Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Op de zelfde pagina ook dit artikel:
Europese luxe modellen van merken als Audi, BMW en Mercedes-Benz verliezen in de Verenigde Staten steeds sneller hun waarde door het zogeheten Tesla-effect.
Privacy settings

Ook in artikel een opmerking dat in Noorwegen de elektrische auto's op de busbaan mogen rijden. Iets wat ik dan nog niet wist.

Persoonlijk zie ik juist de busbaan de perfecte plek om de volledig zelfrijdende functies geforceerd aan te hebben. Is ietsje te ver toekomst denken, maar als je nagaat dat de aparte strook van de bussen er alleen is omdat het verkeer niet doorstroomt. Nu als er op deze strook geen oponthoud is door snelle elektrische auto's zie ik de perfecte mogenlijheid.
 
Last edited:
Dat zou een hele slechte zet zijn..
Wel leuk dat ze zeggen dat een EV het meest efficiënt is bij 65km per uur. Mijn laatste diesel reed ook heel zuinig bij 65....

Ik vind het helemaal geen slechte zet. Het is voor de overheid relatief goedkoop:

- Het is geen inkomstenderving qua lagere bijtelling, wegenbelasting, etc.
- Het is een behoorlijke incentive voor mensen om elektrisch te rijden. Zeker als de 'brandstofstrook' nog drukker gaat worden.

Het is eigenlijk win-win. Je haalt mensen over om elektrisch te gaan rijden zonder dat het de overheid veel inkomsten kost.

ICE beboeten die over de 'Tesla-strook' rijden kan eenvoudig met een nummerplaatherkenningssysteem. Levert nog geld op ook!
 
Ik vind het helemaal geen slechte zet. Het is voor de overheid relatief goedkoop:

- Het is geen inkomstenderving qua lagere bijtelling, wegenbelasting, etc.
- Het is een behoorlijke incentive voor mensen om elektrisch te rijden. Zeker als de 'brandstofstrook' nog drukker gaat worden.

Het is eigenlijk win-win. Je haalt mensen over om elektrisch te gaan rijden zonder dat het de overheid veel inkomsten kost.

ICE beboeten die over de 'Tesla-strook' rijden kan eenvoudig met een nummerplaatherkenningssysteem. Levert nog geld op ook!
Ik denk dat het niet zo’n goed idee is. Je hebt nu al aardig wat Tesla haters en dat zal alleen maar toenemen en daarmee ook het vandalisme aan Tesla’s en andere Ev’s.
 
Solar Magazine - Start-up gaat Nederlandse vrachtwagens uitrusten met zonnepanelen

Over trailers met zonnepanelen.
Solar Magazine - KiesZon plaatst 48.000 zonnepanelen bij Montea
Eventjes 48.000 zonnepanelen plaatsen.

https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...nceert-stringomvormer-m70a-met-6-mpp-trackers
70kW is gelijk aan ongeveer 100 ampere krachtstroom. Ik moet erbij zeggen dat ik de laatste tijd eigenlijk steeds meer begin te geloven dat voor heeele grote installaties kleine omvormers direct verwerkt in de zonnepaneel eigenlijk beter zijn om de volgende redenen:
- Kleinere kans op fouten, meer dan X zonnepanelen in serie aansluiten kan gevaarlijk worden bij grote installaties, terwijl dit bij kleine installaties niet uit maakt.
- Kabeldiktes berekenen wordt gemakkelijker gezien deze bij 230 volt AC vrij algemeen bekend zijn.
- Bij het defect zijn van één paneel heeft dit minder invloed op de overige panelen.
- Iets kleinere kans op brandgevaar, in principe ook geen voltages boven de 230 volt.
Nadelen zijn dat de omvormer van de paneel zelf het waarschijnlijk minder lang volhoud dan de rest van de paneel, ook zal het iets minder efficiënt zijn bij perfecte werking.

https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...rland-aangesloten-op-elektriciteitsnet-tennet
300K+ zonnepanelen aangesloten.
Waarom wederom veel van de gigantische bedrijfspanden in de buurt nog niet gevuld zijn is me verder onduidelijk. Ben benieuwd of in de toekomst ook de boten in de buurt elektrisch worden.
 
Simpel, elektra is hier goedkoop! Een ondernemer krijgt een gootverbruikstarief met een belastingkorting. Moet je even in de Ardennen kijken bij de bedrijven. Bijna elk dag ligt daar vol.....
Mee eens, maar dan nog, of de gemeente nou een miljoen euro aan een boer geeft, of een half miljoen aan een bedrijf met een groot pand, dat maakt dan bijna niet meer uit lijkt me, maar beide stukken grond worden veel efficiënter benut.