Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, de slim laden systemen werken met uur of prijs per kwartier. De energiebedrijven hebben prijzen die variëren, waardoor er op piek momenten dus ietsje duurder is, en op dal momenten iets goedkoper.

Het verschil dag en nachtstroom is minimaal. Het slimladen nog niet heel veel maar de winst is meer. Er zijn volgens mij ook energiebedrijven die de prijs 24uur van te voren per uur aangeven, daar kan je eigen verbruik dan op aanpassen - dus huis of bedrijf verbruik maximaliseren op de dal momenten (ipv alleen laden)
Dat dacht ik ook eerst maar aan een eerste sessie verdiende ik 5 ct excl. BTW. Dat is toch niks?
 
Hoe kan ik bij een ingestelde route een SuC bypassen? Hij gaf de hele tijd Egerkingen aan maar ik reed zo zuinig dat hij opeens Pratteln aangaf. 4 stalls en volgens de planner allemaal bezet. Sowieso merkwaardig dat de planner daar geen rekening mee houdt. Toch?

In het verlengde. Vertrokken onder Pisa. Ik zou met 10% aankomen bij SuC Piacenza. Net achter Pisa kreeg ik al de melding dat ik onder de 125 moest blijven rijden. De SuC Forte dei Marmi werd compleet genegeerd. Toch daar naar even 30 km geladen anders zou ik echt achter een op dat moment niet aanwezige vrachtwagen moeten gaan rijden...