Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Elektrische auto nu rechtstreeks te laden met zonne-energie - Nieuws - Engineersonline.nl
Zonne energie rechtstreeks op je auto aansluiten in plaats van via het net kan in theorie energiezuiniger werken

Solar Magazine - 1.834 zonnepanelen voor bedrijfsgebouwen gemeente Utrecht
Er komen 1834 zonnepanelen op een dak in Utrecht
Ik weet dat er in Utrecht echt erg veel grote platte daken zijn, dus met een beetje geluk volgen er meer

Vattenfall: “PV will lead the race”
Ook Zweden overtuigd van zonne energie
 
  • Helpful
Reactions: Superendo
Solar Magazine - KiesZon bouwt grootste singleroof-zonnestroomproject: 28.000 zonnepanelen voor DC in Venlo
Ruim 28.000!!! zonnepanelen worden door KiesZon geplaatst op het dak van een distributiecentrum in Venlo.
Een Nederlands record bij mijn weten. Zelfs een wereldrecord sluit ik niet uit zolang Tesla nog niet klaar is.

Vermoedelijk dit bedrijf (je ziet er al een paar liggen):
Google Maps
Dan hebben ook hun trouwens niet voor de meest efficiënte manier per vierkante meter gekozen (Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d. )
Het lijkt me overigens meteen een prima locatie voor megachargers.


New Contract Airborne to supply 48 Solar Array Panels for Galileo Satellites
Twee Nederlandse bedrijven mogen een satelliet van zonne energie voorzien
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
Shell verwacht dat Nederland op zijn vroegst in 2070 klimaatneutraal kan zijn.

Hier moet bij gezegd worden, dat zij hier inclusief vliegverkeer (waarvan zij verwachten dat die op waterstof gaan vliegen) mee bedoelen.
Persoonlijk denk ik dat we het nooit gaan halen, maar wel buiten de vliegwereld om.
Ik denk dat de kans groter is dat de vliegwereld
Moet bij gezegd worden, sommige dingen kunnen eigenlijk gewoon niet elektrisch.
Desalniettemin komt onze huidige elektriciteit voor ongeveer 55% uit gas, 27% uit kolen, 5% uit kernenergie 1% uit olie/benzine en 12% uit wind en bio massa (op basis van cijfers uit 2013). Dat die gas, maar ook kolen het grootste deel nemen zien velen waarschijnlijk graag anders, zeker in verband met verwarmen, denk je goed bezig te zijn door het elektrisch te doen, verbrand je alsnog gas en werk je alleen maar inefficiënter.


Cookiewall | Het Financieele Dagblad

Het kabinet wil drie nieuwe windparken op zee
20180327-windparken-jb.png


Dus naast boten ( MarineTraffic: Global Ship Tracking Intelligence | AIS Marine Traffic hier kun je zien waar momenteel grote boten varen verspreid over de gehele wereld), een vliegveld en zelfs eilanden in de Noordzee, nu ook nóg meer windmolens dan dat er al zijn.
Tegen de tijd dat het af zal moeten zijn zal ook het kabinet waarschijnlijk beseffen dat zonne energie toch echt een stuk goedkoper is, maar goed, nu ben ik ongetwijfeld een zeurkous.


Nou, toeval of niet, ik heb mijn post nog niet af of ik kom dit tegen:
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
Schijnbaar ben ik toch niet de enige die doorheeft dat er nooit zoveel tegelijk gedaan kan worden in de Noordzee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mars1
  • Like
Reactions: Rowan256
Saudi Arabia and SoftBank Plan World's Largest Solar Project
De grootste ‘solar farm’ op aarde komt in Saoedi-Arabië
Saoedi Arabië gaat maarliefst 200miljard dollar in zonne energie steken voor 200GW aan energie, dit moet klaar zijn in 2030.
200GW is de hoeveelheid energie die Saoedi Arabië in 2017 gebruikt heeft.
Mocht deze hoeveelheid energie dus niet stijgen zou Saoedi Arabië vanaf dat moment qua elektra energie neutraal worden.


Zonnepark bij Hollandscheveld wordt nóg groter: geen 220.000 maar 310.000 panelen
Zonnepark bij Hollandscheveld wordt nóg groter: geen 220:000 maar 310.000 panelen!!!
Dat is 84 hectare, grofweg 120 voetbalvelden.

310.000*270*2.41=
201717kWh per dag gemiddeld
202MW per dag
Overigens zit in Hoogeveen (2 km verderop) één van de kantoren van Tennet en loopt er een 220kV kabel, geen idee of dat toeval is.


De Boortoren / nummer 90: de oplopende prijs van Co2 en de ambitieuze windenergieplannen op de Noordzee van Wiebes
De energie nieuwsbrief, geen idee hoe betrouwbaar het is, maar Shell wordt opvallend groen genoemd.
 
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
http://www.presscenter.org/files/ipc/media/source6892/Federale_energiestrategie.pdf
Kort samengevat: België gaat waarschijnlijk al zijn kerncentrales in 2025 sluiten.

Ik moet hierbij zeggen, België sluit zijn kerncentrales, Duitsland sluit zijn kerncentrales, Frankrijk sluit zijn kerncentrales, Nederland wil van het gas af, ondertussen komen er elektrische auto's aan, elektrische verwarming, mij wordt het een beetje spannend. Opmerkingen als "nou dan kopen we toch gewoon elektra van het buitenland!" kunnen al bijna niet meer serieus genomen worden.
 
Solar Magazine - KiesZon bouwt grootste singleroof-zonnestroomproject: 28.000 zonnepanelen voor DC in Venlo
Ruim 28.000!!! zonnepanelen worden door KiesZon geplaatst op het dak van een distributiecentrum in Venlo.
Een Nederlands record bij mijn weten. Zelfs een wereldrecord sluit ik niet uit zolang Tesla nog niet klaar is.
//**//
28.000 ? ... 290.000 in Japan
Nog heel veel boterhammetjes eten in Venlo....;)
Screenshot_20180331-175658.jpg
290.000 in Japan, maar in de vs is alles bigger...
8.000.000 in Californië.
Screenshot_20180331-181054.jpg
 
Last edited:
28.000 ? ... 290.000 in Japan
Nog heel veel boterhammetjes eten in Venlo....;)
View attachment 290712
290.000 in Japan, maar in de vs is alles bigger...
8.000.000 in Californië.
View attachment 290720
Neenee, dat is cheaten, ik had het over op een dak plaatsen, niet in water of op land.

In Nederland krijgen we er mogelijk één met 310.000 panelen:
Zonnepark bij Hollandscheveld wordt nóg groter: geen 220.000 maar 310.000 panelen


En in Saoedi Arabië plaatsen ze er mogelijk 600 miljoen ;)!
Saudis, SoftBank Plan World's Largest Solar Project


Ik ben trouwens bijzonder onder de indruk van deze zonnepaneel met deze prijs:
LG NeON 2 - 335 Wp zonnepaneel
335 watt paneel met normaal formaat (1640 x 1000 x 40 mm, 17 KG) voor 275 euro en zelfs 260 euro als je er 25 of meer besteld.

Ik geef toe, tegen deze aanbieding:
Polykristallijn 270 Wp zonnepaneel
270 watt en wanneer je er meer dan 104 besteld voor nog maar 130 euro per stuk
Kan hij per euro gezien nog niet op, maar als je gebouw veel elektra gebruikt en weet dat je qua installatiekosten e.d. waarschijnlijk een vergelijkbare prijs erbij optelt vind ik het best indrukwekkend.
 
Last edited:
Ik snap het dat Elon al die negatieve praatjes een keertje goed beu is.
Maar of deze 1 april grap nou een verstandige is?

NB Ik zie het hierboven niet staan, maar ter verduidelijking: Elon heeft als 1 april grap getweet, dat Tesla failliet is.
Wel duidelijk met een sneer naar Trump: "So bankrupt, you can't believe it".

Het zal mij niet verwonderen als Tesla snel erna mooie kwartaalcijfers zal laten zien, dan is het cirkeltje weer rond.
We gaan het zien.
 
Solar Magazine - Vlaamse energieminister Tommelein: 6 miljoen euro voor proeven met drijvende zonnepanelen

Belgische energieminister deelt 6 miljoen euro uit voor proeven met drijvende zonnepanelen.

Persoonlijk denk ik dat ze beter kunnen investeren in zonnepanelen op daken van bedrijven, of desnoods informatie vragen aan China/Japan hierover gezien ze daar dit soort dingen al doen. Ik vermoed dat het niet echt goed is voor het milieu.
Maargoed, het zal allemaal wel aan mij liggen.

Waarom gedeputeerde Stelpstra niet wakker ligt van de opmars van zonne-energie
Zelfs milieuorganisaties klagen nu over een wildgroei aan zonnepanelenparken van ondernemers die random stukken land opkopen en daar panelen op dumpen.


Hyetsolar lijkt nog veel goedkoper te zijn dan gewone zonnepanelen:


HyET-Solar-aesthetics-at-lowest-costs.jpg


Hyet Solar | Flexible lightweight solar modules
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Ik snap het dat Elon al die negatieve praatjes een keertje goed beu is.
Maar of deze 1 april grap nou een verstandige is?

NB Ik zie het hierboven niet staan, maar ter verduidelijking: Elon heeft als 1 april grap getweet, dat Tesla failliet is.
Wel duidelijk met een sneer naar Trump: "So bankrupt, you can't believe it".

Het zal mij niet verwonderen als Tesla snel erna mooie kwartaalcijfers zal laten zien, dan is het cirkeltje weer rond.
We gaan het zien.
Aan de voorbeurs koers te zien, begrijpen een hoop mensen de grap niet
 
Aan de voorbeurs koers te zien, begrijpen een hoop mensen de grap niet

Dat is wat ik bedoel, hoewel het denk ik nog wel meevalt.
Als er op basis daarvan een bepaalde handel ontstaat in aandelen, waar sta je dan als CEO van een bedrijf?
"Sorry mensen, het was maar een grapje?"
Ik kan mij voorstellen dat dat wat kan betekenen in termen van koersbeïnvloeding.
Tricky business. :oops: