Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal!

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, een Tesla. Ik twijfel tussen een Model S of een Model X. En of ik er dit jaar nog voor moet gaan of dat ik nog een jaartje wacht. Ik rijd nu nog met een plug-in hybride met 7% bijtelling en die kan in principe nog een jaartje mee als ik dat wil. Een jaar wachten betekent dat ik de lagere bijtelling over de eerste 45K/50K misloop, maar misschien pak ik dan alsnog de 'refresh' van de Model S mee. Ja, inderdaad ik heb behoorlijk last van het Osborne-effect ;)

groeten, Clemensa
 
Hallo allemaal!

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, een Tesla. Ik twijfel tussen een Model S of een Model X. En of ik er dit jaar nog voor moet gaan of dat ik nog een jaartje wacht. Ik rijd nu nog met een plug-in hybride met 7% bijtelling en die kan in principe nog een jaartje mee als ik dat wil. Een jaar wachten betekent dat ik de lagere bijtelling over de eerste 45K/50K misloop, maar misschien pak ik dan alsnog de 'refresh' van de Model S mee. Ja, inderdaad ik heb behoorlijk last van het Osborne-effect ;)

groeten, Clemensa

Of je neemt dit/volgend jaar eentje van 2018 met 4% bijtelling en kun je nog even genieten voordat de nieuwe S komt ;)
 
Hallo allemaal!

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, een Tesla. Ik twijfel tussen een Model S of een Model X. En of ik er dit jaar nog voor moet gaan of dat ik nog een jaartje wacht. Ik rijd nu nog met een plug-in hybride met 7% bijtelling en die kan in principe nog een jaartje mee als ik dat wil. Een jaar wachten betekent dat ik de lagere bijtelling over de eerste 45K/50K misloop, maar misschien pak ik dan alsnog de 'refresh' van de Model S mee. Ja, inderdaad ik heb behoorlijk last van het Osborne-effect ;)

groeten, Clemensa
Luxeprobleem noemen ze dat :)
 
Sander, 50, Security IT consultant. Sinds 2 weken model3 perf. Veel discussies en positieve reacties en iteresse van vrienden buren en vreemden, De auto is veel beter dan je verwacht van de berichten. Erg fijne auto, Ik wil hem nu veel meer dan voordat ik hem had, if that makes sense!
Witte auto met witte bekleding is erg mooi. Ik hoor geen jalourse berichten, alleen maar: "hmm, ik wil er ook een.". Dat heb ik nooit gehad, met mijn vorige 12 autoos, en dat zegt toch wel wat.
 
hoi allen,

vanochtend (maandag) een Tesla model 3 LR aangeschaft, metallic grijs met wit interieur. Niet 100% een impuls aankoop, maar lijkt er wel op :) Afgelopen vrijdagavond het NOS journaal gezien, waarin het item was dat de Model 3 de best verkochte auto van NL was. Schoot ineens de vraag door mijn hoofd: waarom neem ik geen Tesla eigenlijk? M'n interesse ligt bij techniek, evenals mijn eigen onderneming, had alleen nooit bedacht om een Tesla te gaan rijden. Stelde de vraag aan mijn vrouw, waarop die ook zij 'waarom niet eigenlijk'. Klinkt nonchalant, is het niet: mijn huidige auto heeft dezelfde kostenstructuur qua vaste lasten en het einde van het contract nadert.
Zaterdag waren we een dagje weg, zondag gekeken naar de configuratie (kleurstellingen etc), waarbij op de tesla-site duidelijk werd aangegeven dat er haast bij geboden was i.v.m. de 4% bijtelling. Werd dus doorpakken: maandagochtend naar de Tesla Amsterdam en een voorraad model besteld :)
Gelijk maar aangemeld op dit forum, er zullen een aantal modificaties komen (oa.. T sportline velgen etc.), dus wordt vervolgd!
 
Hallo allemaal!

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, een Tesla. Ik twijfel tussen een Model S of een Model X. En of ik er dit jaar nog voor moet gaan of dat ik nog een jaartje wacht.
. . .
Ja, inderdaad ik heb behoorlijk last van het Osborne-effect ;)

Moest het opzoeken:
Er is sprake van Osborne-effect als mededelingen omtrent toekomstige producten ertoe leiden dat consumenten aankoop van het huidige product uitstellen. De oorsprong van deze uitdrukking komt van de vermeende marketingmisser die door Osborne Computer Corporation in de jaren 80 gemaakt werd toen het de opvolger van de Osborne 1 aankondigde. Dit leidde tot een scherpe daling in verkopen, met als gevolg een inkomstenstrop die het bedrijf niet meer te boven kwam.
 
Even voorstellen dan maar :)

Leon, 33 en werkzaam in de IT. Vorige maand (13 september) mijn Model 3 besteld. De LR AWD in het blauw. Al regelmatig hier e.e.a. gelezen, maar nu hij er aan komt dacht ik dat het toch maar eens tijd werd om me te registreren en voor te stellen. Kan niet wachten om hem op te halen, nu blijft het nog even bij youtube filmpjes kijken over software versie 10 ;) Ik ben het echt niet meer gewend om een paar maanden te wachten op iets wat ik bestel...
 
Ook hier even voorstellen.

Laurens 33 jaar. deze week een tesla 3 SR+ besteld.
Nadat de skoda dealer een fout had gemaakt door een voorraadmodel Suberb niet te reserveren voor mij (lease contract & alles was rond).
Mooi de gelegenheid om alsnog een tesla te bestellen. Rij vrij veel kilometers, dus ben benieuwd hoe ik de tesla en het elektrisch rijden ga ervaren.
 
  • Like
Reactions: Dreistein
Hoi hoi,

effe voorstellen,

ben john 29 en actief zelfstandig in de dringende medische transport sector. (Details laat ik ecen achterwege)
Men huidige ice auto is een 5.7l v8 (dont shoot me)

nu de model 3p heeft men interesse opgewekt na de testrit nu ivm met men job zit ik met (geen twijfels over de wagen) eerder vragen betreffende SC en hoop hier ervaring van mensen te kunnen krijgen en info

- komt v3 SC naar belgie ?
- komt er een SC park in gent ? (Aangezien ik steeds in gent moet zijn )
- wat is de echte oplaad snelheid aan de huidige v2 Sc ? Denk aan lokeren, aalst, kortrijk, brugge uza edegem)

hoe zit het ook met die fair use SC policy in mijn geval zal ik (buiten het thuisladen dan) heel vaak bijna dagelijks wel moeten SC

groetjes
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Typische beginnersvragen. Zit maar niet in met laden, zeker als je thuis kan laden.
Met de huidige snelheden laadt je 200km op 15’. Als je thuis geladen hebt, betekent dat Dat je minstens 600 km ver geraakt met een pauze van 15’.
Vergeet dat je altijd van leeg naar vol moet laden en van vol naar leeg moet rijden. Gewoon laden als de gelegenheid zich voor doet en slechts uitzonderlijk zal je dat Laden extra moeten inplannen.
Een SuC in de buurt is dan ook niet nodig.
Trouwens Oosterzele - Gent is niet ver genoeg om de batterij op temperatuur te krijgen om het optimale vermogen te krijgen. je zal sowieso Lokeren, Kortrijk, Aalst of Brugge passeren. Indien niet, dan rij je niet ver genoeg om te moeten laden....
 
Hoi Allemaal,

Ik zal me even voorstellen;
Ik ben Robbert, 32 jaar oud & werkzaam in de IT. ( zoals velen hier volgens mij )
Op 5-10-2019 een Model 3 SR+ W/Z met trekhaak besteld via mijn werkgever ( buiten LM om )
Toen de Model 3 uitkwam 45 minuten in de rij gestaan om te kijken hoe het in het echt er allemaal uit zag.
Sindsdien heb ik alleen maar reviews bijgehouden en op YouTube vele vlogs gezien.

Huidige auto een Volvo V40 D2 uit 2016.
En nu is het wachten op levering!

Groet,

Robbert
 
Typische beginnersvragen. Zit maar niet in met laden, zeker als je thuis kan laden.
Met de huidige snelheden laadt je 200km op 15’. Als je thuis geladen hebt, betekent dat Dat je minstens 600 km ver geraakt met een pauze van 15’.
Vergeet dat je altijd van leeg naar vol moet laden en van vol naar leeg moet rijden. Gewoon laden als de gelegenheid zich voor doet en slechts uitzonderlijk zal je dat Laden extra moeten inplannen.
Een SuC in de buurt is dan ook niet nodig.
Trouwens Oosterzele - Gent is niet ver genoeg om de batterij op temperatuur te krijgen om het optimale vermogen te krijgen. je zal sowieso Lokeren, Kortrijk, Aalst of Brugge passeren. Indien niet, dan rij je niet ver genoeg om te moeten laden....

in tussen tyd weet ik dat met een thuislader ik normaal ca47km/h kan laden,

ik doe medisch dringend transport dus ben veel op de baan de ene dag meer dan de andere vandaar ik moet zien dat de auto steeds vol is dus vandaar dat kk achter de SC vraag uiteraard met een v3 zou het nog net iets sneller gaan volgens dat ik zowat lees natuurlijk praktijk tegenover theorie is heel wat anders

dus wil zeggen dat als ik vertrek ben ik zowieso al voor min 100km weg soms 160 en soms meer aaneensluitend
 
Goedemiddag! Ook effe voorstellen. Ben Christophe en wij rijden sinds eind aug met de M3P. Niet onze eerste keuze want dit zou een Velar geweest zijn maar vadertje staat dwong ons een beetje om voor hybride of elekrisch te kiezen. BMW 5e, Volvo T8, Mercedes 300De voor de hybrides en Audi, Jaguar en Tesla Model3 en S voor het elektrisch gedeelte. Waarbij model3 niet echt bij de kanshebbers werd beschouwd. Voor het testrijden wisten we zeker dat het toch de Mercedes ging zijn die het pleit zou winnen. En idd een zeer fijne wagen. Maar omdat we toch besloten om voor volledig elektrisch te gaan, verraste de kleine Tesla ons enorm. We zijn maar met ons drietjes, dus waarom de grotere S. Jaguar behoort zeker tot de mooiste maar zijn rijgedrag valt wat tegen. Audi viel dadelijk uit de boot. Niet echt aangenaam om mee te rijden. Beetje "waggelend" zelfs. Dus is het een zwarte M3P geworden. En we zijn er blj mee. Alé, toch van de auto.