F
Faiz71
Guest
Van de week zag ik via Feestboek een advertentie over een Lexus suv die volledig elektrisch is. Ik vind het best een leuk wagentje, dus gaf ook die reactie. Al snel iemand van Lexus waarmee ik “in gesprek” kwam. Dus ik vroeg hem, wat is de range van dat ding.... 300km WLTP met een accu capaciteit van 54,3kWh. Wat ik ook zag, na een bezoekje op de website is dat die wagen een 1-fase lader aan boord heeft, 3,6kW op 16A laden is niet heel rap (zie prijslijst/technische gegevens pag.7) . Even gemeld dat hun verkopers dat ook aan de potentiële klanten moeten melden om teleurstellingen te voorkomen, nog even gememoreerd aan de Jaguar I-Pace die in het begin ook alleen een 1-fase lader aan bood had. Ongevraagd geadviseerd om de lader in de auto aan te passen naar 3-fase...
Wat ik apart vind, Lexus valt onder Toyota. Zoals sommige weten is Toyota de uitvinder van “Kaizen”, waar Lean een afgeleide van is.... Met de ervaringen (en teleurstellingen bij andere merken) die ze hadden kunnen hebben op het gebied van EV’s ontwikkelen, hebben ze blijkbaar niet heel veel gedaan en maken ze precies dezelfde fout die een aantal “premium” autofabrikanten met een nieuw EV model op het gebied van het opladen van de wagen (essentieel onderdeel in het dagelijks gebruik). Misschien dat ze weer even terug naar de schoolbanken moeten voor een opfriscursus.
Hopelijk herpakken ze zich.
oh btw, al een tijdje niks gehoord van de Lexus Feestboekmedewerker.......
Wat bedrijven kunnen leren van The Toyota Way | Toyota
Wat ik apart vind, Lexus valt onder Toyota. Zoals sommige weten is Toyota de uitvinder van “Kaizen”, waar Lean een afgeleide van is.... Met de ervaringen (en teleurstellingen bij andere merken) die ze hadden kunnen hebben op het gebied van EV’s ontwikkelen, hebben ze blijkbaar niet heel veel gedaan en maken ze precies dezelfde fout die een aantal “premium” autofabrikanten met een nieuw EV model op het gebied van het opladen van de wagen (essentieel onderdeel in het dagelijks gebruik). Misschien dat ze weer even terug naar de schoolbanken moeten voor een opfriscursus.
Hopelijk herpakken ze zich.
oh btw, al een tijdje niks gehoord van de Lexus Feestboekmedewerker.......
Wat bedrijven kunnen leren van The Toyota Way | Toyota