Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Wow, vanochtend mijn Mx 100D gehaald. Mijn eerste EV, gelijk maar goed dus. Lease


Super mooie (vind ik dan...) combinatie van Pearl White met een creme premium interieur.

Het creme interieur ziet er echt super uit imho. De normaal chromen randjes hebben een antraciet kleur. Dat staat echt gaaf bij het lichte hout.

Zijn er hier veel mensen uit het Zeeuwse? Het wordt wel tijd voor een supercharger hier! Zou mooi zijn als die bij vd Valk in Goes komt. Lekker centraal. Maar daar zijn nog geen plannen voor voor zover ik kan zien. Helaas...

Nog een demo die in 2018 op kenteken is gegaan? of doe je niet aan bijtelling? Hier helaas geen X, maar wel familie in Sluis en mis dus eigenlijk ook wel een fijne tussenstop ergens aan de A58..... Op dit moment de umc meenemen en veel koffie drinken :D
 
Nadat ik deze week zo binnen kwam vallen op dit forum wil ik me graag nog even voorstellen.

Mijn naam is Bas. Bouwjaar 1972, gehuwd en vader van twee kinderen.
Juni 2018 mijn tesla P100D opgehaald in Tilburg als opvolger van een Audi S8 5,2 V10. (ex demo Audi DE)
Vele proefritten gemaakt maar Audi, Mercedes, Porche bleken niet de opvolger te hebben die 'beter' was dan mijn Audi.
Uiteindelijk dus voor een snelle Tesla gegaan.
Van Juni tot oktober heb ik mijn Referrals binnengehaald. Helaas de 5e in het laatste kwartaal...
Als je deze auto zelf rijdt is het niet moeilijk om ook te verkopen.

Geniet iedere dag van mijn P die helaas niet perfect is. Maak ik wil echt niet meer terug naar het 'verleden'.
 
Hallo allemaal,

Na bijna een jaar trotse eigenaar van een MX te zijn wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Dennis vader van 4 kids, na een aantal jaren van alles gereden te hebben toch maar de overstap gemaakt naar het elektrisch rijden. Het enige nadeel wat ik nu ernaar is het rijden met de caravan op vakantie. Dit jaar staat Frankrijk op de planning met de X en caravan.
 
Wist niet dat er een "Voorstellen" draadje was, misschien handig om sticky te maken? Anyway, ten tijde van dit schrijven nog de bestuurder van een Outander PHEV, en nu de kinderen het nest aan het verlaten zijn is het tijd om een keer een echt coole auto te gaan rijden. Vorig jaar een weekend in een S gereden en ik was verkocht. Alleen is de S boven mijn (lease-)budget, dus ik was blij dat de 3 eindelijk beschikbaar is! Mijn keuze: Model 3 AWD, zwart (maar wordt 3M satin vampire rood gewrapt), AP en zwart interieur, 19" velgen. Levering wegens mijn oude nog lopende contract tegen 1 juni. En nu maar wachten!
 
Even aanvullen op het voorstel draadje: mijn vrouw rijdt sinds enkele weken een Hyundai Ioniq Premium EV, en ik heb vrijdag als voorloopauto een Nissan Leaf EV gekregen (Hyundai Kona is besteld). Ik vind dat stukken beter rijden dan een ICE. :) Nu nog de laadpalen...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Geniet iedere dag van mijn P die helaas niet perfect is. Maak ik wil echt niet meer terug naar het 'verleden'.
Heel herkenbaar. Ik heb best veel aan te merken op mijn Tesla, maar onderaan de streep is het wel de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad. Desondanks kan ik ook nog erg genieten van ouderwetse brandstofauto's (heb nog wat ouderwets benzinewerk), dus zo'n Audi S8 5,2 V10 lijkt me ook niet te versmaden.
 
Hoi allemaal, ik ben Pim en lees hier nu al een tijdje mee en kwam dit draadje tegen dus ik dacht mijn eerste bericht hier maar eens typen ;-) In het dagelijks leven ben ik app ontwikkelaar en kijk dus ook uit om zelf via een API tegen de auto aan te kletsen :))

Binnenkort ook eigenaar van een LR M3 in de blauwe kleur. Zoals bij velen gaat het bestelproces ook niet echt soepel aangezien de leasemaatschappij waar wij zaken mee doen niet eerder bij Tesla heeft besteld en ze (IT) issues hebben om deze intern aan te melden in een nieuw systeem (herkent iemand dit?).

Wanneer hij geleverd wordt dus geen idee al zou je zeggen dat ze er toch alles aan willen doen om Q1 eens financieel beter af te sluiten...
 
Goedemorgen allen,

Het wordt gezien de vorige posts wellicht wat eentonig, maar ook ik meld mij na het al een tijdje meelezen graag aan. Ik heb een zwarte Tesla Model 3 LR in bestelling staan (lease ) die wegens het nog lopende leasecontract van mijn huidige leaseauto waarschijnlijk pas over een paar maanden geleverd kan worden. Kan mij niet snel genoeg gaan, maar dan vooral omdat ik nu in een Passat (pool) leaseauto rijd. Dat is dan ook meteen de saaiste auto die ik ooit heb gereden.

Ik beschouw mijzelf als echte autoliefhebber met een voorliefde voor oudere auto's en dan in het bijzonder Saabs - heb dan ook nog steeds een 9-3 coupe high pressure turbo van 2000 op de oprit staan. De keuze voor een Tesla past daar wat mij betreft wel bij - elektrisch rijden is de toekomst en Tesla pakt dingen evenzeer als Saab dat deed met een eigenwijze inborst aan.

Leveringsperikelen heb ik natuurlijk ook gelezen en baart mij wel een beetje zorgen. Probeer mij er ook weer niet al te veel van aan te trekken want is hopelijk van voorbijgaande aard - het rijden, daar gaat het mij uiteindelijk om.
 
Haha, ook hier weer een "long time lurker" die eindelijk de stap naar Tesla bezit heeft gezet. Na lang gewikt en gewogen te hebben toch de keuze gemaakt voor de LR AWD Model 3. Ik heb in februari mijn Kia E-Niro geleverd gekregen. Daarna kreeg mijn vriendin in maart haar Tesla Model S 75D. De grijns die ik kreeg van het rijden in haar monster wilde ik ook van mijn eigen auto krijgen. De stoute schoenen aangetrokken en de Kia E-Niro weer te koop gezet. Wetende dat hier een jaar levertijd op zit moet dat winst opleveren dacht ik zo. Toen de prijs van de model 3 even een paar duizend naar beneden ging heb ik toegehapt. Ergens rond 15-3 besteld en zit nu as we speak dit stukje te tikken in het Tesla Delivery center. Als het goed is rijd ik zo weg in een solid black met 18" aero en autopilot. Later ga ik die verfraaien met 20" TSS (Herbert, I'm coming :) ). ga vast veel hebben aan de parate kennis op dit forum. Zo heb ik dat ook beleefd in mijn vorige auto's (Outlander PHEV, Leaf 24KWh, Kia E-Niro).
 
  • Like
Reactions: robertvg
Hallo!

Na een kennismaking met beperkt elektrisch rijden in de Volvo V60 Plug-In, ben ik sinds eind december 2018 100% elektrisch met een Model X 100D. Een X omdat ik grootse plannen heb:

Image 2019-03-17 at 13.05.44.jpeg


Ik volg Tesla al jaren, en met het aflopen van mijn bijtellingsperiode samen met de veranderende bijtellingsregels kon ik het niet laten schieten. De lovende woorden van @widodh over zijn ervaring met Tesla hebben ook meegeholpen :)

Mijn ervaring tot nu toe is positief. Het was afleveren en rijden maar. Over drie weken de eerste 20.000 km beurt alweer...

Groet!
Tom
 
Want dat krijgen we nog elke keer voor onze voeten geworpen: electrisch rijden met een aanhanger of caravan is echt onmogelijk.

Dank! Ik ben daar zelf ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik vrees dat het mogelijk doch bijzonder onpraktisch is. In de komende meivakantie ben ik van plan om de caravan naar Salou, Spanje te rijden. Een rit van 1700km met een caravan van 1650kg.

Volgens de routeplanner moet het lukken met 13(!) supercharger stops. Dus iets voor de liefhebber :)
 
  • Love
Reactions: robertvg
Ik wist niet dat dit draadje er was!

31 jaar, 3 dochtertjes en sinds December '18 in bezit van een Model S met 3e zitrij! Hiervoor een 14% bijtellings Peugeot 308 gereden, eigenlijk op zoek gegaan naar een Peugeot 5008. Altijd al een fan geweest van Tesla maar dacht dat deze buiten bereik vielen. eind vorig jaar toch een keer wezen kijken bij Tesla en jawel! Daar was een nieuwe Model S 75D met 3e zitrij beschikbaar. via leasemij meteen besteld en 2 weken later in ontvangst genomen. Achteraf had ik misschien voor Leaseplan moeten gaan (iets lager maandbedrag en onbeperkt superchargen) maar goed daar koop je nu niks voor.

Elektrisch rijden bevalt me prima, loop echter wel vaak tegen de max capaciteit aan. Met name in het weekend rij ik vrij vaak meer dan 300 km per dag. iets waar ik voorheen niet voor hoefde te plannen maar wat nu wat calculatie/planning vergt.
 
E0F8E153-0544-4ED1-AE72-521CD1AFD13D.jpeg
Ik beschouw mijzelf als echte autoliefhebber met een voorliefde voor oudere auto's en dan in het bijzonder Saabs - heb dan ook nog steeds een 9-3 coupe high pressure turbo van 2000 op de oprit staan. De keuze voor een Tesla past daar wat mij betreft wel bij - elektrisch rijden is de toekomst en Tesla pakt dingen evenzeer als Saab dat deed met een eigenwijze inborst aan.

Leveringsperikelen heb ik natuurlijk ook gelezen en baart mij wel een beetje zorgen. Probeer mij er ook weer niet al te veel van aan te trekken want is hopelijk van voorbijgaande aard - het rijden, daar gaat het mij uiteindelijk om.
Welkom! Je bent zeker niet de eerste Saab liefhebber hier ;-)
 
Hey allemaal, ook ik volg al een tijdje dit forum (en andere) ivm info over de Model X. Heb tot voor kort gedurende 2 jaar een X5 hybrid gereden maar die Tesla's bleven me maar intrigeren. Daarbij komt dan nog dat er wel af en toe 4 kinderen moeten vervoerd worden en dat we dus met een 6-zits model X er wel een pak comfortabeler zouden bij zitten (tov de 7-zits Ford S-Max van de vriendin waarvan de 3de zit rij toch wel pak minder comfortabel zitten is voor de jeugd).
Dussss.. na een testrit een week of 3 geleden er nog een nachtje of 4 over geslapen en dan de knoop doorgehakt... een stock model X die ik in principe nog voor eind maart zou kunnen rijden... ware het niet dat er kennelijk ineens alle prioriteit gegeven is aan transport en uitleveringen van de model 3s waardoor ik gisteren het bericht kreeg dat de model X levering (alsook model S'en van andere kopers) met een maand opgeschoven is... het volledige relaas: Belgium and the Netherlands (Dutch)

dus nog even geduld oefenen en dan zal ik wellicht zoals de meeste anderen hier na paar kilometers rijden al die frustraties wel vergeten zijn ;)
 
Hallo allemaal,
Ik had ook dit draadje niet eerder gezien. Al een maandje of anderhalf actief op het forum. Sinds 19 feb trotse bezitter van een Model 3 LR. Hiervoor een Ford Focus Econetic uit 2013. Ik rekende vorig jaar al uit dat een Model 3 omgerekend per kilometer goedkoper voor me is dan het houden van de Focus (hoge bijtelling, wegenbelasting, MIA enfin dat verhaal is bekend).
Me helemaal niet gerealiseerd dat ik een sportauto aan het kopen was...
Wat een auto, of, zoals een vriend van me zei, het is geen auto, maar een supermachine.
Mijn daken ('nieuwe' huis en aanbouw) liggen vol met zonnepanelen (25010 Wattpiek want ook MIA), dus kom maar op met die energietransitie. Volgende stap: zonneboiler, isoleren en dan cv vervangen met warmtepomp.
 
Hoi,

Ik heb deze ook al een tijdje gemist. Moet bekennen dat ik niet direct een Tesla op het oog had als opvolger van mijn huidige leaseauto (Skoda Octavia Combi). Nu onze kinderen wat ouder worden en er niet langer een bugaboo en kinderwagen mee hoeven was ik wel al van plan om iets kleiners te nemen. Toen ik de keuzelijst van de LM kreeg sprong de M3 er wel uit. Nog heel even getwijfeld, maar al vrij snel de knoop doorgehakt en begin februari mijn keuze doorgegeven aan de LM. Nu is het nog een kwestie van dagen. Als het goed ik krijg ik a.s. maandag mijn LR M3 met 19" sportvelgen in midnight silver. Spannend! :)