Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
De droom van groene waterstof
Enkele quotes:
"We zijn te positief over groene waterstof, schreven onderzoekers eind november 2019."
"Al is de stroom tegen €0 beschikbaar, het transport is te duur om waterstofgas naar Nederland te sturen"

Wat we hier al tijden zeggen :) Groene waterstof is enkel rendabel als er een groen overschot is en we het niet kwijt kunnen in accu's (minste verlies) om er dan maar waterstof mee te maken of als je in Noorwegen bent gewoon water diverse stuwmeren omhoog pompen :)
 
Engie springt op markt elektrische bedrijfswagens CERDT - Cerdt

Engie springt op markt elektrische bedrijfswagens
Samen met de leasingmaatschappij Arval gaat het energiebedrijf Engie elektrische auto’s leasen. Onder de naam Numobi willen ze tegen 2030 in België een vloot beheren van 30.000 elektrische wagens.

Het energiebedrijf Engie en de leasingmaatschappij Arval verwachten dat de vraag naar elektrische bedrijfswagens de komende jaren steil omhoogschiet. Om op die evolutie in te spelen, richtten ze samen Numobi op, een leasingbedrijf specifiek voor elektrische wagens en plug-inhybrides. Bedrijven of particulieren krijgen er een all-informule, een totaalpakket dat behalve de traditionele leasing van de wagen ook de installatie en het onderhoud omvat van een laadpaal thuis of op het werk. Daarnaast biedt Numobi ook een laadkaart die de traditionele tankkaart vervangt met toegang tot 100.000 publieke laadpunten in Europa. ....
 
Gasunie en Tennet trekken €100 mln uit voor waterstoffabriek in Groningen
Gasunie en Tennet bouwen waterstoffabriek van €100 mln.

Ik denk dat het tijd wordt om subsidie, of korting op belasting op een elektrische auto per provincie apart te regelen. Ik begreep dat er in Groningen e.d. een overschot aan elektra is en in Amsterdam is er een tekort aan elektra. Dan zeg ik, laat maar wat meer Tesla's in Groningen rijden en dan (tijdelijk?) maar wat minder in Amsterdam (locaties zijn voorbeelden, heb niet gekeken of het werkelijk klopt).
 
TomTom publiceert jaarlijks een overzicht van de steden waar de meeste files zijn in de wereld. Daarvan 27 in Nederland en Belgie.
File NL+BE 2019.png

Hier wat plaatjes daaruit (voor Zwolle mijn ergenis), maar kies je eigen plaats met de > achteraan:
FileWeek Zwolle 2019.png File Nu Zwolle 2019.png

Files Zwolle 2019.png


Link (om je eigen plaats te kiezen, of elders in de wereld te kijken):
https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/?country=BE,NL
 

Attachments

  • File Nu Zwolle 2019.png
    File Nu Zwolle 2019.png
    21.2 KB · Views: 37
Last edited:
  • Informative
Reactions: CL600
Dat zal het geweest zijn! Zo wou ik ooit een Volvo XC90T8 kopen toen die net uitkwam. In de hele Benelux was die uitverkocht wegens de lage bijtelling in NL / fiscale voordeel in oa Vlaanderen ... behalve bij de Volvo dealer in Mons / Borinage. Daar stond die die gewoon 6 maanden in stock en was men blij dat ik die daar kwam weghalen :)
 
Ik ga niet ontkennen dat de XC90T8 nu niet direct een auto is waarvan ik veel kopers in en rond Mons zou verwachten :). Het is vooral een troosteloze omgeving, maar er zijn zeker en vast mensen die er hard werken. Maar zoals je weet is hard werken niet altijd slim werken.
 
met 23,1% werklozen heeft volgens de officiële statistieken Mons het 2e hoogste werkloosheidscijfer van het land

Zie be.STAT

Hoe anno 2020 iemand nog werkloos kan zijn, dat gaat mijn begrip te boven
Wie werkloos is, heeft weinig geld, en als je weinig geld hebt, is het niet eenvoudig om te verhuizen of te verplaatsen naar regio's waar wel werk is. En natuurlijk zit daar het sociale vangnet van België ook wel tussen, maar dat is niet waar het artikel over ging.
 
Wie werkloos is, heeft weinig geld, en als je weinig geld hebt, is het niet eenvoudig om te verhuizen of te verplaatsen naar regio's waar wel werk is. En natuurlijk zit daar het sociale vangnet van België ook wel tussen, maar dat is niet waar het artikel over ging.
Als je gewend bent om niet te werken lijkt het me een grote omschakeling om ineens fulltime aan het werkt te moeten. Je moet er ook maar net het geduld voor op kunnen brengen. Ik denk dat het gewoon een leefwijze is en dat het niets met locatie of tijd te maken heeft. Het doorbreken van een gewoonte blijkt vaak een groot obstakel.
 
Het gaat ook over Wallonië volgens mij, waar de werkgelegenheid tegenwoordig sterk achterblijft bij die in Vlaanderen. Ik hoorde een verhaal van mijn opdrachtgever over een stadje in Wallonië... of ze maar a.u.b. niet wilden verhuizen naar een ander stadje, met allerlei voordelen... ;)