Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Op de foto is het helaas niet goed te zien...

99EEB59E-4D81-4556-950C-E4551FC7704A.jpeg
 
Vandaag, precies 2 maanden na levering van onze Model S 100D, hebben we de 10.000 km gepasseerd!!! OK, dit is inclusief 6000 vakantie km’s in Italie, maar dan nog.... 4000 km in de resterende 4 weken is veel meer dan de begrote 25.000 km per jr van ons lease contract.... hoe heeft het toch zo ver kunnen komen.....
Wat opvalt is dat we relatief veel verbruiken, wanneer ik dit vergelijk met andere getallen die op het forum voorbij komen. Overall bijna 250 wH/km, mn snelweg kilometers. We wonen in het noorden en we kunnen hier bijna altijd 135 km/uur rijden op de snelweg en dat doen we dus ook. Verder 21 inch velgen, scheelt ook gauw een paar % geloof ik.

Volgende week voor het eerst naar het SeC vw airco-issue (paar keer uitgevallen tijdens vakantie waarvoor power-off reset nodig was), waarvoor iets vervangen moet worden (wachtijd onderdeel 1 week, ik kon zelf echter niet eerder). Daarnaast moet rechter voorportier iets beter uitgelijnd worden. Tenslotte soms specifiek bij het passeren van 60 km/h (zowel bij acceleratie als bij regen) lane departure warning trilling in het stuur, zonder dat ik een rijbaan verlaat. Heb hiervoor LDW moeten uitzetten, wat toch wel jammer is. Gaan ze ook naar kijken.

Ondanks bovenstaande puntjes overall nog steeds zeer blij met de beslissing om Tesla te gaan rijden. We genieten van de ruimte, de rijprestaties, het comfort, AP2 en TACC en het grote scherm met vooral Spotify en Google Maps. En gratis laden bij de SuCs blijft leuk.

Zal de komende maanden toch wat vaker stilstaand op de oprit achter het stuur kruipen om van de auto te genieten, ter voorkoming van een overmaat aan kms op de teller....
 

Attachments

  • 85367894-A1B6-425E-9E27-B26DD2F0C0CE.jpeg
    85367894-A1B6-425E-9E27-B26DD2F0C0CE.jpeg
    325.7 KB · Views: 62
Last edited:
  • Like
Reactions: MarcelS
Vandaag, precies 2 maanden na levering van onze Model S 100D, hebben we de 10.000 km gepasseerd!!! OK, dit is inclusief 6000 vakantie km’s in Italie, maar dan nog.... 4000 km in de resterende 4 weken is veel meer dan de begrote 25.000 km per jr van ons lease contract.... hoe heeft het toch zo ver kunnen komen.....
Wat opvalt is dat we relatief veel verbruiken, wanneer ik dit vergelijk met andere getallen die op het forum voorbij komen. Overall bijna 250 wH/km, mn snelweg kilometers. We wonen in het noorden en we kunnen hier bijna altijd 135 km/uur rijden op de snelweg en dat doen we dus ook. Verder 21 inch velgen, scheelt ook gauw een paar % geloof ik.

Volgende week voor het eerst naar het SeC vw airco-issue (paar keer uitgevallen tijdens vakantie waarvoor power-off reset nodig was), waarvoor iets vervangen moet worden (wachtijd onderdeel 1 week, ik kon zelf echter niet eerder). Daarnaast moet rechter voorportier iets beter uitgelijnd worden. Tenslotte soms specifiek bij het passeren van 60 km/h (zowel bij acceleratie als bij regen) lane departure warning trilling in het stuur, zonder dat ik een rijbaan verlaat. Heb hiervoor LDW moeten uitzetten, wat toch wel jammer is. Gaan ze ook naar kijken.

Al met al nog steeds zeer blij met de beslissing om Tesla te gaan rijden. We genieten van de ruimte, de rijprestaties, het comfort, AP2 en TACC en het grote scherm met vooral Spotify en Google Maps. En gratis laden bij de SuCs blijft leuk.

Zal de komende maanden toch wat vaker stilstaand op de oprit achter het stuur kruipen, ter voorkoming van een overmaat aan kms op de teller....
Haha, heel herkenbaar. Ook wij maken veel meer kilometers dan begroot. Misschien is het wel iets Noordelijks...
En het verschil in verbruik tussen 115 en 135 km/h is behoorlijk, dus dat verklaart het verschil in verbruik wel. Op een rustig tempo naar Zuid Frankrijk en weer terug, gaf bij ons een gemiddelde van 235 wh/km. Best redelijk voor een X.
 
  • Informative
Reactions: CARdioDriver
Haha, heel herkenbaar. Ook wij maken veel meer kilometers dan begroot. Misschien is het wel iets Noordelijks...
En het verschil in verbruik tussen 115 en 135 km/h is behoorlijk, dus dat verklaart het verschil in verbruik wel. Op een rustig tempo naar Zuid Frankrijk en weer terug, gaf bij ons een gemiddelde van 235 wh/km. Best redelijk voor een X.
Nee hoor, niet typisch ‘iets Noordelijks’. Hier precies hetzelfde; ruim 15.000 na 3 maanden, leasecontract op 35K. :(
Maar we blijven vooral genieten! :D:D:D
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver
Haha, heel herkenbaar. Ook wij maken veel meer kilometers dan begroot. Misschien is het wel iets Noordelijks...
En het verschil in verbruik tussen 115 en 135 km/h is behoorlijk, dus dat verklaart het verschil in verbruik wel. Op een rustig tempo naar Zuid Frankrijk en weer terug, gaf bij ons een gemiddelde van 235 wh/km. Best redelijk voor een X.
Zeker een redelijk verbruik. Op mijn ritje naar Z-Frankrijk afgelopen week kwam ik op 323wh/km uit.
E0DB8FAF-E9C2-49FB-9602-0A08B5EB24E7.jpeg
 
Dit is dan toch wel een doordachte vraag:D. Ik overweeg in Egerkingen onderweg naar Italië in het Mövenpick te overnachten. Daar ginds bij die SuC. Hoe doe ik dat nu. 's Morgens voor het ontbijt pas opladen of kan die ook 's nachts blijven laden tot 90% waarna ik 's morgens hem tot 100% laat laden. Niet dat ik dadelijk een idle fee aan de broek krijg.