Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook, minder dan een jaar geleden is er een nieuw scherm ingezet, en sinds een paar weken is de rand aan het verkleuren ... afgelopen maandag heb ik ff een mailtje naar SeC Groningen gestuurd, nog altijd geen reactie. Binnenkort maar eens langsrijden en kijken wat ze melden.


IMG_20190922_105040.jpg
IMG_20190923_174056.jpg
 
Zeer waarschijnlijk niet. Paar weken terug van SeC Rotterdam aan dat ze het UV frame pas later in het jaar krijgen. Mocht het wel zo zijn laat het even weten want dan ga ik m'n service afspraak ook plannen.
Zojuist nagevraagd. Als het je stoort kun je in Tilburg afspreken. Rotterdam krijgt hem 1e kwartaal. Vaak is het 2 tot 4 uur werk dus daar ga je niet op wachten. Ik vraag me af of ze niet beter schermen kunnen gaan uitwisselen en de UV behandeling buiten de auto doen.
 
Ik heb het laten fixen in Tilburg. Netjes gedaan, geen gele randen meer! Top.
Het UV-toestel schijnt wel volop gebruikt te worden, en het kan zijn dat je even moet wachten. Iemand had ook een UV-behandeling die 30 minuten voor mij kwam, en het apparaat heeft 2 uur nodig. Neem dus even de tijd of neem loaner mee. Ze checken dus nog niet vantevoren waarvoor je precies langskomt...
 
  • Like
Reactions: stevenp
Zojuist nagevraagd. Als het je stoort kun je in Tilburg afspreken. Rotterdam krijgt hem 1e kwartaal. Vaak is het 2 tot 4 uur werk dus daar ga je niet op wachten.

Dat wist ik al zoals ik ook al eerder had geschreven. Naar SeC Tilburg rijden kost me een uur, dus ook een uur terug. Neem ik een loaner kan ik precies heen en weer pendelen en kan ik minstens 4 uur rijden. Ik stoor me er vreselijk aan maar ga er niet zoveel tijd voor opofferen.
 
Tjonge. Vandaag van het ene op het andere moment heb ik de gele rand zien verschijnen. Toevallig voor het eerst schetsboek geopend, niets aan de hand. Daarna netflix gekeken. Daarna bij afschakelen Netflix zag ik de gele rand op een even wit scherm. In schetsboek gekeken blijkt inderdaad helemaal rondom een gele rand. Is echt binnen 30 minuten ontstaan. Stoort me enorm.
Zo innovatief als Tesla is, zo amateuristisch ook. Dit probleem bestaat al jaren en dat wist ik toen ik jaar geleden mijn auto kocht. Ik dacht echt dat ze hun leverancier inmiddels onder controle zouden hebben. Niet dus. Ik vind dit echt onacceptabel. Ik zal een klacht indienen. Daar zullen ze niet van onder indruk zijn, ik weet het.
 
Maar het goede nieuws is, wij (TESLAND, Almere) krijgen ook een UV systeem om dit probleem te tackelen. We willen eerst testen. De eerste die zich meld met het gele rand probleem en die bereid is naar Almere te komen, betaald niets voor deze testcase.

De eerste 2 testen zijn uitgevoerd. En die zijn positief!
We hebben nog geen compleet apparaat, maar een soort testbed waarmee ik kan testen. Er zijn veel zaken die uitgetest moeten worden. Zoals welke golflengte UV, de sterkte, afstand tot het scherm, tijdsduur, etc. etc.

Onder UV licht is heel goed te zien waar de problemen in het scherm zitten. Op de eerste foto is goed te zien dat de lijn rechtsonder vrijwel verdwenen is, nadat we deze aangepakt hebben.
Vandaag hebben we de bovenkant van het scherm nog een keer aangepakt, waarbij we de UV unit dichter op het scherm gebracht hebben.
Na ongeveer 90 minuten is met de gele band bovenaan met het blote oog nauwelijks nog te zien.
Ik ben dus op de goede weg

Nu maar even met AutoCad stoeien om een ontwerp te maken. Over een paar weken hopen we een werkende unit te hebben. Misschien kunnen we deze tijdens de opening van het nieuwe pand deze unit al presenteren.


uv-fix.jpg
uv-fix1.jpg
Screenshot 2019-10-05 at 20.56.04.png
 
Van mijn proefkonijn hoorde ik vandaag dat indien je de fix uit laat voeren Tesla zelf, je een waiver moet tekenen dat je na de fix verder afziet van enige vorm garantie op het scherm. Wie weet hier meer van?
 
Van mijn proefkonijn hoorde ik vandaag dat indien je de fix uit laat voeren Tesla zelf, je een waiver moet tekenen dat je na de fix verder afziet van enige vorm garantie op het scherm. Wie weet hier meer van?
Dat gaat toch geen enkel weldenkend mens tekenen?

Ik snap niet dat Radar ze hier niet op pakt? Die vergeelde schermen en de schandalige reactie dat het slechts en cosmetisch issue is dat éénmalig wordt aangepakt (ze verwachten dus zelf ook dat het terug komt) zijn het toppunt van slechte service. Bij Radar kwamen ze niet verder dan een flinke afwaardering van de wagen (iedereen wil toch dat EV's bereikbaarder worden?), deuren van de Model X die spontaan open gaan (ik volg veel fora, maar heb hier nog nooit wat over gehoord) en meer van dit soort flutzaken. Contact via de app vind ik ook verre van ideaal, maar onderaan de streep wordt het wel opgevolgd.

Deze gele schermen en zo'n waiver lijkt me ook niet rechtsgeldig. Een ondeugdelijk product uitsluiten van garantie om het gerepareerd te krijgen lijkt me juridisch niet kloppen. Maar Tesla begeeft zich wel vaker op (of over???) het randje heb ik het idee. Ik ben geen jurist, maar heb helaas wel de ervaring dat er een verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen. Heel benieuwd of dit werkelijk waar is...

Misschien dan toch een keer naar Tesla SeCs op een zondag om de ramen aan de randen vol te plakken met Post-it notes. Paar foto's maken en opsturen naar Radar :)
 
Dat gaat toch geen enkel weldenkend mens tekenen?

Ik snap niet dat Radar ze hier niet op pakt? Die vergeelde schermen en de schandalige reactie dat het slechts en cosmetisch issue is dat éénmalig wordt aangepakt (ze verwachten dus zelf ook dat het terug komt) zijn het toppunt van slechte service. Bij Radar kwamen ze niet verder dan een flinke afwaardering van de wagen (iedereen wil toch dat EV's bereikbaarder worden?), deuren van de Model X die spontaan open gaan (ik volg veel fora, maar heb hier nog nooit wat over gehoord) en meer van dit soort flutzaken. Contact via de app vind ik ook verre van ideaal, maar onderaan de streep wordt het wel opgevolgd.

Deze gele schermen en zo'n waiver lijkt me ook niet rechtsgeldig. Een ondeugdelijk product uitsluiten van garantie om het gerepareerd te krijgen lijkt me juridisch niet kloppen. Maar Tesla begeeft zich wel vaker op (of over???) het randje heb ik het idee. Ik ben geen jurist, maar heb helaas wel de ervaring dat er een verschil zit tussen recht hebben en recht krijgen. Heel benieuwd of dit werkelijk waar is...

Misschien dan toch een keer naar Tesla SeCs op een zondag om de ramen aan de randen vol te plakken met Post-it notes. Paar foto's maken en opsturen naar Radar :)
Ben het wel met je eens... maar ik zou die ruiten rond vol plakken met gele isolatietape... dan ben je in 5 minuutjes klaar voor het hele SeC denk ik.
 
Van mijn proefkonijn hoorde ik vandaag dat indien je de fix uit laat voeren Tesla zelf, je een waiver moet tekenen dat je na de fix verder afziet van enige vorm garantie op het scherm. Wie weet hier meer van?
In Tilburg heb ik na de behandeling niks hoeven tekenen. Op de bon stond dat het onder goodwill gerepareerd was. Een ander onderdeel dat ze vervangen hadden was vermeld als garantie.
 
  • Informative
Reactions: Herbie65