Huh? Ik zie de logica niet.
Ik denk dat bedoeld wordt zo min mogelijk buiten de deur te snelladen. Snelladen kost 50+ cent/kwh dus dat klopt wel.
Beter bij de paal thuis en nog beter met een eigen laadstation.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huh? Ik zie de logica niet.
Ik denk dat bedoeld wordt zo min mogelijk buiten de deur te snelladen. Snelladen kost 50+ cent/kwh dus dat klopt wel.
Beter bij de paal thuis en nog beter met een eigen laadstation.
Ik denk dat hij bedoelt: Omdat iedere laadsessie start met een startbedrag, wil je niet te vaak starten en dus liever 1x starten en dan veel laden. Nu vind ik 35 ct niet echt een bedrag om op die wijze na te denken.Huh? Ik zie de logica niet.
Maurice1 heeft de tekst gekopieerd (citaat) uit de link die meegeleverd is.Maurice1 bedoelt dat als je een starttarief betaalt, zoals inderdaad bij een publieke laadpaal vaak het geval is, het goedkoper is om minder vaak een laadsessie te starten en per start veel te laden. Dat scheelt aan starttarief. Als je bijvoorbeeld twee keer 25kWh laadt kost dat - bij EUR 0,35/kWh - EUR 18,20. Als je in één lading 50 kWh laadt kost dat EUR 17,85.
Ik denk dat hij bedoelt: Omdat iedere laadsessie start met een startbedrag, wil je niet te vaak starten en dus liever 1x starten en dan veel laden. Nu vind ik 35 ct niet echt een bedrag om op die wijze na te denken.
Tesla finally acknowledges eMMC failure with its touchscreen, offers extended warranty - Electrek
Ik ben benieuwd hoe ze ermee omgaan als je de chip al hebt vervangen.
zie het eMMC draadjeKan iemand dit bevestigen, wellicht handig voor Model S en X rijders:
Tesla expands warranty to cover defective main computers in some Model S and X vehicles
Nog een erg interessant stukje van Topgear over de toekomst van de infrastructuur ivm elektrische wagens, met een expert ter zake. Chris Harris is in tegenstelling tot de oude fossielen die bij Topgear presenteerden een fan van EV's... Ik dacht zelfs dat hij een Model 3 performance heeft gekocht na zijn test.
Je ziet gewoon dat Top Gear echt aan 't evolueren is naar het brengen van een positieve boodschap rond EV
Iemand al die test door de ANWB van de Polestar 2 en Model 3 op Youtube gezien?Bij BNR zijn ze ook pas dit jaar om, want ook daar oude lullen die zelfs sigaren nog aan zouden gaan prijzen, als dat mocht. Daar heeft een advertentiedeal met Lexus (nu ook electrisch) waarschijnlijk geholpen. Nu het AD nog...
Iemand al die test door de ANWB van de Polestar 2 en Model 3 op Youtube gezien?
Polestar 2Een interessante vergelijking van Polestar en Model 3
Vooral het stukje vanaf 08:00 waar beide auto's samen 230 km afleggen (en dus in dezelfde omstandigheden). Range bleek geëxtrapoleerd 450km voor de Model 3 performance en 328 km voor de Polestar (16,9 Wh/km vs 21,6 Wh/km verbruik)
voor wie toegang heeft, het volledige artikel vind je hier. De beurs ziet er in elk geval wel $$$ in. x5 op een maand. QS - QuantumScape CorporationEn afgelopen zomer kwam de Amerikaanse start-up QuantumScape met het bericht dat zijn onderzoekers het ‘40 jaar oude vraagstuk’ van de vastestofbatterij hadden opgelost.
Aan middelen heeft QuantumScape geen gebrek, het teert op geïnvesteerde miljoenen van Bill Gates en van autofabrikant Volkswagen. Maar in tegenstelling tot concurrerende batterijontwikkelaars beschikt de firma ook over overtuigend bewijs dat zijn prototype werkt, in de vorm van resultaten van testen in het lab die deze week werden vrijgegeven. Die tonen niet alleen aan dat de vastestofbatterij van QuantumScape robuust is (een van de grote problemen met eerdere prototypes van vastestofbatterijen was dat ze snel kapotgingen) maar ook dat ze heel snel oplaadt. Een kwartier in het stopcontact is genoeg om tot 80 procent van de capaciteit te komen. En die capaciteit blijft behouden na minstens 800 oplaadbeurten. Maar bovenal: de batterij bezit een energiedichtheid van ruim 1.000 Wh/l, waarmee ze dus de belangrijke mijlpaal heeft bereikt.
Vanaf 2025 commercieel
Volgens Vereecken zal nog moeten blijken of QuantumScape straks op basis van dit prototype ook een commerciële batterij kan ontwikkelen. ‘De labotesten gaan over één specifiek laagje van een batterijcel. Het valt nog te bezien of hieruit ook meerlagige cellen kunnen worden geproduceerd. Maar beloftevol is de ontwikkeling zeker.’
De vastestoftechnologie kan ervoor zorgen dat het rijbereik van elektrische wagens blijft toenemen, en dat ze nog dit decennium de prestaties van brandstofauto’s kunnen evenaren. ‘De verbetering van de huidige lithiumionbatterijen gaat nog wel even door, totdat in 2025 de limiet is bereikt. Vanaf dan zullen de eerste vastestofbatterijen hun intrede doen in het commerciële wagenpark.’