Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Fake news:
Onderzoek dat de batterij-prijs voor elektrische auto's niet zo snel zakt als verwacht.
Why the electric-car revolution may take a lot longer than expected

Het begint met:
An MIT analysis finds that steady declines in battery costs will stall in the next few years.
by James Temple Nov 19, 2019
Don’t expect electric cars and trucks to get as cheap as their gas-powered rivals anytime soon.
A new report from the MIT Energy Initiative warns that EVs may never reach the same sticker price so long as they rely on lithium-ion batteries

Dit onderzoek van MIT-energy is
*sponsored by : Alfa, Aramco, BP, Chevron, Equinor, ExxonMobil, Ferrovial, General Motors, Shell, and Toyota.

Zo zijn ze bezig de publieke mening te beinvloeden, zelfs via het gerenomeerde MIT instituut
 
Fake news:
Onderzoek dat de batterij-prijs voor elektrische auto's niet zo snel zakt als verwacht.
Why the electric-car revolution may take a lot longer than expected

Het begint met:
An MIT analysis finds that steady declines in battery costs will stall in the next few years.
by James Temple Nov 19, 2019
Don’t expect electric cars and trucks to get as cheap as their gas-powered rivals anytime soon.
A new report from the MIT Energy Initiative warns that EVs may never reach the same sticker price so long as they rely on lithium-ion batteries

Dit onderzoek van MIT-energy is
*sponsored by : Alfa, Aramco, BP, Chevron, Equinor, ExxonMobil, Ferrovial, General Motors, Shell, and Toyota.

Zo zijn ze bezig de publieke mening te beinvloeden, zelfs via het gerenomeerde MIT instituut

Tsja, dat kan toch niet zo verbazen. Dat is al jaren aan de gang.
De financiële belangen zijn gigantisch.
Het is niet te verwachten dat deze partijen hun belangen zonder tegenwerking in gevaar laat brengen?
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Over de jaren 2010 t/m 2018 is de prijs van een een batterijpakket met iets meer dan 20% per jaar gedaald. Bloomberg NEF (New Energy Finance) heeft daar onderzoek naar gedaan. Zie onderstaande grafiek:
Batterijprijs daling.png

Als dit zo doorgaat dan gaat die prijs in 2021 door de magische $100 grens heen.

Voor wie meer wil lezen:
Electric Vehicle Outlook 2019 | Bloomberg New Energy Finance
 
  • Informative
Reactions: Steven and Hbrink
Solar Magazine - Zonnepaneelfabrikanten werken toe naar monokristallijn zonnepaneel van 500 wattpiek
500 wattpiek voor zonnepanelen in 2020?!

Solar Magazine - Rechter herhaalt: Liander moet binnen 18 weken netaansluiting leveren
Een onrealistisch doel op korte termijn, er zijn simpelweg veel te weinig mensen die geschikt zijn voor dit werk, ze werken nu al met Polen, Bulgaren en noem maar op.

Solar Magazine - Nederland installeert 2,5 gigawattpiek zonnepanelen in 2019
2.5 gigawattpiek installeren in 1 jaar, dat is écht veel! Jammer dat een deel op land ligt in plaats van daken.


Battery Pack Prices Fall As Market Ramps Up With Market Average At $156/kWh In 2019 | BloombergNEF
Sinds 2010 is de prijs van accu's met 87% gedaald. Ja, je lees het goed, je betaald nu nog maar 13 euro waar je in 2010 100 euro voor betaalde.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ramonneke
Zeeschepen aan schone walstroom krijgen is complex en duur
( Privacy settings )
Proef met walstroom voor kustvaarders aan de Parkkade te Rotterdam
Bij mijn weten zit er vlak bij de haven in Rotterdam meerdere gigantische kolencentrales, stapels vol met hoogspanningskabels en noem maar op. Ik snap dus niet precies waarom hier waterstofaggregaten, biobrandstof aggregaten of blauwe dieselaggregaten voor nodig zijn, maar dat zal wel aan mij liggen. Een accu kan ik me dan weer wel voorstellen, maar dat terzijde. Tevens hoop ik niet dat deze elektra dan weer wel meetelt met het Parijs akkoord, terwijl de (rest van de) scheepvaartbrandstoffen dit niet doen.