in elkaar zit. Geen doek, bloemen of een Chateau Migraine, zo snel mogelijk weer back to business.