You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of aan de ontwerper die het te moeilijk gemaakt heeft.Dat je het niet vind ligt aan de gebruiker
Of
2. Bij automatiseringen een tijd (wanneer) kiezen, vervolgens zie je bij aan de slag een nieuwe lege automatisering aanmaken. Vervolgens op voeg taak toe, en dan in het zoek venster agenda (of iets anders intypen).
View attachment 1009808
Mijn screenshot ziet er in wel anders uit. Gewoon testen of het werkt. Denk dat temperatuur ophalen uit agenda activiteiten lastig wordt, maar kan het mis hebben…Of aan de ontwerper die het te moeilijk gemaakt heeft.
Als je het niet aan je grootmoeder kan uitleggen…
View attachment 1010176
hierboven wat ik heb onder wat in jouw screenshot staat. Correct zo?
De 4% is inderdaad te overzien. Ik hoorde dat er ook mensen 12 uur hadden stilgestaan, dan zou je dus zo’n 25% daling hebben.. nog steeds geen paniek, maar wel iets om rekening mee te houden, dus bij slecht weer vroegtijdig laden.Misschien ook handig om te weten, gisteren heb ik 2u en 15 min stilgestaan op de snelweg van Winterberg terug naar huis. Snelweg was afgesloten door de hevige sneeuwval, er was een ongeluk gebeurd en het was rond de -3 graden. Ik wist niet wat ik kon verwachten aan percentage daling, maar in deze tijdspanne verloor ik 4%.
Verwarming continu aan, eerst op automatisch, na een half uur op handmatig en 19,5 graden gezet, Sentry mode uit.
Ik vond het opzich wel meevallen hoeveel het percentage gedaald was. Mijn auto was de batterij aan het voorverwarmen voordat de snelweg volledig afgesloten werd, na 5 a 10min heb ik dit uitgezet. De percentage daling had misschien dus nog iets minder kunnen zijn.
Mooi! Ik durf dat eerlijk gezegd niet te zeggen. Niet jouw exacte voorbeeld getest. Mijn ervaring is dat je wacht kunt gebruiken alleen, krijg je bij een te lange tijd een time out foutmelding. Dus denk dat het plannen cq. uitstellen van een geactiveerde automatisering een error geeft.Al veel bijgeleerd. Waarvoor dank.
Kan je de starttijd van het voorverwarmen ook dynamisch maken ifv van de tijd van de agenda entry?
Morgen staat in mijn agenda “Tesla voorverwarmen” om 7:00u
overmorgen staat het om 8:00
Om 5 uur loopt de opdracht en plant het voorverwarmen morgen in om 7 u en overmorgen loopt de opdracht weer en plant het in om 8:00.
Indien niet dynamisch, zal het voorverwarmen altijd starten op de tijd dat de opdracht loopt (5u in mijn voorbeeld), als ergens op die dag “opwarmen Tesla” staat. Maar dat zou ook al helpen.
Ja inderdaad, ik vond het ook echt reuze meevallen. Gelukkig hadden we nog eten en drinken bij, dus voor ons viel het wel mee.Dat komt op 1,5 kWh per uur. vindt ik zeker reuze meevallen om een niet/slecht geïsoleerd volume te verwarmen.
+ scherm aan
Netflix gekeken?
Spreekwoordelijk ga je sneller van den honger en dorst omkomen ;-)
Ik weet niet hoe accuraat die berekeningen zijn. Ik ben zo'n gek die veel bij houdt. Mijn X heeft over bijna 3 jaar en meer dan 80.000 km een gemiddeld verbruik van net geen 235 Wh/km. Er ja zover ik kan neem ik al het verbruik mee. Het enige wat ik mis zijn de verliezen tussen mijn meterkast en mijn kWh meter in de garage, en de verliezen bij gratis laders daar moet ik dan maar vanuit gaan van wat de Tesla aangeeft. Dus een redelijk goed beeld van het totaal stroom gebruik.Daar gaat het hier niet om.
De e-tron heeft inderdaad een te hoog verbruik: te zwaar en een stroomlijn die beter kan hoewel ook niet barslecht. Zelf zit ik over een periode van 4 jaar op 24,7 kWh/100km waaronder reizen zowel in de zomer als 's winters met grote skibox op het dak. Als ik op Sprintmonitor kijk, is dat blijkbaar net iets minder dan het gemiddelde verbruik van de e-tron (26,3) maar ook van de MX (26,6): een grote en zware auto verbruikt nu eenmaal meer.
En dan baseert men zich bijna altijd op de boordcomputer. Daardoor is het feit een MX een aanzienlijk verbruik geeft bij stilstand, terwijl dat bij de e-tron 0 is, niet opgenomen in de cijfers.
Voor onze eerste Zoe zaten we op 15,4 kWh/100km, deels omdat de beperkte range een zekere behoedzaamheid oplegt. Het verbruik van de twee volgende ligt hoger: daar wordt vanwege de grotere range sneller mee gereden.
Hoe lang zijn de stukken die je rijdt? Ik rij momenteel stukjes van 10 km tussen hotel en werk plek en met deze vrieskou ben ik blij dat een nederlandse SUC op 14 km afstand zit want ik kan niet laden in de buurt van het hotel en werkplek en de openbare laders in het dorp zijn langzaam en duur. Ik rij om de 5 dagen maar even naar de SUC. Ik wil mijn accu bij deze kou maar niet onder de 20% laten komen. Mijn verbruik is nu ongeveer het dubbele van mijn hierboven genoemde gemiddeld gebruik.Ik ben niet echt tevreden over het batterijverbruik van de MY. Oké, het is winter en er is meer stroom nodig voor verwarming van de wagen enzo. De berekening die ik dit weekend maakte, kwam ik op meer dan 10€/100km (gerekend aan 0.4€/kwh). Ik heb de wagen sinds eind december. Ik heb een berekening gemaakt van de gegevens die ik verzameld had van de oplaadbeurten van de eerste 1000km en ik was toch wel een beetje onder de indruk van het aantal kilowatt dat nodig is om van A naar B te rijden. Ik hoop dat de zomermaanden het verbruik drastisch gaat minderen. Sentrymode staat aan, voorverwarmen doen we niet, zetelverwarming wordt gretig gebruikt door mijn vrouw . Ik heb in vorige meldingen al laten weten dat de wagen op 8u tijd 5% verliest aan batterijcapaciteit. Ik ga dit de komende dagen proberen iets nauwgezetter bij te houden en meer data op te schrijven.
Wordt vervolgd...
Dat klopt inderdaad, maar als je denkt te gaan laden met een lage SoC en je komt vlak voor de SuC stil te staan op bv 5% dan heb je toch echt wel een probleem als je uren stilstaat.Dat komt op 1,5 kWh per uur. vindt ik zeker reuze meevallen om een niet/slecht geïsoleerd volume te verwarmen.
+ scherm aan
Netflix gekeken?
Spreekwoordelijk ga je sneller van den honger en dorst omkomen ;-)
Dan zal het letterlijk en figuurlijk een kaarsje branden worden.Dat klopt inderdaad, maar als je denk om te gaan laden met een lage SoC en je komt vlak voor de SuC stil te staan op bv 5% dan heb je toch echt wel een probleem als je uren stilstaat.
Dan kom je daar met koude batterij aan en krijg je 30kW.nederlandse SUC op 14 km afstand zit
Valt mee, Eerst even 30 minuten voorverwarmen en dan 20km van de werkplek rijden met natuurlijk naar de Suc navigeren begon hij toch met 120kW te laden. hij bleef wel de hele tijd lager dan de zomer curve. Maar zo erg is dat ook niet want ik moet ook eten. En aangezien het langer duurde had ik ook tijd voor een nagerecht.Dan kom je daar met koude batterij aan en krijg je 30kW.
Kan je beter de moeite niet doen en tijdens het werk of in het hotel aan de granny hangen.
De "specialist" neemt aan dat de huidige processor voor autonoom rijden 5kW verbruikt (1/3 van het totale energie verbruik van een model 3 of 8,5kW in het geval van een e-tron) en baseert daarop een businessplan om een zuinigere chip/hardware te gaan ontwikkelen?Wat hij vertelde was ook een inleiding op de aankondiging dat Imec volop bezig is met de ontwikkeling van gerichte en veel efficiëntere hardware voor AI-berekeningen.
Ik heb een model 3 RWD voorverwarmd en na een uur 60km rijden via de navigatie naar de supercharger gegaan en laden ging nog steeds langzaam met de melding " de batterij is nog koud" en tip om via de nav naar supercharger te gaan, wat ik dus al gedaan had. Ik vraag me hoe je batterij dan wel warm krijgt. btw tijdens het opladen zag ik ook nergens een icoontje dat hij de batterij tijdens het laden ging opwarmen dat vond ik ook vreemd.Hi,
Ik heb een model S longe range plus.
Dit is mijn eerste periode ‘koud weer’ sinds aanschaf. En überhaupt sinds elektrisch rijden.
Nu ga ik heel netjes van 85% naar 61% in +- 48u terwijl auto stil staat (wel met sentry mode geactiveerd).
Meer leden die dit herkennen deze dagen?
Met rijden was het mij sowieso al opgevallen dat de batterij verder zakt in percentage op hetzelfde stukje route (in vergelijking met de zomer). Maar even benieuwd nu naar als deze stil staat.
Wij doen niet veel kilometets. Dagelijks woon-werk verkeer is 50 km. Ik ben 15% batterijcapaciteit kwijt als ik 25km heb gereden naar het werk. Ik heb gelukkig een wall connector geïnstalleerd thuis zodat ik thuis kan laden. Nadeel/voordeel is wel dat ik een groot overzicht heb van de gebruikte kilowattuur.Hoe lang zijn de stukken die je rijdt? Ik rij momenteel stukjes van 10 km tussen hotel en werk plek en met deze vrieskou ben ik blij dat een nederlandse SUC op 14 km afstand zit want ik kan niet laden in de buurt van het hotel en werkplek en de openbare laders in het dorp zijn langzaam en duur. Ik rij om de 5 dagen maar even naar de SUC. Ik wil mijn accu bij deze kou maar niet onder de 20% laten komen. Mijn verbruik is nu ongeveer het dubbele van mijn hierboven genoemde gemiddeld gebruik.
Op langere stukken is het verbruik misschien 10% hoger dan gemiddeld mits de wegen een beetje schoon zijn etc maar wel koud.