You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toch wel een van de mooiste grafiekjes, Toyota is echt beschamend
Ik begreep dat BYD voor Toyota een paar BEV's maakt in China met een Toyota logo erop en deze worden alleen in China verkocht.Ik kon alleen dit model vinden: bZ4X | Ontdek alles over de bZ4X | Toyota.nl - rest lijkt allemaal hybride.
Kijk zo doe je dat.
Aldel in Delfzijl wordt grootste batterij van Europa. 'We willen Noorden stabiel van stroom voorzien'
Op het terrein van de failliete aluminiumproducent Aldel in Delfzijl komt de grootste batterij van Europa te staan.dvhn.nl
Ze maken een elektrische Proace (busje). Nou ja, "ze". Het is dezelfde auto als de Citroën Jumpy/Peugeot Expert/Fiat Scudo/Opel Vivaro.Ik kon alleen dit model vinden: bZ4X | Ontdek alles over de bZ4X | Toyota.nl - rest lijkt allemaal hybride.
Op dit forum een aantal jaar geleden al eens aan gerekend: elektrische containerschepen.
Why battery powered cargo ships are compelling:
Er zijn ook nog genoeg binnenvaartschepen met motoren uit de jaren 60 en 70.Manouvreren, sluizen en langzaam in havens varen is natuurlijk een stuk minder efficiënt dan op vaste snelheid naar je bestemming varen. Veel sluizen hebben ook een gebod om de motor uit te zetten (voor plezierjachten). Ik kan je zeggen dat het niet altijd prettig is als je benedenstrooms de sluis invaart en er liggen een paar van die diesels te pruttelen.
Voor de beroepsvaart zullen er wel al iets strengere regels zijn, maar in de pleziervaart zijn er genoeg 20+ jaar oude diesels zonder enige vorm van milieumaatregelen.
Boot van mijn pa had een 50 jaar oude 6-cilinder MAN met open pijp. Leuk geluid, de reuk wen je wel aan, maar niet meer van deze tijd natuurlijk.
Wall street kennende zullen ze dit zien als een huge win voor Ford en daarmee een loss voor Tesla, terwijl je ook kunt denken dat een huge win voor alle EV's en Tesla gaat hier ook beter van worden. Ford snapt als enige dat ze niet steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden en daarmee is/wordt de positie van Tesla als King of the Hill alleen maar verstevigd.Aha, vandaar dat Jim Fearley van Ford met Elon in een Twitter Spaces komt:
Ford eigenaren krijgen toegang tot 12000 Superchargers en Ford gaat de Tesla chargeport gebruiken.
In the short term, Ford will lose money selling their EVs while Tesla makes money selling them electricity. Win-winWall street kennende zullen ze dit zien als een huge win voor Ford en daarmee een loss voor Tesla, terwijl je ook kunt denken dat een huge win voor alle EV's en Tesla gaat hier ook beter van worden. Ford snapt als enige dat ze niet steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden en daarmee is/wordt de positie van Tesla als King of the Hill alleen maar verstevigd.
Ik denk dat iedereen die meedoet met Tesla, die zullen ook overblijven. Iedereen die steeds maar denkt dat ze Tesla kunnen verslaan, die gaan het heel moeilijk krijgen. Ik denk dus juist dat Ford op de goede weg is, in tegenstelling tot GM die enorme accu's als antwoord ziet.In the short term, Ford will lose money selling their EVs while Tesla makes money selling them electricity. Win-win