Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je er al een supercharger in gevonden dan? Ik heb het geprobeerd maar het lijkt dat hij Destination-chargers superchargers noemt.
ja, bij instellen charging networks eerst alles uitzetten en dan zoeken met “tesla” dan kun je destination charger uitzetten en houd je alleen de SuCs over. Bij de volgende planning zijn die instellingen netjes bewaard. Zal wel in een cookie oid worden opgeslagen op de browser van mijn iphone. Ik moet het nog testen in mijn Tesla browser 😅

F6ABE4B0-9A16-4504-BBA8-9B940BABAE44.png
F263486E-3322-49A3-8CCF-29187DC71D44.png
 
Last edited:
Ik zal de andriod app ook eens proberen ik gebruik nu de webpagina. Het zijn toch superchargers maar met het adres en dus andere namen. Maar ik sta in Kortrijk 3 h en 16 minuten te landen om van 12 naar 80% te gaan. Hij wil altijd naar 80% laden en kom dus met een te hoge SOC aan bij de volgende Suc.
Amiens 31 tot 80% in 2 h 26 min etc.
 
Ik zal de andriod app ook eens proberen ik gebruik nu de webpagina. Het zijn toch superchargers maar met het adres en dus andere namen. Maar ik sta in Kortrijk 3 h en 16 minuten te landen om van 12 naar 80% te gaan. Hij wil altijd naar 80% laden en kom dus met een te hoge SOC aan bij de volgende Suc.
Amiens 31 tot 80% in 2 h 26 min etc.
Ja, met die tijden rekent ER dan duidelijk niet aan SuC-power
 
Toch grappig dat Biden Elon gewoon skipt, krijg je als Elon altijd zijn ongezouten mening op twitter zet. Misschien had hij Biden beter niet een "puppet" en "still sleeping" kunnen noemen?

Dat is A. als een gevolg van en B. zou het op de lange termijn zomaar eens tegen Biden en zijn aanhang kunnen gaan werken.
Reken er op dat er over de hogere subsidies rechtszaken gevoerd gaan worden als ze er al door komen en het Hooggerechtshof in de VS wordt politiek gedomineerd door de republikeinen. Niet dat die zo pro EV zijn maar in de politiek is iedereen je vriend die een vijand van jouw vijand is.
 

VDL onderhandelt met autofabrikant Rivian: eerste contract getekend​


Dit zou eerlijk gezegd nou niet bepaald mijn advies zijn.
Jij hebt waarschijnlijk ook niet zoveel monden te voeden. VDL probeert de fabriek open te houden en dat lijkt me een nobel streven.
 
Jij hebt waarschijnlijk ook niet zoveel monden te voeden. VDL probeert de fabriek open te houden en dat lijkt me een nobel streven.
Ze hebben bij VDL gewoon verkeerde beslissingen genomen, o.a. hun energie besteed aan Waterstof bussen i.p.v. batterijen.

Uit hun website:
1640460061088.png


In Overijssel/Gelderland/Flevoland hebben ze daarom voor 260 BYD-bussen (de Chinese Build Your Dreams) gekozen, boven de keuze voor VDL bussen.
Wel met flinke kinderziektes, naar ik begrijp, maar die worden (hopelijk) inmiddels opgelost.
 
Ze hebben bij VDL gewoon verkeerde beslissingen genomen, o.a. hun energie besteed aan Waterstof bussen i.p.v. batterijen.

Het is eigenlijk nog erger. Ze hadden geen beslissing genomen.
Toen bleek dat ze grof de boot gemist hadden, trokken ze waterstof kaart.

Iedereen met meer dat 2 hersencellen dat H2 geen optie is maar die kaart trekken geeft wellicht wel wat extra subsidie en dus tijd.
 
Inderdaad, is al van oktober vorig jaar bekend.


En VDL afschrijven alsof ze de elektrische bussen hebben gemist... Goh, het is tenminste niet het Belgische Van Hool, dat helemaal geen ervaring heeft in elektrische bussen (maar na proceduren wél het contract voor elektrische bussen bij De Lijn binnen heeft)...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Inderdaad, is al van oktober vorig jaar bekend.


En VDL afschrijven alsof ze de elektrische bussen hebben gemist... Goh, het is tenminste niet het Belgische Van Hool, dat helemaal geen ervaring heeft in elektrische bussen (maar na proceduren wél het contract voor elektrische bussen bij De Lijn binnen heeft)...
Pas op, VDL levert ook aan de lijn en heb ook al gehoord van talloze problemen maar goed…