Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
N.a.v. mijn mail aan service Tilburg:

"Wij hebben uw melding ontvangen m.b.t. het activeren/upgraden van de Autopilot. Normaal gesproken kunnen wij dit doorzetten naar de juiste afdelingn voor activatie. Echter zijn er technische problemen wat betreft het activeren. Helaas is het (ook voor ons als Service Center) op dit moment onduidelijk hoe en wanneer dit opgelost wordt. Dit euvel is een bekend probleem waarvan Tesla op de hoogte is en er wordt aan een oplossing gewerkt. We begrijpen dat het vervelend is, echter is het zowel voor u als ons ook afwachten.

Wij zullen een melding maken van uw auto, zodra er meer bekend is wordt u hierover ingelicht.

Excuses voor het ongemak."

Ok, dus je krijgt al niks na aanschaf van FSD, maar nu weten ze zelfs niet meer wannéér je niks krijgt o_O :eek:

Zonet voor 2de maal SEC gebeld, omdat ik geen update binnen krijg. Ik kan u helaas niet vertellen wanneer die er gaat komen ... #OMG wanneer ik O365 bestel en betaal, heb ik die meteen?
 
Zonet voor 2de maal SEC gebeld, omdat ik geen update binnen krijg. Ik kan u helaas niet vertellen wanneer die er gaat komen ... #OMG wanneer ik O365 bestel en betaal, heb ik die meteen?
Bestel eens een update bij een andere autofabrikant. Dan moet je echt een afspraak maken en er langs rijden om iets te ontvangen. Dit is best goed geregeld. Bovendien is het niet zo dat je verschil merkt, of je het nu wel of niet hebt...
Komt goed.
 
  • Like
Reactions: SuperDave
Als FSD wordt wat ze op dit moment beloven, vind ik het nog steeds prima overigens,

Dus enkel stoppen voor stoplichten en af en toe in staat zijn een afrit te kunnen nemen op de snelweg terwijl je zelf nog elke 30 seconden je stuur moet vasthouden vind je prima?

Ik in ieder geval niet want dat past veruit niet binnen de oorspronkelijke beschrijving. Leuk als we het het wel dit jaar hebben maar de verfijning zal toch echt nog geleverd moeten worden.
 
Dus enkel stoppen voor stoplichten en af en toe in staat zijn een afrit te kunnen nemen op de snelweg terwijl je zelf nog elke 30 seconden je stuur moet vasthouden vind je prima?

Ik in ieder geval niet want dat past veruit niet binnen de oorspronkelijke beschrijving. Leuk als we het het wel dit jaar hebben maar de verfijning zal toch echt nog geleverd moeten worden.

Ik denk dat dat toch wel verstandig is. Ik heb vandaag net weer vier uur voor 99% op AP gereden. Maar het gaat dus om die ene procent, dan moet je 200% alert zijn.

Ik, rasoptimist, ga er van uit dat FSD ooit werkelijkheid wordt. Maar ik denk: nog niet in 2019, zelfs niet als het allen om snelweg gaat....
 
Ik denk dat dat toch wel verstandig is. Ik heb vandaag net weer vier uur voor 99% op AP gereden. Maar het gaat dus om die ene procent, dan moet je 200% alert zijn.

Ik, rasoptimist, ga er van uit dat FSD ooit werkelijkheid wordt. Maar ik denk: nog niet in 2019, zelfs niet als het allen om snelweg gaat....

Daar ben ik het mee eens. Ik verwacht niet dat FSD level 4 in 2019 of 2020 werkelijkheid wordt. Ik ben blij als dit jaar met nagging modus stoplicht en verkeersborden worden herkend. Mij gaat het erom dat dit FSD niet feature complete maakt zoals Elon nu afgelopen weken roept en dat ik dat niet als Final product kan accepteren gezien de oorspronkelijk verkoop definitie waaronder ik FSD heb aangeschaft.

Uiteraard wordt er doorontwikkeld maar ik als klant verwacht dat ik die doorontwikkeling ook ga zie op mijn S100D de komende jaren. Tenslotte heb ik daar voor betaald volgens de verkoop beschrijving.
 
@ramonneke Helemaal eens! Ik heb begin 2018 FSD gekocht en het zou leuk zijn om daar eens wat van te gaan zien.

Ik zou verkeersbord herkenning (en bijbehorende acties) als eerste willen zien. Dan kan op snelwegen, mits AP wat verder getimed, al redelijk automatisch worden gereden.

Wel hoop ik dat we een optie krijgen om de snelheid in te stellen: zeker nu in het begin vertrouw ik AP/FSD nog onvoldoende. Ook op snelwegen hebben we vaak scherpe bochten waar ik echt niet met 130 op af ga rijden in de hoop / vertrouwen dat er tijdig geremd wordt....
 
Wie zegt dat het compleet verschillend is? Tesla niet. Ook de dit jaar geleverde S en X-en zouden in aanmerking moeten komen voor de gratis upgrades. En tot nu kost FSD voor de model 3 ook 2100,- volgens Inside Delivery.

Het verschil is wel dat de Model 3 eigenaren niet online AP of FSD kunnen aanschaffen. Kunnen eigenaren van een 2019 S of X dit wel?
Ja, Model S en X eigenaren kunnen dat wel. Voor hen is dus duidelijk wat ze kunnen kopen. Zij krijgen dat vervolgens ook meteen. Dat is zowel zo voor de auto als voor de nabestellingen. Waarbij zelfs een overgangstermijn geldt.

Voor Model 3 eigenaren maakt het uit of de auto voor of na 1 maart is geleverd. We krijgen ook steeds weer andere info. Ik ben inmiddels de weg kwijt. Vandaag bij SeC Duiven werd mij bezworen dat NIEMAND gratis AP krijgt. Volgens hen kost AP € 2100 en FSD € 3000. Dat zijn dan gehalveerde prijzen voor ons ... Dat de prijzen na vandaag verhoogd worden zou voor ons niet uit maken ...

Hoe dan ook, kan ik het niet bestellen en ze konden dat in Duiven ook niet voor me regelen. Ik moet dus maar afwachten welk aanbod ik krijg via Mijn Tesla.
Verder geldt bij Model 3 dat er maar een klein aantal auto's voor 1 maart geleverd is en dat er geen enkel verband lijkt te zijn tussen bestelmoment en afleverdatum. Maar de prijzen (en wat je krijgt) verschilt wel voor afleverdata voor en na 1 maart... lijkt het. Erg ongelijke behandeling.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Wij harden vanochtend in eens autopilot. Niet besteld, maar was er gewoon ineens. Voor Model S geleverd januari 2019. Iemand anders ook?

Lijkt de mail van Tesla toch werkelijkheid te worden : "All customers of all models who have taken delivery in 2019".

Levering_2019.png