Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik herinner me van jaren geleden dat Musk de model 3 aankondigde als vooral een meer betaalbare wagen (vandaar het minimalistische interieur) en niet als alternatief voor de meer premium model S.
Het weglaten van de USS is dan wel niet echt premium en een stap terug, maar met de recente prijsverlagingen kan ik er wel mee leven en ik ben zeer tevreden met mijn Y RWD, prijs/kwaliteit in acht genomen. En hij heeft dan weer een hoop snufjes waarvoor je bij andere merken fors voor moet bijbetalen.

Dus misschien is het wel een beetje fout van ons om massaal op de goed betaalbare Y te springen en dan te janken over die USS?
 
  • Like
Reactions: Alain13 and Phil V
Ik herinner me van jaren geleden dat Musk de model 3 aankondigde als vooral een meer betaalbare wagen (vandaar het minimalistische interieur) en niet als alternatief voor de meer premium model S.
Het weglaten van de USS is dan wel niet echt premium en een stap terug, maar met de recente prijsverlagingen kan ik er wel mee leven en ik ben zeer tevreden met mijn Y RWD, prijs/kwaliteit in acht genomen. En hij heeft dan weer een hoop snufjes waarvoor je bij andere merken fors voor moet bijbetalen.

Dus misschien is het wel een beetje fout van ons om massaal op de goed betaalbare Y te springen en dan te janken over die USS?
Er zijn misschien mensen zoals ik die anno nu parkeersensoren als basisfunctionaliteit zien. Maar ik parkeer ook wat lomp.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Er zijn misschien mensen zoals ik die anno nu parkeersensoren als basisfunctionaliteit zien. Maar ik parkeer ook wat lomp.

Snap ik. Het is afwachten hoe goed de camera gebaseerde afstandsschatting werkt wanneer de nieuwe software wordt uitgerold.
Als dat nog steeds vrij goed werkt is de kans dat je de eerste de beste betonblok ramt tijdens het parkeren niet zo bijster groot.
 
Ik val heel erg over het woord "janken". Het is gewoon een achteruitgang voor een flinke groep mensen, omdat niet iedereen precies de dimensies van de auto goed aanvoelt in het eerste jaar. Dat anderen het wel kunnen, helpt mij namelijk niet.

Stel dat er dit stond bij de bestelling:
Parkeren
-> obstakeldetectie met camera's *
- obstakeldetectie met camera's en afstandssensoren [+€200] **

* wordt ingeschakeld met toekomstige software, eind 2023, begin 2024
** Mogelijk langere levertijd ivm tekorten - zie [deze pagina] voor de huidige schattingen.
Wat zouden mensen dan kiezen? Ik zou zelf absoluut de tweede optie kiezen. Sterker nog: ik zou vooraan staan als ik een MY zonder sensoren zou hebben en er een retrofit zou uitkomen.
 
Ik dacht dat AP en EAP sunsets van FSD zouden worden. Dus iedereen krijgt complete software en afhankelijk van de gekochte opties worden wat vinkjes aan en uit gezet. Lijkt mij ook logisch. Maar heel eerlijk, zeker weten doe ik het niet.
 
Ik dacht dat AP en EAP sunsets van FSD zouden worden. Dus iedereen krijgt complete software en afhankelijk van de gekochte opties worden wat vinkjes aan en uit gezet. Lijkt mij ook logisch. Maar heel eerlijk, zeker weten doe ik het niet.
In dat geval mag EAP dus ook verbeteringen verwachten. Als de onnodige alerts al zouden weg zijn, ben ik al tevreden. Ik rij 95% op de autoweg of op wegen met voldoende belijning.
 
Ik denk dat je voor Europa nog minstens zoveel ontwikkeltijd nodig hebt als wat er nu voor de VS gedaan is. Je kunt Europa en de VS niet vergelijken wat betreft verkeersbeeld, en geloof maar niet dat FSD een mate van leervaardige AI heeft.
Het zou me ook niet verbazen als dit altijd twee verschillende sofwarestacks blijven.
 
Ik denk dat je voor Europa nog minstens zoveel ontwikkeltijd nodig hebt als wat er nu voor de VS gedaan is. Je kunt Europa en de VS niet vergelijken wat betreft verkeersbeeld, en geloof maar niet dat FSD een mate van leervaardige AI heeft.
Het zou me ook niet verbazen als dit altijd twee verschillende sofwarestacks blijven.
Ze hebben al laten weten dat 90% van wat in de VS gedaan wordt, ook kan toegepast worden voor Europa. Verschillen zullen de wegmarkeringen, verkeersborden en dergelijke zijn.
 
Ze hebben al laten weten dat 90% van wat in de VS gedaan wordt, ook kan toegepast worden voor Europa. Verschillen zullen de wegmarkeringen, verkeersborden en dergelijke zijn.
Voor city driving zet het in Europa voornamelijk in de veel smallere straten. De path planner zal gewoon vlot en met zekerheid moeten rijden bij weinig ruimte. Het zal eerder zijn dat als FSD voor Europe getraind wordt de Amerikanen er profijt van hebben.

Voor de snelweg is er veel hergebruik. Grootste probleem hier is gewoon de grote diversiteit aan onderschriften bij verkeerdsborden en de matrixborden in Europa maar dat is eenvoudig te trainen. Dat is enkel herkenning van objecten die niet van invloed zijn op de path planner.
 
Last edited: