Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
En deze:

Iedereen zeurt op Reddit dat het te langzaam is. Laat dit nu net de eerste versie zijn. Zullen we eerst eens kijken of dit allemaal goed gaat, en daarna langzaam de snelheid opvoeren?
Elon zelf heeft waarschijnlijk al de Mad Max betaversie die een donut maakt rond dat pleintje en met gierende banden op 10 cm naast hem tot stilstand komt.
 
  • Funny
Reactions: fabian
Ik verwacht niet dat FSD level 4 in 2019 of 2020 werkelijkheid wordt.
Ik denk dat we al blij mogen zijn als de 'drive on nav' zonder bevestiging van lane changes wordt ingevoerd in de EU dit jaar. Gewoon extrapoleren van de tijdlijnen:
DoN (met automatische wissel) aangekondigd voor eind augustus. Wordt uiteindelijk eind september (alleen USA) zonder automatische wissel.
Pas nu wordt heel voorzichtig automatische wissel in de USA uitgerold, zonder zicht wanneer dit volledig uitgerold wordt. Minimaal half jaar later dus. En in de EU moet de uitrol zonder automatische rijstrook wissel nog beginnen... En zijn volgens Elon alle markeringen en bewegwijzering meer verschillend - dus lastiger. Is er geen waakhond als SeC die Elon kan verplichten bij al zijn tweets over komende features 'USA only' te zetten? Sentry mode is voor onze markt ook nog steeds niet beschikbaar, terwijl Elon alweer vrolijk Twittert over de uitbreiding van de Sentry features. Ondanks dat dit jaar de rest van de markten belangrijker voor Tesla gaan worden dan de USA markt, blijft het 'America first' :-(
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik denk dat we al blij mogen zijn als de 'drive on nav' zonder bevestiging van lane changes wordt ingevoerd in de EU dit jaar. Gewoon extrapoleren van de tijdlijnen:
DoN (met automatische wissel) aangekondigd voor eind augustus. Wordt uiteindelijk eind september (alleen USA) zonder automatische wissel.
Pas nu wordt heel voorzichtig automatische wissel in de USA uitgerold, zonder zicht wanneer dit volledig uitgerold wordt. Minimaal half jaar later dus. En in de EU moet de uitrol zonder automatische rijstrook wissel nog beginnen... En zijn volgens Elon alle markeringen en bewegwijzering meer verschillend - dus lastiger. Is er geen waakhond als SeC die Elon kan verplichten bij al zijn tweets over komende features 'USA only' te zetten? Sentry mode is voor onze markt ook nog steeds niet beschikbaar, terwijl Elon alweer vrolijk Twittert over de uitbreiding van de Sentry features. Ondanks dat dit jaar de rest van de markten belangrijker voor Tesla gaan worden dan de USA markt, blijft het 'America first' :-(
Maakt niet uit of FSD dit, volgend of het jaar daarop komt. We moeten allemaal wachten op de regelgeving. Een procedure voor een eventueel wetsvoorstel cq -wijziging is nog niet eens in de allereerste stadia (ideevorming / brainstorm bij ANWB, RDW en clubs) gestart.
 
Hij bedoelde zelfreizend. Daar willen we toch naartoe? Van A naar B zonder zelf iets te moeten doen.
Ja dat zou helemaal gaaf zijn. Ik blijf thuis en laat de 3 mijn flesje olijfolie uit Italia halen en onderweg even de groeten van mij laten doen aan de familie. En de 3 maar foto's maken van de Italiaanse riviera. Hoop dan wel dat de 3 een man is. Ik hoef geen foto's van mooi mannen.
 
Last edited:
Maakt niet uit of FSD dit, volgend of het jaar daarop komt. We moeten allemaal wachten op de regelgeving. Een procedure voor een eventueel wetsvoorstel cq -wijziging is nog niet eens in de allereerste stadia (ideevorming / brainstorm bij ANWB, RDW en clubs) gestart.

Sorry maar dat is gewoon niet waar. Dat is enkel als de auto autonoom zou rijden *zonder* bestuurder. Met een bestuurder mag *alles* onder het mom van bestuurdersassistentie.

Het grootste probleem is simpelweg dat Autopilot het simpelweg heel slecht doet op het grootste gedeelte van het Europese wegennet m.b.t. auto lane change + on/off ramp + verkeer.
 
Één van de eerste berichten van Navigate on Autopilot in Nederland! Ik zag het volgende bericht zojuist op Reddit, van gebruiker DutchDeity, NoA is bij hem geactiveerd in release 2019.8.3:

(Model 3 AWD LR) Full release notes:

​

* Peak Performance Increase
* Dynamic Brake lights
* Navigate on Autopilot (did not expect this in EU)
* Sentry Mode
* Dashcam (side cams)
* Dog Mode

EDIT: Hijacking my own comment to elucidate NoA here in the Netherlands. I just drove 60km to try it out with a couple of interchanges and parallel motorways and what not and I must say that I am incredibly impressed.

Probably doesn’t come as a shock to most of you that the roads in NL are incredibly well maintained and stupidly well marked which I think help AP a lot. To answer the most prominent question: YES, AP knows that you can only overtake on the left and will at some point suggest to “confirm lane change out of the passing lane”. The suggestions for lanes in advance of interchanges start about 1km before and only require a soft confirm via the stalk. I also noticed that the car was properly slowing down for overpasses and interchanges even if there was no car in front of me.

I also noticed that the car changes lanes way smoother than before the update and haven’t experienced the so called “phantom braking” even once. All in all I found NoA incredibly well performing and very trustworthy. EAP was worth it (for me)!

IMG_1C727675FB42-1.jpeg
 
Last edited:
Één van de eerste berichten van Navigate on Autopilot in Nederland! Ik zag het volgende bericht zojuist op Reddit, van gebruiker DutchDeity, NoA is bij hem geactiveerd in release 2019.8.3:

(Model 3 AWD LR) Full release notes:

​

* Peak Performance Increase
* Dynamic Brake lights
* Navigate on Autopilot (did not expect this in EU)
* Sentry Mode
* Dashcam (side cams)
* Dog Mode

EDIT: Hijacking my own comment to elucidate NoA here in the Netherlands. I just drove 60km to try it out with a couple of interchanges and parallel motorways and what not and I must say that I am incredibly impressed.

Probably doesn’t come as a shock to most of you that the roads in NL are incredibly well maintained and stupidly well marked which I think help AP a lot. To answer the most prominent question: YES, AP knows that you can only overtake on the left and will at some point suggest to “confirm lane change out of the passing lane”. The suggestions for lanes in advance of interchanges start about 1km before and only require a soft confirm via the stalk. I also noticed that the car was properly slowing down for overpasses and interchanges even if there was no car in front of me.

I also noticed that the car changes lanes way smoother than before the update and haven’t experienced the so called “phantom braking” even once. All in all I found NoA incredibly well performing and very trustworthy. EAP was worth it (for me)!

View attachment 390586
Ook verschillende forumleden hebben NoA ontvangen vandaag: Software versie 9.0
 
  • Like
Reactions: Michel3