Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Musk geeft het nu zelf live toe


CNBC post alleen korte stukjes voor zover ik zie. Deze link lijkt het hele interview weer te geven met timestamps maar ook met commentaar van een mij onbekende YouTuber.



Wordt sowieso een Tesla dag met het event vanavond, eens kijken of ik ergens nog tijd heb om naar dit interview te luisteren.

Edit: op X staat het hele interview. Uiteraard 😅


 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
1701327789245.png

1701327661094.png

1701328609453.png
 
Last edited:
Alle respect voor Elon Musk. Hij zegt wat hij wil, geen filter op. Makkelijk natuurlijk als de rijkste van de wereld of toch ook weer niet?
Wie heeft het hem voor gedaan? Alle andere rijken zeggen enkel wat de maatschappij wil horen, wat ze denken weet niemand. Ze zeggen enkel wat hun vermogen goed uitkomt.

En nog meer respect voor dat hij zegt dat zijn post een grote fout was. Ook ongezien.
Iedereen maakt fouten, die toegeven is iets anders.
 
Waar begin ik aan maar ik doe het toch: Musk geeft vandaag zelf toe op de 2023 DealBook Summit in New York dat zijn reply op de antisemitische post op 15-11 een grote fout was. Hij zegt dat hij niet antisemitisch is (dat geloof ik direct) maar dat dit zelfs na veelvuldig uitleggen moeilijk begrepen wordt vanwege zijn tweet.

Hier heb je de definitie van toondoof. Het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dit is een vitaal onderdeel van zijn aandoening die hij zelf publiekelijk heeft verkondigd (Asperger syndroom). Dit maakt hem of zijn tweets niet dom, wel toondoof. En dat wringt met zijn functie en het hebben van 160 miljoen volgers. Zoals ik al maanden aangeef: hij heeft een groep sterke mensen om hem heen nodig die hem diplomatiek sturen.

Musk geeft het nu zelf live toe (terwijl hij in de zin ervoor zijn adverteerders de laan uitstuurt). Ben benieuwd of de fanboys die zijn brainfarts slikken voor zoete koek en steevast als hogere waarheid zien nu ook bedenken dat dit geen goede actie was. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.

Het bijzondere is dat ook heel veel mensen exact begrepen wat hij feitelijk bedoelde en er alleen een groep sneeuwvlokjes is die een aan opzet grenzende kwade geest hebben om het foutief te kunnen uitleggen.

Nu kan je zeggen dat je maar rekening moet houden met de sneeuwvlokjes die alles aangrijpen om iets opzettelijk foutief uit te leggen.

Noem mij dan maar fanboy maar je kunt je ook afvragen of je je niet zou moeten afzetten tegen de mensen die met kwade bedoelingen iets per definitie fout wensen uit te leggen en te draaien.

De wereld wordt er iig niet gezelliger op als je je wereld moet laten leiden door de mensen die per definitie overal een kwade draai aan geven.
 
Hij heeft natuurlijk gelijk, maar het is kinderlijk naïef te denken dat mensen de rauwe waarheid prefereren boven een meer comfortabele leugen.

Stel jezelf eens de vraag Rob, hoe loopt het doorgaans af met klokkenluiders? We behoren ze op een schild door de stad te dragen en toe te juichen voor het aankaarten van misstanden. Maar doorgaans mijden de meeste mensen ze als de pest en steken maar weinig mensen een hand naar ze uit.

In een puur rationele wereld heeft Elon helemaal gelijk. Maar zo zijn mensen niet. Daar gaat Musk de komende tijd nog veel over leren, helaas. Hij heeft gelijk, maar zal het vermoedelijk niet gaan krijgen. In de tussentijd zal TSLA gebruikt gaan worden als pinmachine om X in de lucht te houden vrees ik.
 
Hij heeft natuurlijk gelijk, maar het is kinderlijk naïef te denken dat mensen de rauwe waarheid prefereren boven een meer comfortabele leugen.

Stel jezelf eens de vraag Rob, hoe loopt het doorgaans af met klokkenluiders? We behoren ze op een schild door de stad te dragen en toe te juichen voor het aankaarten van misstanden. Maar doorgaans mijden de meeste mensen ze als de pest en steken maar weinig mensen een hand naar ze uit.

In een puur rationele wereld heeft Elon helemaal gelijk. Maar zo zijn mensen niet. Daar gaat Musk de komende tijd nog veel over leren, helaas. Hij heeft gelijk, maar zal het vermoedelijk niet gaan krijgen. In de tussentijd zal TSLA gebruikt gaan worden als pinmachine om X in de lucht te houden vrees ik.
Je hebt gelijk dat de wereld lang is geregeerd en ook nu nog steeds grotendeels door corrupte leugenachtige politieke sneeuwvlokjes.
Ik behoor tot de mensen die mij hele leven al behoor tot de groep die liever de rauwe waarheid prefereren boven de comfortabele leugen.
Wellicht dat ik daarom de positie van Elon beter begrijp dan de mensen die liever zichzelf in het ootje nemen.

Er is nog nooit iemand slimmer of beter geworden van een comfortabele leugen want ook dat is gewoon een leugen.
Nu bestaat uiteraard >80% van de wereld uit mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en dus zullen die wellicht de leugen prefereren boven de feiten.

Tja, voor Elon is geld onbelangrijk t.o.v. principes. Andere denken daar anders over. Zoals je andere Tesla beleggers dan wel hoort zeggen, dan is Tesla wellicht niet voor jou geschikt om in te beleggen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik bedoel dat dit simpelweg de menselijke natuur is. Ik ben niet zo bezig met corruptie, leugens, het WEF en al die samenzweringsthema's. Sorry.
Dat is weer een stapje verder op de ladder. Ik kan mij eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat je wel weet dat ik dat niet bedoelde.

Ik heb het over de mensen die hoe ze het voelen belangrijker vinden dan wat de feiten zijn.
Die terroriseren veelal alles kapot omdat zij hun gevoelens belangrijker vinden dan de feiten en de inhoud van een boodschap.

Veel mensen wringen zich in allerlei bochten om iets beledigend te vinden.
Is het niet het onderwerp zelf dan wel de toon waarin.
Om dan vooral de feitelijke boodschap te negeren.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Waar begin ik aan maar ik doe het toch: Musk geeft vandaag zelf toe op de 2023 DealBook Summit in New York dat zijn reply op de antisemitische post op 15-11 een grote fout was. Hij zegt dat hij niet antisemitisch is (dat geloof ik direct) maar dat dit zelfs na veelvuldig uitleggen moeilijk begrepen wordt vanwege zijn tweet.

Hier heb je de definitie van toondoof. Het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dit is een vitaal onderdeel van zijn aandoening die hij zelf publiekelijk heeft verkondigd (Asperger syndroom). Dit maakt hem of zijn tweets niet dom, wel toondoof. En dat wringt met zijn functie en het hebben van 160 miljoen volgers. Zoals ik al maanden aangeef: hij heeft een groep sterke mensen om hem heen nodig die hem diplomatiek sturen.

Musk geeft het nu zelf live toe (terwijl hij in de zin ervoor zijn adverteerders de laan uitstuurt). Ben benieuwd of de fanboys die zijn brainfarts slikken voor zoete koek en steevast als hogere waarheid zien nu ook bedenken dat dit geen goede actie was. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.

Valt jou ook op dat CNN het nog steeds een antisemitische post noemt? Daar zit de kwaadaardigheid.

Het grote probleem bij tweets is en blijft dat als je ieders tweets gaat doorakkeren je altijd wel een paar tweets tegenkomt die je als je dat wil heel negatief kan uitleggen. Maar dat is tevens een keuze.

Een beetje vergelijkbaar met een verdediger in een strafschopgebied die contact heeft met de aanvaller. Dom, want als die zich laat vallen krijgt die met wat geluk een penalty mee. Maar het blijft dan een schwalbe en een fout van de scheidsrechter. Ook al was het dom.

Het alternatief is natuurlijk wel dat je met het voorkomen van fouten weer andere dingen laat liggen. En Musk heeft nu eenmaal bepaald dat vrijheid van meningsuiting het waard is om voor te vechten. En ik weet niet hoe dat bij jou is, maar vrijwel ieder gevecht levert ook bij winst nog wel een paar schrammen of blauwe plekken op. ;)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Valt jou ook op dat CNN het nog steeds een antisemitische post noemt? Daar zit de kwaadaardigheid.

Het grote probleem bij tweets is en blijft dat als je ieders tweets gaat doorakkeren je altijd wel een paar tweets tegenkomt die je als je dat wil heel negatief kan uitleggen. Maar dat is tevens een keuze.

Een beetje vergelijkbaar met een verdediger in een strafschopgebied die contact heeft met de aanvaller. Dom, want als die zich laat vallen krijgt die met wat geluk een penalty mee. Maar het blijft dan een schwalbe en een fout van de scheidsrechter. Ook al was het dom.

Het alternatief is natuurlijk wel dat je met het voorkomen van fouten weer andere dingen laat liggen. En Musk heeft nu eenmaal bepaald dat vrijheid van meningsuiting het waard is om voor te vechten. En ik weet niet hoe dat bij jou is, maar vrijwel ieder gevecht levert ook bij winst nog wel een paar schrammen of blauwe plekken op. ;)
Eens, al vermoed... euh... weet ik zeker dat een gevecht met Rico en mij, hem geen schrammetje oplevert. Al kan je het dan eigenlijk ook geen gevecht noemen.
 
En ik weet niet hoe dat bij jou is, maar vrijwel ieder gevecht levert ook bij winst nog wel een paar schrammen of blauwe plekken op.
Ik mag hopen dat het niet intentioneel is van EM, maar bij elke controversiële move komt ook heel de marketingmachine weer op gang en wordt er dagen over EM van Tesla gesproken en geschreven. En dat is erg veel gratis aandacht.
 
  • Like
Reactions: job-lek