Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi wagentje Li.

Hallo, hier Jelle.
Ik mag sinds afgelopen vrijdag in een M3 LR rijden. Hiervoor reed ik in een v90, maar zoveel ruimte had ik niet meer nodig.
De wagen is mooi Mystic Grey met een wit interieur. Het chrome gedeelde wordt de komende tijd nog wat ingeperkt middels een deel chrome delete, maar niet alles. Daarnaast moet m'n middenconsole snel in de wrap. Piano lak zwart is prachtig, maar kan alleen als je constant handschoenen aan hebt, wat vlekt die console snel.

Verders een gave auto om te rijden. Alleen NoA is nog wel erg Beta. Dat komt vanzelf goed, daarvan ben ik overtuigd.
 
Hey! Ik zal me ook maar even voorstellen :)

Ik ben Dirk, een 26 jarige ondernemer (sinds mijn 18e).

Ik rij nu bijna 2 jaar een Tesla Model S. Ik ben begonnen met een tweedehands Model S 85 zonder AP uit 2013 om te proberen en vrij snel daarna een jaartje een witte Model S 75D uit 2016 met AP1 gereden en sinds kort in het bezit van een zwarte Model S 75D uit 2018 met AP2.5 waarbij alle chrome delen en 21” velgen hoogglans zwart zijn uitgevoerd).

Ik volg dit forum al een tijdje in “shadow mode ;-)” en vond het nu wel eens tijd worden om ook eens lid te worden.

Ik zit vrijwel dagelijks op de weg en maak veel kilometers op jaarbasis. Vandaar mijn keuze om elektrisch te rijden. Ook de techniek blijft heel interessant in een Tesla, dus vandaar deze keuze.

Ik stekker regelmatig bij diverse Superchargers (in binnen- en buitenland) dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen! :)
 
Hoi allen,

Even voorstellen. Ik ben Josh uit Standdaarbuiten en al jaren helemaal gek van Tesla.
Voormalig automonteur en altijd gezegd dat benzine door mijn aderen vloeit, grote fan van Amerikaanse auto's, motoren, boten en eigenlijk alles met een oliepeilstok maar het is mij al lang duidelijk dat er nog meer bestaat en nadat ik een keer een kleine 2 weken de MS van mijn werkgever mocht gebruiken (hij had mijn dinosap auto met trekhaak nodig) stond vast dat alles mocht wijken om een nieuwe droom waar te maken.
Tesla is voor mij altijd ver buiten bereik gebleven maar nu is het dan zover :)
Na heel wat jaartjes sparen, voorzichtig doen en hobby's die aan de kant zijn gezet (lees verkocht) gaat het dan toch gebeuren.
In eerste instantie wilde ik voor de M3P in rood gaan maar na veel twijfelen, rekenen en alles te overwegen er achter gekomen dat een MS ook mogelijk is.
Afgelopen Vrijdag een MS LR in wit besteld nadat er net weer verbeteringen hierop waren aangekondigd, leverdatum staat nu gepland in Juni.
Al sinds Vrijdag vlinders in de buik en het kan mij niet snel genoeg gaan.
Nu maar ff snel een laadstation klaarmaken, zal hier wel even een aanvraag voor zetten op het vraag en aanbod draadje want dat moet natuurlijk een Tesla paal worden (mocht je dit lezen en een referral wall connector over hebben neem ik deze graag over)

Alvast heel blij met alle informatie die ik afgelopen maanden hier op dit forum op heb gedaan, mede ook bepalend geweest in de keuze die ik nu gemaakt heb.

Mvrgr
Josh
 
Hallo allemaal!

Ik zal mij ook maar even voorstellen. Ben Daan uit centrum Amersfoort, woon alleen en heb een passie voor reizen, ruimtevaart (SpaceX met name) en Tesla. Qua reizen ben ik regelmatig in het midden oosten maar ook Azië en USA. Ik heb een grote vriendengroep waarmee ik veel uit ga en weekendjes weg is voor mij meer regel dan uitzondering. Ik werk in de communicatie bij een heel leuk bedrijf met vestigingen in zowel Nederland als Azië en help op mijn manier mensen aan elektrisch rijden door mede-eigenaar samen met mijn broertje te zijn van een klein bedrijfje dat elektrische vouwfietsen verkoopt.

Voor mijn 29e verjaardag kreeg ik van mijn moeder een dagje in een Tesla Model S AP1 en sindsdien ben ik bezig om er 1 te kopen.

Ik heb een Model 3 SR+ blauw, zwart interieur, 18" aero besteld en wacht geduldig op de levering. Inmiddels al wel in het trotse bezit van een TWC maar nu nog even wachten op de installatie. Ohja, de referral ging weer eens verkeerd bij mij dus iemand zou mij heel erg helpen mijn referral te gebruiken. Mijn huidige auto is overigens een Toyota Aygo en daarvoor een VW Polo uit '96 dus ben heel benieuwd!

Zelf volg ik de leveringen op de voet en ben van plan uitgebreide review van de SR+ te maken zodra hij arriveert.
 
  • Like
Reactions: nervus and robertvg
Hallo Tesla community,

Ik stel mijzelf even voor: Frank uit Zaanstad, sinds een paar weken vader van 2 kinderen en sinds 22 februari 2019 eigenaar van een zwarte Model 3 LR met 18" velgen, wit interieur en EAP.

Onze Tesla is zo ongeveer het sluitstuk van onze energie-quest.
We hadden reeds een Nissan Leaf uit 2015 en nu dus 2 EV's.

We wonen in een huis uit 1915 en hebben dit zo langzamerhand verbouwd naar nul-op-de-meter d.m.v. een warmtepomp, pelletkachel, 2 airco's en 42 zonnepanelen. Een thuisaccu staat in de planning zodra de salderingsregeling uitgefaseerd wordt.

Model3Borbet18.jpg


Mods aan de auto:
  • Wrapped in 3M matte blue (M227)
  • Koplampen smoked
  • Alles ramen achter de B-stijl licht getint
  • 18" Borbet velgen met zomerbanden, 18" Aero velgen met Nokian WR A4 winterbanden
  • Middenconsole wrapped in wit
  • Screenprotector (mat) van Abstract Ocean
  • Model 3 logolampjes in de voordeuren
  • Remklauwen geel gemaakt
  • CCS kapje (van Ton)
  • Tesla Wall Connector, aan/uit te schakelen via Domotica
 
Ah... Hier moest ik me dus voorstellen. Nou dan doe ik dat nog een keer netjes. Had het al op een verkeerde topic gedaan.

Ik ben een 46 jarige ondernemer. Meer dan 20 jaar getrouwd en twee kinderen. 22 zonnepanelen op ons platte dak. Mijn vrouw rijdt al vanaf het begin de Renault Zoe en gaat nu naar de Hyundai Kona EV. Ik heb vanaf het begin een Twizy EV, Prius, V60 PIH en Volvo T8 PIH gereden. De Twizy was het leukste en had Lamborghini deuren dus de keuze voor een X was natuurlijk logisch ;).

Ik dacht even een Tesla X P90D+ met 20k km te kopen van 2018 en dus nog 4 jaar 4%. Heel tevreden met de auto tot dat ik er achterkwam dat het VINnr een productiejaar van 2016 aangaf. Dat betekent dus AP1 die niet te upgraden is en een oude wagen. Daar kwam ik door dit forum dus achter. Hij was door Tesla als showroom auto gebruikt en pas 2 jaar later op kenteken gezet. Via het forum werd mij door een lid en mede-ondernemer een 2018 P100D+ aangeboden en heb dan ook meteen de dealer de Tesla terug laten nemen. De huidige auto heeft een productienummer in de 83000 en alle opties.

Erg blij dus met dit forum en over een dikke week de nieuwe X ophalen. Mijn avatar via de Sticker Koning uitgesneden ontvangen. Dus als jullie een limited silver X zien rijden met dit avatar dan natuurlijk even duim omhoog voor Ludicrous. (Als mijn vrouw niet aan het stuur of naast mij zit dan... :p anders krijg je gewoon duim terug)

Auto eindelijk kunnen ophalen bij Wilhelm... Met de kids voor het eerst in de nieuwe "Silver Falcon" naar Walibi. Kon daar traag laden en meteen de 2019.12.1.1 update geïnstalleerd. Ok de Goliath achtbaan was echt vetter dan Ludicrous met de Tesla maar verder hoef ik niet meer naar Walibi. Moet je nog in de rij staan ook! o_O
 

Attachments

  • 20190501_113428.jpg
    20190501_113428.jpg
    483.6 KB · Views: 42
  • 20190501_112713.jpg
    20190501_112713.jpg
    275 KB · Views: 37
  • 20190501_112753.jpg
    20190501_112753.jpg
    257.1 KB · Views: 48
Auto eindelijk kunnen ophalen bij Wilhelm... Met de kids voor het eerst in de nieuwe "Silver Falcon" naar Walibi. Kon daar traag laden en meteen de 2019.12.1.1 update geïnstalleerd. Ok de Goliath achtbaan was echt vetter dan Ludicrous met de Tesla maar verder hoef ik niet meer naar Walibi. Moet je nog in de rij staan ook! o_O
Heel veel plezier met de wagen!
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Goedenavond,

Ook even voorstellen, werknemer bij een medtech-bedrijf in de regio Midden van het land. Na een maand of 4 lobbyen en soebatten is het me gelukt een Model 3 te mogen leasen. Dat was begin februari rond. Vervolgens heeft het nog een 2 maanden geduurd voor ik, met alle prijswijzigingen en daardoor mogelijk veranderende configuraties, dan eindelijk 3-4 weken geleden een Model 3 bestelling bevestigd had: LR AWD, blauw metallic en de 19" velgen.

Het RN-nummer volgde daarop snel, de status van de bestelling daarentegen... Leasebedrijf en Tesla wezen elk de ander aan als de partij die de informatie in handen had. Ik had me ingesteld op levering ergens in juni, maar werd vandaag blij verrast met een leverafspraak aanstaande dinsdag 7 mei . Sneller dan verwacht dus!

Ik had hier al wat meegelezen en ben redelijk op de hoogte van alle perikelen, ik houd er dus eigenlijk wel rekening mee dat dit misschien helemaal niet klopt. Ik zie nog niks in m'n account, maar dat schijnt bij lease-auto's normaal te zijn. Er moet nog wel allerlei info aangeleverd worden die ik grotendeels niet heb (op rijbewijs na dan) dus daarvoor heb ik de leasemaatschappij aangeschreven. Hopen dat de laadpas in elk geval tijdig wordt verstuurd, ik heb nog geen laadstation gezien waar je euro's in kan doen .

Erg benieuwd!
 
Goedenavond,

Ik had hier al wat meegelezen en ben redelijk op de hoogte van alle perikelen, ik houd er dus eigenlijk wel rekening mee dat dit misschien helemaal niet klopt. Ik zie nog niks in m'n account, maar dat schijnt bij lease-auto's normaal te zijn. Er moet nog wel allerlei info aangeleverd worden die ik grotendeels niet heb (op rijbewijs na dan) dus daarvoor heb ik de leasemaatschappij aangeschreven. Hopen dat de laadpas in elk geval tijdig wordt verstuurd, ik heb nog geen laadstation gezien waar je euro's in kan doen .

Erg benieuwd!

Tipje, voor zowel de SuperChargers van Tesla, alsook de FastNed afzett... ehh opladers heb je geen laadpas nodig. Dus ook als je die niet op tijd hebt (zoals ik), kun je toch op voldoende plaatsen laden.
 
Na 2 maanden alleen maar meelezen op dit forum kan ik eindelijk iets posten en mijzelf introduceren. Bleek dat de conformation mail na aanmelding al 2 maanden in de spambox staat.
Ik heb inmiddels veel nuttige informatie hier voorbij zien komen. Erg fijn! Ik rij sinds 29 maart in een Model 3, AWD, niet de Performance versie in Midnight Silver. Erg fijne auto. Is mijn eerste Tesla. Kom zou juist uit een Tesla S die ik had als 'loaner' omdat de Model 3 2 dagen bij het SC in Arnhem stond wegens wat kleine dingetjes. De TEsla S is een fijne auto, ontzettend comfortabel en ruim, maar veel minder levendig dan de Model 3. Kortom, ik zou de Model 3 niet meer kwijt willen, ook niet voor een S.
 
Goedenavond,

Het RN-nummer volgde daarop snel, de status van de bestelling daarentegen... Leasebedrijf en Tesla wezen elk de ander aan als de partij die de informatie in handen had. Ik had me ingesteld op levering ergens in juni, maar werd vandaag blij verrast met een leverafspraak aanstaande dinsdag 7 mei . Sneller dan verwacht dus!

Erg benieuwd!

Tot morgen in Tilburg misschien ;) Ook leverafspraak...
 
Hallo,

Ben al lange tijd aan het rondkijken op het forum. Nu dan toch maar een account aangemaakt. Ik heb sinds 1 maart een Model 3 in multi-coat red, via mn werk. Verder niet veel opties gekozen, want er was ook niet veel te kiezen ten tijde van het bestellen. Ook zonder auto-pilot besteld vorig jaar. Daar had ik toch iets spijt van, dus heb het er nu toch op zitten. Erg fijn in het drukke verkeer: kies je baan en go with the flow.

De auto is via mijn werkgever besteld, lang geleden. Toen iemand anders de reservering niet meer wilde gebruiken, kon ik deze mooi overnemen en nu alweer 7000+ fijne km gereden. Van het weekend met een aantal collega's met ook een Model 3 een toertje gedaan door het rivierengebied, was super.

Ik heb de aero wheel caps er af gehaald en via Canada een aero wheel cap kit besteld, omdat deze via de EU shop niet te verkrijgen waren/zijn. Ik vind het er een stuk beter uitzien. Verder heb ik ook nog een set dakdragers besteld (2 kinderen) en denk er nog over om de ramen achter donkerder te maken. Verder heb ik geen wensen.

Tot snel
 
Ook hierbij even een voorstelrondje mijnerzijds. Onlangs een tweedehands Model X 100D aangeschaft, Midnight Silver voorzien van de nodige opties. Nu is de optielijst van Tesla niet zo hinderlijk lang als die van de Duitse premium merken, wat overigens wel een verademing is :p

Heb bewust voor een tweedehands Tesla van 2018 gekozen, vanwege de bijtelling, vanwege de (beperkte) afschrijving, vanwege een aantal zaken welke destijds mogelijk waren (o.a. carbon interieurdelen) maar nu helaas niet meer te bestellen zijn, etc.

Altijd al een zwak gehad voor een Tesla overigens, zeker vanwege hun visie en het een stukje groener maken van de wereld. Dat laatste is voor mij trouwens altijd al wel één van de belangrijkste factoren geweest om een Tesla (of andere EV met veel range – wat helaas een heel dun aanbod kent) op vizier te hebben. Ik reis als zelfstandig ondernemer veel, het begon me in vorige auto's (zowel diesel als benzine) steeds vaker op te breken dat ik niet echt goed bezig was voor het milieu.

Waarom een Model X en niet een Model S? Ja, de Model S is een mooie(re) wagen waarbij de Model X wat lomper overkomt. Ik was echter op zoek naar een auto die genoeg zitplekken had voor een samengesteld gezin en wilde ook graag een trekhaak vanwege de aanhangwagen. Het gemis van een trekhaak is deels op te lossen door een auto te lenen of te huren voor een dag, maar dat zou voor die aantal keer in het jaar dat ik naar de stort rijd om bijvoorbeeld tuinafval weg te brengen onpraktisch worden.

Nu aan de ene kant kan ik niet wachten totdat de auto afgeleverd wordt, maar aan de andere kant ook ergens wel zenuwachtig. Nog nooit zo'n dure auto (qua consumentenprijs, de running costs zijn vrij laag als ondernemer) op de oprit gehad, dit geldt ook voor het forse formaat van de auto :D
 
Ook hierbij even een voorstelrondje mijnerzijds. Onlangs een tweedehands Model X 100D aangeschaft, Midnight Silver voorzien van de nodige opties. Nu is de optielijst van Tesla niet zo hinderlijk lang als die van de Duitse premium merken, wat overigens wel een verademing is :p

Heb bewust voor een tweedehands Tesla van 2018 gekozen, vanwege de bijtelling, vanwege de (beperkte) afschrijving, vanwege een aantal zaken welke destijds mogelijk waren (o.a. carbon interieurdelen) maar nu helaas niet meer te bestellen zijn, etc.

Altijd al een zwak gehad voor een Tesla overigens, zeker vanwege hun visie en het een stukje groener maken van de wereld. Dat laatste is voor mij trouwens altijd al wel één van de belangrijkste factoren geweest om een Tesla (of andere EV met veel range – wat helaas een heel dun aanbod kent) op vizier te hebben. Ik reis als zelfstandig ondernemer veel, het begon me in vorige auto's (zowel diesel als benzine) steeds vaker op te breken dat ik niet echt goed bezig was voor het milieu.

Waarom een Model X en niet een Model S? Ja, de Model S is een mooie(re) wagen waarbij de Model X wat lomper overkomt. Ik was echter op zoek naar een auto die genoeg zitplekken had voor een samengesteld gezin en wilde ook graag een trekhaak vanwege de aanhangwagen. Het gemis van een trekhaak is deels op te lossen door een auto te lenen of te huren voor een dag, maar dat zou voor die aantal keer in het jaar dat ik naar de stort rijd om bijvoorbeeld tuinafval weg te brengen onpraktisch worden.

Nu aan de ene kant kan ik niet wachten totdat de auto afgeleverd wordt, maar aan de andere kant ook ergens wel zenuwachtig. Nog nooit zo'n dure auto (qua consumentenprijs, de running costs zijn vrij laag als ondernemer) op de oprit gehad, dit geldt ook voor het forse formaat van de auto :D

Ik heb ook net een P100D uit 2018 aangeschaft voor die zelfde redenen. Je zult geen spijt hebben. Rijdt als een sportwagen. Ruimte als een minivan, deuren als in Galactica Battlestar en veilig met radar rondom. Geniet er van! Je moet wel een naam bedenken voor je auto van Tesla. En natuurlijk zonnepanelen op je dak voor klimaat neutraal.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik heb ook net een P100D uit 2018 aangeschaft voor die zelfde redenen. Je zult geen spijt hebben. Rijdt als een sportwagen. Ruimte als een minivan, deuren als in Galactica Battlestar en veilig met radar rondom. Geniet er van! Je moet wel een naam bedenken voor je auto van Tesla. En natuurlijk zonnepanelen op je dak voor klimaat neutraal.

Precies! Zonnepanelen: check. Warmtepomp: in onderzoek.

Een P100D is helemaal een snelheidsmonster! Enorm gaaf. Ik ben altijd wel benieuwd hoe mede Model X rijders het openbaar parkeren ervaren? Misschien handig om dat in een separaat topic te vragen, maar de breedte van de X is echt immens (overigens niet veel groter dan de Model S, dus ook daar hoor ik graag ervaringen).
Ik kan me voorstellen dat parkeerplaatsen en parkeergarages hier niet allemaal voor ingericht zijn. Summon is wel een uitkomst voor jezelf maar je buurman die naast je geparkeerd staat heeft dat meestal niet, waardoor je weer sneller parkeerschade oploopt (me = zuinig op spullen :p).
 
  • Funny
Reactions: 4DXP