TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Hoeveel km heeft jouw Tesla al gereden? Problemen gehad?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Dutchmaccer, Nov 3, 2019.

  1. jww1966

    jww1966 Member

    Joined:
    Feb 7, 2018
    Messages:
    196
    Location:
    IJsselstein
    #21 jww1966, Nov 4, 2019
    Last edited: Nov 4, 2019
    X100D, maart 2018, 41000 km

    Halfshafts vervangen en worden nu nogmaals vervangen
    Gele randen scherm, waarvoor afspraak voor UV behandeling
    Rammeltje rechter zonneklep: vervangen

    Zeer tevreden over de auto, lange reizen met superchargers ook fijn. Met CCS upgrade nog meer mogelijkheden om te laden.
     
  2. Furb

    Furb Member

    Joined:
    Jul 25, 2019
    Messages:
    128
    Location:
    Netherlands
    M3 LR RWD per september, 7k op de teller, tuner radio is er mee gestopt.
     
  3. Boes

    Boes Member

    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    46
    Location:
    Neerpelt
    M3 AWD (Non-P) 21.500 km

    Bij aflevering:
    - Deurgrepen liggen niet flush - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla
    - Deurrubbers vol bulten - herstoken door Tesla
    - Laadklep ligt niet flush tov achterlichten - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla
    Zou vervangen worden via mobile service maar 8 maanden verder nog niks van gehoord
    - Modules richtingaanwijzers lijken me niet goed te zitten, grote gap vanboven - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla. Autopilot werkt goed, dus afblijven.
    - Bestuurdersstoel kraakt nogal eens in uiterste stand (achter en laag) - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla

    Recent:
    - Richting aanwijzer naar links tot aanslag blijft gaan ipv na 3x af te slaan. - Afspraak voor gemaakt, paar dagen voor afspraak afgezegd door Tesla per sms en doorgezet naar mobile service, maar die hadden geen onderdelen (via sms achter gekomen, bellen is onmogelijk tegenwoordig.). 't Zal me benieuwen of en wanneer ze gaan komen en of ze dan ook die nieuwe laadpoort bij hebben.
    - Binnenbekleding kofferdeksel valt er af en toe vanaf. Zit blijkbaar alleen maar vast met clips, of ze zijn een paar schroeven vergeten, dat zou ook niet de eerste keer zijn natuurlijk.

    Desondanks, elke dag een feest om mee te rijden. :eek:D

    Bart
     
  4. Bas.

    Bas. Active Member

    Joined:
    Mar 4, 2019
    Messages:
    1,855
    Location:
    Zuid Holland
    #24 Bas., Nov 4, 2019
    Last edited: Nov 4, 2019
    DRL moet je gewoon claimen. Gaan om de haverklap kapot. Is gewoon niet normaal en mag je meer van verwachten. Ik heb in 16 maanden 2 x links stuk gehad.
     
    • Like x 1
  5. Duke-U

    Duke-U Member

    Joined:
    Jul 21, 2016
    Messages:
    861
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Tesla wees dat af, was na garantie. Ik ga er (nog) geen stennis om maken. De kapotte vent klep is buiten garantie wel vervangen.
     
  6. Mark1969

    Mark1969 Member

    Joined:
    Jun 7, 2016
    Messages:
    126
    Location:
    The Netherlands
    Model S90D, juni-2016 en 120.000 km.

    • Deurgreep linksvoor vervangen.
    • 'Benzineklep' haperde.
    • Relatief veel discussie over de werkelijke capaciteit van de batterij. Als ik terugreken is er slechts 73 kW beschikbaar, maar mijn auto is wel relatief zuinig en dus haal ik de 400km op een normale dag.
    Kortom; zeer tevreden met 700 euro onderhoudskosten (m.u.v. banden).
     
  7. JohanM

    JohanM Member

    Joined:
    Jun 15, 2017
    Messages:
    91
    Location:
    Belgium
    S100D sep/2017, 93000km.
    Vergrendeling achterklep defect, direct hersteld/vervangen.
    Gele rand rond scherm: wachten (maar stoort me niet).
     
  8. Phil V

    Phil V Active Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    1,812
    Location:
    Ten zuiden van Aalst (B)
    Bij mij zijn beide lichten buiten garantie gratis vervangen, maar met bewijs dat het licht al kapot was in garantie (foto). Ik had het niet gelerkt tot iemand mij er op wees. Omdat beide kapot waren viel het niet op.
    Ze vervangen steeds beide omdat het nieuwe (verbeterde?) versies zijn en er een kleurverschil is met de originele.
     
  9. fisheke_

    fisheke_ Member

    Joined:
    Nov 23, 2016
    Messages:
    65
    Location:
    Antwerpen
    S09D, 85.000km, maart '17.

    - voorruit vervangen wegens steenslag.
    - tesla wall connector vervangen wegens kabelbreuk.
    - 2 sets banden al versleten wegens te veel vermogen... :rolleyes:
     
    • Funny x 1
  10. Astrid

    Astrid Member

    Joined:
    Apr 25, 2017
    Messages:
    146
    Location:
    Jisp
    Leuk draadje

    M3 sr+ juni 2019, na ca 3000 km stil komen staan wegens defecte batterij en staat al sinds begin september bij sec. Nieuwe batterijen worden pas eind november verwacht.

    mX 2017 52000 km
    Draagarmen vervangen
    Wat problemen met afstellen vleugeldeuren
    De laatste tijd freeze van de achteruitrijcamera (nog niet opgelost). Fijne auto
     
  11. RobPet

    RobPet Member

    Joined:
    Dec 18, 2017
    Messages:
    241
    Location:
    Veluwe, The Netherlands
    2014 S85, 150k km.

    Bekende 'fluittoon' euvel uit motor voor deze generatie. Onder garantie vervangen bij 80k km, sindsdien niks meer.
    Lekkage in 'kelder' (trunk). Onder garantie opnieuw gelijmd/kit/vastgemaakt, is sindsdien droog.

    Dus, niks bijzonders eigenlijk? Heerlijke auto.
    Valt nu alleen wel op (nu het donkerder wordt) dat die kleine ledjes van de deurhendels verlichting alleen linksachter en rechtsvoor nog branden wanneer ze naar buiten komen. Dit boeit me eigenlijk vrij weinig, maar is dat makkelijk te herstellen?
     
  12. Tozz

    Tozz Active Member

    Joined:
    Jan 10, 2018
    Messages:
    2,500
    Location:
    Tynaarlo
    Zou ik ook doen als ik Tesla was, eerst afwijzen. Maar het is een ontwerpfout, dan heb je recht op herstel.
     
  13. cambreVer!

    cambreVer! Member

    Joined:
    Jun 16, 2016
    Messages:
    278
    Location:
    Roeselare BELGIUM
    S90D van juli 2016:
    draagarmen vervangen onder garantie.
    Bij onderhoudsbeurt 79k km hebben ze de batterij vervangen. (Had nochtans geen probleem).
    Geblokkeerde koffer hersteld buiten garantie.
    Lekke band.
    nieuwe voorruit wegens steen inslag.
    Alle problemen werden uiterst vlot verholpen in Gent.
    Voor de rest; super tevreden.
    mvg Filip
     
  14. one-ten

    one-ten Member

    Joined:
    Jan 27, 2019
    Messages:
    401
    Location:
    almelo
    s60 uit 12-2013 Nu 135000km. Ik heb hem een jaartje in dat jaar de volgende mankementen.

    DC-DC converter stuk, zelf opgengesneden en zekeringen vervangen
    linke achterdeurgreep stuk, zelf tandwielblokje vervangen door RVS gefreesd exemplaar
    Banden achter erg scheef afgesleten aan de binnenkant, uitlijning gecontroleerd en is goed..
    Nu in de laatste ca anderhalve maand is mijn range bij 100% lading in razend tempo van 302 naar 240km gegaan. het ziet er naar uit dat ik nog maar 40kW beschikbaar heb.
    Sinds een paar maanden heb ik een klonk bij lastwissel, aandrijfas? Splines? driveunit? Kan onder de auto geen speling of zo in asontdekken. Centrale moeren zit goed vast.
    Mijn motor had altijd een lichte fluittoon, maar ik heb het idee dat het iets erger wordt.
    Sinds V10 heeft Tesla mijn TPMS reset knop verwijderd en ik rij dus nu met mijn nieuwe velgen met een TPMS waarschuwing rond.

    Ik vind het nog steeds een fijne auto en ik was van plan hem lang te houden, maar er is nu wel heel erg veel mis bij zo'n lage km stand. Ik rij normaal met mijn Land Rovers vele tonnen zonder noemenswaardige problemen.
    Ik wilde eigenlijk een Model 3 kopen voor mijn vrouw, maar was er afgelopen week zo zat van dat ik een Kona voor haar heb gekocht.

    Ik hoop dat Tesla minimaal dat accuprobleem oplost, maar ik ben er bang voor want ik zie geen echt defecte cel bij uitlezen, al lijken ze bij zwaardere belasting wel een flinke onbalans te krijgen heel even, maar dat kan ook zo lijken omdat mijn obd2 adapter een te lage snelheid heeft. Hij is zo amper bruikbaar want als ik maar 70 procent van de accu wil gebruiken heb ik dus maar 168 km actieradius, en het is nog geen winter... Superchargen gaat ook niet meer sneller dan max 30kW..

    Als Tesla mijn batterij vervangt wil ik daarna het geheugen van de MCU laten vervangen.

    Tot voor kort zeer tevreden, op dit moment helemaal niet.

    Ik heb een serviceafspraak voor morgen staan, in de toelichting aangegeven dat ik niet kom maar dat ik graag wil dat ze mijn BMS en accu op afstand uitlezen, maar geen enkele reactie op gehad, dus hoop dat dat goed komt.. Screenshot_20191103-113635_TM-Spy.jpg
     
  15. WimW

    WimW Member

    Joined:
    Aug 20, 2018
    Messages:
    106
    Location:
    Kapellen, België
    Dat verschil in lading is toch problematisch. Een beperkt verschil kan je BMS nog wel weg balanceren, maar hier is volgens mij gewoon iets mis met een of meerdere batterijcellen.
     
  16. one-ten

    one-ten Member

    Joined:
    Jan 27, 2019
    Messages:
    401
    Location:
    almelo
    Het is alleen maar heel even, als ik 170 km per uur ga rijden, en dus ook flink wat power vraag is alles weer aardig gebalanceerd, een 20-40mv verschil dan nog maar. Het is vreemd..
     
  17. WimW

    WimW Member

    Joined:
    Aug 20, 2018
    Messages:
    106
    Location:
    Kapellen, België
    Dat lijkt me vreemd, je zou net verwachten dat de grote onbalans optreedt bij hoge belasting (of het nu laden of ontladen is). Daar zal een cell die problemen vertoond sneller dalen in voltage, waardoor de BMS de (ont)laadstroom moet beperken.

    Hopelijk snel reactie van Tesla na het uitlezen...

    Enneuh... Ik dacht net in een ander topic gelezen te hebben dat je netjes 110 op de rechter strook rijdt ;)
     
  18. one-ten

    one-ten Member

    Joined:
    Jan 27, 2019
    Messages:
    401
    Location:
    almelo
    Dat doe ik ook, en dan heb ik een hele lage onbalans. Maar nu heb ik de afgelopen week de batterij moeten testen :). Bij het optrekken naar de 170 toe ontstaat er onbalans, wat dan vrij snel weer wegtrekt bij constante hogere belasting, maar die is natuurlijk ook lang niet zo hoog als tijdens het versnellen..
     
  19. Dutchmaccer

    Dutchmaccer Member

    Joined:
    May 30, 2019
    Messages:
    129
    Location:
    Netherlands
    Hoe kan je meten of veel de batterij van je Tesla al aan energie heeft verloren? Bij een iPhone kan je de capaciteit uitmeten en zien hoeveel % je al bent verloren. Kan dat bij Tesla ook?
     
  20. BobbyKings

    BobbyKings Blue M3P-FSD

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    2,483
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    Maak je nou geen zorgen over degradatie van een Tesla batterij. Die van jezelf is groter.
     
    • Like x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC