Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Faraday Future FF91

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom vallen jullie zo over deze tweets?View attachment 209518 View attachment 209519

Is 350 echt zo veel? Ik heb afgelopen week weer een retourtje Oostenrijk gereden en ben nog steeds erg enthousiast over het SuC gemak maar heb onderweg wel zitten denken hoe het over pakweg 2 jaar zal zijn..(rest van het verhaal)

Overigens iedereen de beste wensen nog!

Uiteraard de beste wensen.

Ik heb inderdaad een aantal mensen gezien die berichten hebben geplaatst dat de berichten van Elon met een korrel zout genomen moeten worden. Ik zou ook niet weten waarom. Wat echter wel heel erg belangrijk zal zijn....zijn de "addertjes" onder het gras. Of wel...onder welke voorwaarden kan SuC3.0 het max vermogen leveren.

Het nieuwe 400kW Chargepoint laadstation wat op de CES net is onthuld bijvoorbeeld, is een 1000V station welke max 400A door de kabel wil duwen. Een Model S zit nu ongeveer rond de 370-380V met de accupack en zal daar theoretisch "slechts" een max halen van 150kW.

Ik hoop echt dat Tesla niet meegaat in de roeptoeterij (ala megapixel race of Mhz race zoals bij processoren een poos geleden) en duidelijk communiceert over de te verwachten laadvermogens. Immers...nu wordt gezegd dat een SuC 145kW kan leveren...uiteindelijk blijkt dit het max vermogen over twee stalls, waarbij 1 stall in de praktijk rond de 100kW levert en bij een gemiddelde laadsessie (roadtripstyle) komt het gemiddelde ergens rond de 80-85 kW uit

Zelfde kan gaan gelde voor de SuC 3.0. We weten niet welk vermogen Elon "in zijn hoofd" heeft. Maar 350kW+ leveren zonder "smeltende" kabels, lukt waarschijnlijk alleen met een hogere spanning. CCS3.0 zal 800V gebruiken, misschien dat de nieuwe packs van Tesla tegen de 1000V gaan zitten.

We weten nog niet wat de nieuwe 2170s kunnen doen. Door de vergrootte inhoud, kan 1 cel meer energie opslaan. Misschien zelfs veilig bij een hogere spanning per cel (richting de 5 ipv rond de 4V). Dat zou spectaculair zijn. Net als een flinke periode laden met 2-4C (bijvoorbeeld van 10-60% SOC).

(ik wil wel de vriendelijke opmerking maken dat ik kortgeleden ben gewezen op het belang van hetcentraal houden van een discussie...en uw post, als mede mijn reactie, gaan niet over de FF91... ;) )
 
Helemaal mee eens, ik liet me ook misleiden. Het is in deze draad hiermee begonnen: Faraday Future FF91

Verder maar afwachten.
Eigenlijk begon het na een eerdere reactie van mij: Faraday Future FF91

Daarna kwam het "tongue in cheek" en twitter om de hoek. Hoe het ook zei...misschien is het logisch dat we afdwalen naar Tesla aangezien FF zelf zo graag Tesla voorbij wil streven en Tesla als benchmark gebruikt. Dat is natuurlijk vragen om gedroom over de benchmark...zeker op een forum met liefhebbers en fans. :D
 
En er staat een prijsindicatie... :eek::eek::eek:

"Sampson admits that showing up with the $280,000 FF91 at CES 2017 was a priority probably to stay in the limelight (probably to attract more investors) instead of actually getting down to the actual work of building cars."

Aan wie willen ze die slijten aan die prijs?
Aan 64.000 niet-priority reserveringshouders die geen $5000 betaald hebben :D:D:D