Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom ook uit een BMW en ik heb hetzelfde gevoel.
Sterker nog we hebben de de oude 320d met bijna 220.000km op de teller nog en het is een gevecht met mijn vrouw wie de BMW mag rijden.
Boven de 110 is de rust in de BMW zo extreem veel groter dan in de Tesla. :rolleyes:

Mijn auto is reeds een keer 3wkn bij het SeC in Rotterdam geweest en binnenkort gaat deze weer voor onbepaalde tijd logeren bij het SeC.
Zijn BMW rijders zo kritisch of zijn andere zo easy:confused:

Ik moet zeggen dat het SeC zeer meegaand is en de klachten (h)erkennen maar ik had het liever niet gehad.

Ook monteurs die aangeven dat ze zich voor het aantal en het type van de klachten wel schamen.
Dat klinkt leuk maar ik koop er niets voor.

Er is nog een ander belangrijk verschil met BMW in mijn optiem. Als er een keer iets is met die auto neem ik contact op, meld wat er is, de volgende dag wordt de auto opgehaald en staat er netjes een hoger modelletje als vervanging voor me klaar. Een dag later wordt de auto weer gebracht en de vervangauto opgehaald.

Mijn eerste ervaring metTesla is dat ik een maand moet wachten tot ik aan de beurt ben! Vervang auto schijnt wel goed geregeld te zijn, dus dat wacht ik dan maar af.

Als ik de ervaringen zo lees kan het zomaar zijn dat de X langere tijd weg is dus?
 
Ze gaan er aan beginnen op volgorde van binnenkomst is mij verteld, nadat ik vroeg waarom mijn auto al 5 dagen geparkeerd stond op het terrein ernaast nadat ik hem gebracht had volgens afspraak.
(Na 1 maand wachten na bellen)
Dan rij ik liever door in mijn eigen auto en breng hem 5 dagen later, scheelt weer 5 dagen een leenauto ;)
Rare manier van afspreken vind ik.
 
Ze gaan er aan beginnen op volgorde van binnenkomst is mij verteld, nadat ik vroeg waarom mijn auto al 5 dagen geparkeerd stond op het terrein ernaast nadat ik hem gebracht had volgens afspraak.
(Na 1 maand wachten na bellen)
Dan rij ik liever door in mijn eigen auto en breng hem 5 dagen later, scheelt weer 5 dagen een leenauto ;)
Rare manier van afspreken vind ik.
Op volgorde van binnenkomst. Bij een open spreekuur bij de huisarts logisch. Bij een garage niet.
 
Weet iemand hoe het zit met de verbinding van de mobiel met Bluetooth? Herinnert hij de laatst verbonden telefoon? Is in elk geval niet gekoppeld aan de fob.
Als je met meerdere gekoppelde telefoons in de auto stapt, pakt 'ie vaak degene waarvan hij als eerste het signaal opvangt.
Laat zich overigens vlekkeloos overzetten wanneer blijkt dat de verkeerde gekoppeld is.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
AP nu even gratis. Hij deed het zojuist al. Routeplanner naar huis ingesteld. Moest naar rechts, knipperlicht aan en toen begon het systeem net voor de bocht te piepen dus nam ik het maar over. Deed ik iets verkeerds?

Nee, dan snapt hij het niet meer en moet je het stuur overnemen. Kruispunten, rotondes, of afslagen in het algemeen snapt AP niet.
 
Nee Autopilot doet nu nog niets met je navigatie. Het is echt beperkt tot het volgen van de wegmarkering.
Ik zet mijn hoop op de 'Drive on Nav' functie in v9!

Op de snelweg werkt AP prima, daarbuiten 'zo zo'. Heen- en terugweg op vakantie met gemak 1000 van de 1200km op AP gereden. Maar binnen de bebouwde kom is het eigenlijk zinloos. Ik doe het nog wel eens voor de lol, kijken hoe goed hij het doet, maar dan moet je wel zelf erg goed opletten.

Vandaag nog even geprobeerd op een stukje, was benieuwd wat AP zou doen op een plek waar ik 'm er nogmaal uittrek. AP reed zonder moeite zo over de drempels heen. Gelukkig velg niet beschadigd :)
 
Waar je overigens op de snelweg goed op moet letten bij onderhoudswerkzaamheden zijn de markeringen. Meestal volgt AP de gele lijnen, maar niet altijd. Ik heb rond Amsterdam ook gehad dat hij de zwart gemaakte (maar glimmende) oude markeringen volgt (misschien reflectie in zonlicht waardoor ze wit lijken voor de camera)
 
Waar je overigens op de snelweg goed op moet letten bij onderhoudswerkzaamheden zijn de markeringen. Meestal volgt AP de gele lijnen, maar niet altijd. Ik heb rond Amsterdam ook gehad dat hij de zwart gemaakte (maar glimmende) oude markeringen volgt (misschien reflectie in zonlicht waardoor ze wit lijken voor de camera)
Dank je Tozz. Ik weet genoeg nu! Jammer dat ik niet alleen de adaptive cc kan kopen. Daar zou ik wel wat voor over hebben!!
 
Gemiddeld bij ongeveer 10% volgens mij?

Maar het zegt niet zoveel he. Kunnen aantal factoren zijn die het verschil maken:
- Temperatuur van pack (het is nu kouder, dan laat BMS minder range zien dan bij 30 graden in de zon)
- Pack imbalantie (2x van 100% tot 0% rijden om te herstellen)