Ik ken de video. Dit is precies wat
@BobbyKings aan haalt. Tesla zou geen HD maps gebruiken maar wat is dan definite van HD?
Als ik de wegrand opneem in een 3D map met centimeter nauwkeurigheid, is dit dan HD of niet? Vandaar mijn opmerking laten we het dan maar niet over HD maps hebben maar 'enriched maps'. Navigatiedata waar duidelijk meer in staat dan een lijn bestaande uit segmenten zoals traditionele navigatie software gebruikt zoals Waze en TomTom.
Wat Elon daar aanhaalt is als je de HD map gebruikt als primaire methode in path planning. Dat wil je niet... en je wilt ook niet alles van een weg willen beschrijven.
HD maps zoals Waymo gebruikt zijn feitelijk pre-calculated routes om de neural nets te ontlasten. Daar zit ergens de gulden middenweg zoals we dat zo mooi zeggen. Volledig pre calculated gaat niet maar volledig zonder data gaat ook niet. Tenzij de Tesla op straat alle borden kan lezen om een "wereld" te mappen.
Maar HD maps, sorry, ik bedoel enrichted maps secundair gebruiken zodat je met een grotere veiligheids probability met snelheid op een kruispunt kunt afrijden of op afstand kunt beslissen om niet te moeten remmen omdat het middelste stoplicht op groen staat omdat er maar een zeer kleine kans is dat de ankers uitgegooid moeten worden is uiteraard hier aan de orde. Tesla doet dat 100% - net zoals mensen die informatie herbruiken - en waarom zouden ze dat niet doen?
Jij rijd toch ook niet als een goudvis naar werk of de supermarkt alsof je er voor het eerst rijdt? Jij kijkt neem ik aan ook naar de verkeerslichten van fietsers en voetgangers om je timing van groen beter in te schatten omdat je de regeling van sommige kruispunten kunt dromen?
Dit was trouwens destijds al erg duidelijk toen "Smart Summon" werd gereleased. Als AP in de kaart data niet ziet dat deze bij je kan komen gaat deze gewoon niet rollen
. In de ideale wereld weet Tesla helemaal niet hoe deze bij je moet komen omdat kaartdata simpelweg niet bestaat en zal eigen initiatief moeten tonen om een wereld te mappen en via de rechter- of linkerhand method in dit "doolhof" bij de bestemming te komen.