CCS verlengkabels zijn niet voorzien in de CCS specificaties, en zou nogal moeilijk zijn want het deel dat aan de lader vast zit, heeft vaak vloeistofkoeling, die je niet in je verlengstuk zal vinden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CCS verlengkabels zijn niet voorzien in de CCS specificaties, en zou nogal moeilijk zijn want het deel dat aan de lader vast zit, heeft vaak vloeistofkoeling, die je niet in je verlengstuk zal vinden.
Wat ook een feit is hoe langer de kabel hoe minder efficiënt laden te veel verlies door teveel weerstand je moet dan veel meer Kw opladen voor minder te hebben geladen en dus niet 100% efficiënt ondervind het thuis zelfs met langere kabel aan mijn laadpaal. Met Teslafi kan de goed de efficiëntie zien ook door controle hoeveelheid Kw
Ik merk bij mij wel het verschil op 1 fase tussen 28 Amp en 24 Amp. Het voltage dat de auto aangeeft is toch een paar Volt hoger bij 24 Amp. Ik gebruik dan wel een 4mm^2 kabel van ongeveer 8 meter want die lag er al.Ik laad altijd met dezelfde kabel en de efficiency varieert zo gigantisch in Teslafi dat je wel erg veel metingen moet verrichten tenzij je je altijd in het zelfde weer aankomt met dezelfde SoC en dezelfde pack temperatuur.
Dus zeker gelijk dat langere kabels resulteren in een hogere weerstand maar die weerstand is zeer afhankelijk van de vermogens. Bij een snellaadpaal is dit zeer veel van invloed maar als je thuis staat te laden met 10A of 16A zal het weinig uitmaken.
De snelste test is gewoon aan je kabel te voelen. Als deze goed warm is thuis dan zou ik sowieso maar even alle klemmen langs gaan met een schroevendraaier want dat zou niet moeten.
En dan heeft gelijkstroom ook nog meer verliezen dan wisselstroom.Kan je nagaan als je 250kW aan 400V door een kabel wil sturen. +600A
Zoals Wooter opmerkte: de CCS specificatie staat geen verlengkabels toe (extra connectors lijkt me ook erg link met die Amperages en CCS zit al aan z’n limiet met de stroomsterktes bij 400 Volt) en de vaste kabels hebben vaak vloeistofkoeling. Verlengkabels zijn niet mogelijk, verlengde kabels eventueel wel.Of een Tesla verlengkabel ;-) voor 500 EUR
Ik merk bij mij wel het verschil op 1 fase tussen 28 Amp en 24 Amp. Het voltage dat de auto aangeeft is toch een paar Volt hoger bij 24 Amp. Ik gebruik dan wel een 4mm^2 kabel van ongeveer 8 meter want die lag er al.
Zoals Wooter opmerkte: de CCS specificatie staat geen verlengkabels toe
Kan zelfs 42A over 4mm2 (de richtlijnen hebben niks te maken met wat kan). 6mm2`kan 54A aan, op de zaak komt bij ons 50A binnen over 6mm2, over gebeld en valt binnen de norm (verbaasde mij ook).Dat komt omdat 4mm2 helemaal niet geschikt is voor continu belasting met 28A. Ik snap wel dat het dan te zien is. Ik zou dat stukje lekker upgraden met 6mm2.
Het plastic buisje waar de kabel mee door de vloer gaat is met die kabel al vol. Ik ben bang dat ik er geen dikkere kabel doorkrijg.Dat komt omdat 4mm2 helemaal niet geschikt is voor continu belasting met 28A. Ik snap wel dat het dan te zien is. Ik zou dat stukje lekker upgraden met 6mm2.
Toch wel, zolang de kabel niet langer is dan 25m. Ik laad 32A met 4mm2 kabel. Kabel wordt slechts heel licht (aangenaam) warm.Dat komt omdat 4mm2 helemaal niet geschikt is voor continu belasting met 28A
Als ik thuis laad is dat 32A en na halfuur wordt deze kabel licht warm is normaal nieuwe laadpaal dit is normaal zeggen ze en dat geloof ik ook. De efficiëntie thuis is nooit 100% zoals bij SoC daar wordt deze gekoeld en constant bijgestuurd.Ik laad altijd met dezelfde kabel en de efficiency varieert zo gigantisch in Teslafi dat je wel erg veel metingen moet verrichten tenzij je je altijd in het zelfde weer aankomt met dezelfde SoC en dezelfde pack temperatuur.
Dus zeker gelijk dat langere kabels resulteren in een hogere weerstand maar die weerstand is zeer afhankelijk van de vermogens. Bij een snellaadpaal is dit zeer veel van invloed maar als je thuis staat te laden met 10A of 16A zal het weinig uitmaken.
De snelste test is gewoon aan je kabel te voelen. Als deze goed warm is thuis dan zou ik sowieso maar even alle klemmen langs gaan met een schroevendraaier want dat zou niet moeten.
Uhm, nee. Bij wisselstroom/spanning moet je uiteindelijk ook rekening houden met blindvermogen. Dat speelt niet bij gelijkstroom.En dan heeft gelijkstroom ook nog meer verliezen dan wisselstroom.
Uhm, weer wat geleerd.Uhm, nee. Bij wisselstroom/spanning moet je uiteindelijk ook rekening houden met blindvermogen. Dat speelt niet bij gelijkstroom.
Maar waarom denk je dat?
Kan zelfs 42A over 4mm2 (de richtlijnen hebben niks te maken met wat kan). 6mm2`kan 54A aan, op de zaak komt bij ons 50A binnen over 6mm2, over gebeld en valt binnen de norm (verbaasde mij ook).
Klopt, gewoon niet te lang nemen en dan maakt het niet zoveel uit. Ik leg ook gelijk dikker dan nodig als het kan. Maar ik zou niet snel een grondkabel gaan vervangen (die wordt al gekoeld, die kun je flink belasten).Dat het KAN is een feit... maar ik doel op efficiency of beter gezegd verliezen doordat de weerstand door warmte toeneemt.
Zo kun je ook continu 16A over een 2.5mm2 ader pompen maar het is toch echt wel verstandiger om een dikkere ader te gebruiken. Niet omdat het niet kan maar omdat het de efficiency ten goede komt.
Je kunt een niet-tesla rijder ook gewoon ontkoppelen als deze verkeerd staat.... Of het netjes is / gewaardeerd wordt is een tweede
Non-Tesla EV Supercharging: Anyone Can Stop A Charging Session?
The non-Tesla Supercharger Pilot expands. In this post, we will check one of the issues related to the possible disconnection of the car by a third party.insideevs.com