nico180
creating simple things - is true talent
het is nogsteeds een pilot, maar iets groter.Ok, dus in Nederland zijn nuvrijwelalle SuCs opengesteld voor niet-Tesla's. Blijkbaar is de NLse pilot dan goed genoeg verlopen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
het is nogsteeds een pilot, maar iets groter.Ok, dus in Nederland zijn nuvrijwelalle SuCs opengesteld voor niet-Tesla's. Blijkbaar is de NLse pilot dan goed genoeg verlopen.
zullen we www.niet-teslamotorsclub.com oprichten ?De titel van dit draadje vraagt om ervaringen met ladende andere merken bij de Superchargers, maar daar lees ik vrijwel niets over. Ziet iemand überhaupt wel eens een niet-Tesla bij een Suc?
Inderdaad. Dit is een schot voor de boeg van Allego, IONITY en zelfs Fastned, want hun laadinfra moeten ze aankopen, terwijl Tesla ze zelf maakt. En Tesla schud er in 1 beweging 20 laadpalen uit de mouw, terwijl de concurrentie zich trots op de borst klopt met 4 aansluitingen per locatie.Misschien realiseert niet iedereen zich dat door de openstelling voor alle EV's met CCS aansluiting er een aantrekkelijk aanbod kan worden gedaan voor partijen die op zoek zijn naar generieke laadfaciliteiten. Gemeentes, provincies, winkels, luchthavens, etc. De laadfaciliteiten i.s.m. Casino in Frankrijk zijn hier een voorbeeld van. Voor alleen-Tesla laadfaciliteiten was deze samenwerking naar verluidt niet tot stand gekomen.
Bergrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen maar tussen Assen en Zwolle zit wel 72 km. De west kant van Assen is iets minder logisch dan de zuid kant van Assen. Ik zou een SuC bij de afsluitdijk logischer vinden, maar die komt er ook.De dekking in het noorden van het land mag nog wel wat beter van mij. Dus een extra SuC bij van der Valk Spier is een goede zaak wat mij betreft.
Ja, al een paar keer zelfs. Helaas beide keren een lader die twee plaatsen bezet houdt. Gelukkig was het heel rustig.De titel van dit draadje vraagt om ervaringen met ladende andere merken bij de Superchargers, maar daar lees ik vrijwel niets over. Ziet iemand überhaupt wel eens een niet-Tesla bij een Suc?
Ik vind jammer dat je aan een Stall niet kunt zien of die aan het laden is.Ja, al een paar keer zelfs. Helaas beide keren een lader die twee plaatsen bezet houdt. Gelukkig was het heel rustig.
Ik weet ook niet of de systemen bij de leasemaatschappijen hier al op zijn ingericht. Als de lm het niet toestaat zal het aantal andere merken aan de suc wel mee gaan vallen.Ik denk ook dat het abonnement een grote groep tegen houdt. Ik denk dat er een grote groep EV rijders is die niet vaak een snellader nodig heeft en ziet het nut van een abbo niet in.
Dat is niet een OF vraag maar gewoon EN.
Meer SuC's en meer stalls per SuC.
Zolang nog niet elke plaats snelladers heeft genoeg expansie ruimte!
Is gewoon software hé, een integratie koppeling, elke junior engineer gaat dat nog oplossen.Ik weet ook niet of de systemen bij de leasemaatschappijen hier al op zijn ingericht. Als de lm het niet toestaat zal het aantal andere merken aan de suc wel mee gaan vallen.
Verkopen in NL lijken ingestort.
Er is ook een desinteresse of een "who gives a F***" mentaliteit bij sommige leaserijders/werknemers. Bijvoorbeeld bij Bataviastad heb je een hele rij Dec's duidelijk aangegeven met Tesla en pijlen. En toch zie je diverse 3's bij de pasjes palen staan. Volgens mij zijn die niet gratis.Ik weet ook niet of de systemen bij de leasemaatschappijen hier al op zijn ingericht. Als de lm het niet toestaat zal het aantal andere merken aan de suc wel mee gaan vallen.
Heel veel maakt uit wie het betaalt. Als superchargern niet door de baas betaald worden, zou ik ook eerder bij een publieke paal staan. En idem voor de superchargers van de snelweg af vs de snelladers van andere merken op snelwegparkings. En da's ons voordeel als Tesla rijder, ook nadat superchargers voor andere merken worden open gezet.Er is ook een desinteresse of een "who gives a F***" mentaliteit bij sommige leaserijders/werknemers. Bijvoorbeeld bij Bataviastad heb je een hele rij Dec's duidelijk aangegeven met Tesla en pijlen. En toch zie je diverse 3's bij de pasjes palen staan. Volgens mij zijn die niet gratis.
Doordat de superchargers iets verder van de snelweg afliggen zullen leaserijders eerder geneigd zijn om bij een duurdere Fastnet of Ionity te gaan laden.
Is de bedoeling:Daarbij moet Tesla toch wel iets gaan doen aan de kabels.
Er zijn aan de cabinets (V2) charging gateways toegevoegd voor de noodzakelijke communicatie. Dat zijn kosten die gemaakt zijn.Is de bedoeling:
“Hoeveel kost het opladen van Niet-Tesla's?In de prijs van het opladen die Niet-Tesla-eigenaren in rekening wordt gebracht, zijn de meerkosten verwerkt die het opladen van een groot aantal verschillende auto's met zich meebrengt en die gemaakt zijn om de locaties geschikt te maken voor auto's van andere merken.”Bron: Niet-Tesla's Supercharger Pilot
toch wel:Er zijn aan de cabinets (V2) charging gateways toegevoegd voor de noodzakelijke communicatie. Dat zijn kosten die gemaakt zijn.
Over kosten die nog gemaakt moeten worden zeggen ze niets.
In de app.Weet iemand waar je een laadabonnement kan bestellen? Ik vind niets terug op de site of in de app.