Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat ze desnoods een servicefee van 1000€ vragen om die twee vinkjes om te zetten. Denk dat er momenteel veel early adopters zijn die van wagen willen wisselen, maar wegens de hoge kost om opnieuw aan te kopen dit niet doen. Uiteindelijk zitten we nog in een BETA, wat wil zeggen dat de software nog niet klaar is.
 
Dit is het antwoord wat ik vooralsnog heb gekregen:

"Goedemiddag Bas,

Dit is echter paar dagen geleden pas gecommuniceerd ( na jou levering ) wij zijn aan het zoeken naar een antwoord, ik ben bang dat het niet na levering gaat lukken. Geef mij een aantal werkdagen om dit uit te zoeken!"

Ik wacht eerst even het definitieve antwoord af, maar kan me haast niet voorstellen dat ik het slachtoffer zou moeten worden van het feit dat Tesla NL pas ná mijn levering (op 25/7) hier blijkbaar zelf van op de hoogte was terwijl de actie geldt van 20/7 t/m 30/9...
Ze zijn er in elk geval wel mee bezig…… Het zou inderdaad raar zijn als het komt door een fout in hun interne communicatie. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
 
Als ik HW4 op een nieuwe model Y krijg zou ik mijn jaar oude MYP wel willen inruilen voor een nieuwe met FSD transfer.

Net Tesla Sales gebeld: “we kunnen nog niets zeggen over of MY’s die wij leveren over HW4 beschikken. Zowel niet over nieuwe bestellingen als over voorraad-modellen. Als je het zeker wilt weten moet je een MS of MX bestellen want van die weten we het wel zeker.”

Voor mij een dealbreaker. Zonder HW4 maak ik de overstap niet.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Als ik HW4 op een nieuwe model Y krijg zou ik mijn jaar oude MYP wel willen inruilen voor een nieuwe met FSD transfer.

Net Tesla Sales gebeld: “we kunnen nog niets zeggen over of MY’s die wij leveren over HW4 beschikken. Zowel niet over nieuwe bestellingen als over voorraad-modellen. Als je het zeker wilt weten moet je een MS of MX bestellen want van die weten we het wel zeker.”

Voor mij een dealbreaker. Zonder HW4 maak ik de overstap niet.
Mijn MY LR uit 07/23 gemaakt in Berlijn heeft helaas HW3.
 
  • Like
Reactions: Thijs
Zo kun je wel blijven wachten. Ik wachtte op het structural battery pack voor de MY, maar dat is toch hopeloos.

Ik rij nu gewoon lekker de Model Y tot deze uit de lease komt, heb expres een korte periode aangehouden (3 jaar). Vervolgens kijken we dan wel wat er aan nieuwigheden zijn.

De HW3 of HW2.5 of zelfs HW1 maakt qua self driving in Europa niet echt uit. Het is in geen mijlenver gelijkend op de FSD mogelijkheden in de VS.
 
Zo kun je wel blijven wachten. Ik wachtte op het structural battery pack voor de MY, maar dat is toch hopeloos.

Ik rij nu gewoon lekker de Model Y tot deze uit de lease komt, heb expres een korte periode aangehouden (3 jaar). Vervolgens kijken we dan wel wat er aan nieuwigheden zijn.

De HW3 of HW2.5 of zelfs HW1 maakt qua self driving in Europa niet echt uit. Het is in geen mijlenver gelijkend op de FSD mogelijkheden in de VS.
Eens dat er altijd vernieuwingen zijn maar in dit geval is upgraden extra aantrekkelijk door de FSD transfer ivm hardware 4. Als HW4 er niet op zit is het inruilen van mijn 1 jaar oude MYP te weinig voordelig en wacht ik net als jij een jaar of drie voor ik weer overstap.
 
Indrukwekkend. Maar ik blijf het zeggen: ik wil zien hoe dit in Nederland met onze belijning werkt. Plekken waar ik nu alle hulpsystemen uitzet omdat ik anders elke paar kilometer wel een waarschuwing of zelfs een ingreep krijg omdat ik volgens de auto ergens kom waar ik niet zou moeten rijden terwijl ik wel daar moet rijden omdat je anders elkaar niet kunt passeren. Dan praat ik vooral over 60-km wegen. Collision alert moet uit omdat hij denkt dat ik tegen een tegemoetkomende auto aan ga rijden, lane keeping moet uit omdat ik met regelmaat over de stippellijn van de fietsstrook of de wegkant ga. En ik wil daar niet constant waarschuwingen voor.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ToTheStars
Maar ik blijf het zeggen: ik wil zien hoe dit in Nederland met onze belijning werkt.

Dat is uiteindelijk een kwestie van training.

Dat FSDbeta nu shadow-draait op onze auto’s om data te verzamelen moet als uitermate hoopvol gezien worden, zeker in combinatie met de investeringen in DOJO.

Één miljard dollar voor een supercomputer koopt een hoop Flops.
 
DEFINITIEF NIEUWS OVER OVERDRAAGBAARHEID VAN FSD IN Q3;
Ja dat kan onder voorwaarden vergelijkbaar met de Amerikaanse.
bron: Manager Sales Tesla, die me persoonlijk belde (waarschijnlijk omdat ik hem ken via mijn werk namens de TeslaOwnersClub)
dus nog een kleine twee maanden om de auto daadwerkelijk geleverd te krijgen. Op het moment van overdragen van FSD moet de oude auto nog wel op je naam staan, dus je oude schoenen niet te vroeg verkopen. in de USA dragen ze de FSD over 1 week voor de overdracht. Je kunt de levering daarna niet meer cancellen zonder de FSD op je oude auto te verliezen.
 
  • Like
Reactions: robertvg and jr_gn
Kun je Lane Keeping permanent uitzetten, of moet je dit per rit doen?
Het enige wat je permanent uit kunt zetten is de rijstrook overschrijdingspreventie. Maar dan heb je nog altijd de Rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen, de Automatic Emergency Brake en de Forward Collision Warning. En volgens mij triggeren ze allemaal wel een keer als je in een 60km zone rijdt.
 
DEFINITIEF NIEUWS OVER OVERDRAAGBAARHEID VAN FSD IN Q3;
Ja dat kan onder voorwaarden vergelijkbaar met de Amerikaanse.
bron: Manager Sales Tesla, die me persoonlijk belde (waarschijnlijk omdat ik hem ken via mijn werk namens de TeslaOwnersClub)
dus nog een kleine twee maanden om de auto daadwerkelijk geleverd te krijgen. Op het moment van overdragen van FSD moet de oude auto nog wel op je naam staan, dus je oude schoenen niet te vroeg verkopen. in de USA dragen ze de FSD over 1 week voor de overdracht. Je kunt de levering daarna niet meer cancellen zonder de FSD op je oude auto te verliezen.

Yo

 
DEFINITIEF NIEUWS OVER OVERDRAAGBAARHEID VAN FSD IN Q3;
Ja dat kan onder voorwaarden vergelijkbaar met de Amerikaanse.
bron: Manager Sales Tesla, die me persoonlijk belde (waarschijnlijk omdat ik hem ken via mijn werk namens de TeslaOwnersClub)
dus nog een kleine twee maanden om de auto daadwerkelijk geleverd te krijgen. Op het moment van overdragen van FSD moet de oude auto nog wel op je naam staan, dus je oude schoenen niet te vroeg verkopen. in de USA dragen ze de FSD over 1 week voor de overdracht. Je kunt de levering daarna niet meer cancellen zonder de FSD op je oude auto te verliezen.
Dan hoop ik dat ik er alsnog gebruik van kan maken ondanks dat mijn YLR op 25/7 geleverd is, toen Tesla NL hier nog niks van wist en ik het dus ook niet had kunnen bestellen...
 
Dan hoop ik dat ik er alsnog gebruik van kan maken ondanks dat mijn YLR op 25/7 geleverd is, toen Tesla NL hier nog niks van wist en ik het dus ook niet had kunnen bestellen...

als je de oude nog hebt zal het misschien nog kunnen. Heb je die inmiddels ingeruild of verkocht is de kans nihil, want heb je m niet meer in je account (en zou je de vorige na verkoop degraderen en dat zou een wanprestatie van jouw kant opleveren.)
 
als je de oude nog hebt zal het misschien nog kunnen. Heb je die inmiddels ingeruild of verkocht is de kans nihil, want heb je m niet meer in je account (en zou je de vorige na verkoop degraderen en dat zou een wanprestatie van jouw kant opleveren.)
Ik heb de oude MS nog en ook op hetzelfde account dus ik heb goede hoop. Tesla NL is er mee bezig, ze vinden zelf ook dat ik hier niks aan kan doen. Als ik dit geweten had voor de 25e had ik uiteraard direct online FSD besteld vóór levering die dag.

Als Tesla mij zwart op wit aangeeft FSD alsnog te crediteren nadat ze de FSD transfer van mijn oude MS naar de YLR voltooid hebben bestel ik morgen FSD.