Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel km heeft jouw Tesla al gereden? Problemen gehad?

This site may earn commission on affiliate links.
X100D, maart 2018, 41000 km

Halfshafts vervangen en worden nu nogmaals vervangen
Gele randen scherm, waarvoor afspraak voor UV behandeling
Rammeltje rechter zonneklep: vervangen

Zeer tevreden over de auto, lange reizen met superchargers ook fijn. Met CCS upgrade nog meer mogelijkheden om te laden.
 
Last edited:
M3 AWD (Non-P) 21.500 km

Bij aflevering:
- Deurgrepen liggen niet flush - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla
- Deurrubbers vol bulten - herstoken door Tesla
- Laadklep ligt niet flush tov achterlichten - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla
Zou vervangen worden via mobile service maar 8 maanden verder nog niks van gehoord
- Modules richtingaanwijzers lijken me niet goed te zitten, grote gap vanboven - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla. Autopilot werkt goed, dus afblijven.
- Bestuurdersstoel kraakt nogal eens in uiterste stand (achter en laag) - voor binnen geweest maar visueel niks aan gedaan door Tesla

Recent:
- Richting aanwijzer naar links tot aanslag blijft gaan ipv na 3x af te slaan. - Afspraak voor gemaakt, paar dagen voor afspraak afgezegd door Tesla per sms en doorgezet naar mobile service, maar die hadden geen onderdelen (via sms achter gekomen, bellen is onmogelijk tegenwoordig.). 't Zal me benieuwen of en wanneer ze gaan komen en of ze dan ook die nieuwe laadpoort bij hebben.
- Binnenbekleding kofferdeksel valt er af en toe vanaf. Zit blijkbaar alleen maar vast met clips, of ze zijn een paar schroeven vergeten, dat zou ook niet de eerste keer zijn natuurlijk.

Desondanks, elke dag een feest om mee te rijden. :eek:D

Bart
 
S90D, feb 2017, 130.000km
Deurhendel vv (bleek achteraf onnodig, bevestigingspunt had uitstekend deel)
Regelklepje blazer in het dashboard vervangen
Buiten garantie:
Ophanging fan linksvoor vv (had breuk, ventilator liep er tegenaan daardoor)

Heb nog een defect segment van de DRL en lampje in de bestuurders deurgreep die soms niet aangaat. Laat ik zo want geen garantie en geen last van.

super tevreden over de auto. Ik laat bij 200Kkm wel de emmc vervangen.
DRL moet je gewoon claimen. Gaan om de haverklap kapot. Is gewoon niet normaal en mag je meer van verwachten. Ik heb in 16 maanden 2 x links stuk gehad.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Charlewisoe
Model S90D, juni-2016 en 120.000 km.

  • Deurgreep linksvoor vervangen.
  • 'Benzineklep' haperde.
  • Relatief veel discussie over de werkelijke capaciteit van de batterij. Als ik terugreken is er slechts 73 kW beschikbaar, maar mijn auto is wel relatief zuinig en dus haal ik de 400km op een normale dag.
Kortom; zeer tevreden met 700 euro onderhoudskosten (m.u.v. banden).
 
Gaan om de haverklap kapot. Is gewoon niet normaal en mag je meer van verwachten.
Bij mij zijn beide lichten buiten garantie gratis vervangen, maar met bewijs dat het licht al kapot was in garantie (foto). Ik had het niet gelerkt tot iemand mij er op wees. Omdat beide kapot waren viel het niet op.
Ze vervangen steeds beide omdat het nieuwe (verbeterde?) versies zijn en er een kleurverschil is met de originele.
 
Leuk draadje

M3 sr+ juni 2019, na ca 3000 km stil komen staan wegens defecte batterij en staat al sinds begin september bij sec. Nieuwe batterijen worden pas eind november verwacht.

mX 2017 52000 km
Draagarmen vervangen
Wat problemen met afstellen vleugeldeuren
De laatste tijd freeze van de achteruitrijcamera (nog niet opgelost). Fijne auto
 
2014 S85, 150k km.

Bekende 'fluittoon' euvel uit motor voor deze generatie. Onder garantie vervangen bij 80k km, sindsdien niks meer.
Lekkage in 'kelder' (trunk). Onder garantie opnieuw gelijmd/kit/vastgemaakt, is sindsdien droog.

Dus, niks bijzonders eigenlijk? Heerlijke auto.
Valt nu alleen wel op (nu het donkerder wordt) dat die kleine ledjes van de deurhendels verlichting alleen linksachter en rechtsvoor nog branden wanneer ze naar buiten komen. Dit boeit me eigenlijk vrij weinig, maar is dat makkelijk te herstellen?
 
S90D van juli 2016:
draagarmen vervangen onder garantie.
Bij onderhoudsbeurt 79k km hebben ze de batterij vervangen. (Had nochtans geen probleem).
Geblokkeerde koffer hersteld buiten garantie.
Lekke band.
nieuwe voorruit wegens steen inslag.
Alle problemen werden uiterst vlot verholpen in Gent.
Voor de rest; super tevreden.
mvg Filip
 
s60 uit 12-2013 Nu 135000km. Ik heb hem een jaartje in dat jaar de volgende mankementen.

DC-DC converter stuk, zelf opgengesneden en zekeringen vervangen
linke achterdeurgreep stuk, zelf tandwielblokje vervangen door RVS gefreesd exemplaar
Banden achter erg scheef afgesleten aan de binnenkant, uitlijning gecontroleerd en is goed..
Nu in de laatste ca anderhalve maand is mijn range bij 100% lading in razend tempo van 302 naar 240km gegaan. het ziet er naar uit dat ik nog maar 40kW beschikbaar heb.
Sinds een paar maanden heb ik een klonk bij lastwissel, aandrijfas? Splines? driveunit? Kan onder de auto geen speling of zo in asontdekken. Centrale moeren zit goed vast.
Mijn motor had altijd een lichte fluittoon, maar ik heb het idee dat het iets erger wordt.
Sinds V10 heeft Tesla mijn TPMS reset knop verwijderd en ik rij dus nu met mijn nieuwe velgen met een TPMS waarschuwing rond.

Ik vind het nog steeds een fijne auto en ik was van plan hem lang te houden, maar er is nu wel heel erg veel mis bij zo'n lage km stand. Ik rij normaal met mijn Land Rovers vele tonnen zonder noemenswaardige problemen.
Ik wilde eigenlijk een Model 3 kopen voor mijn vrouw, maar was er afgelopen week zo zat van dat ik een Kona voor haar heb gekocht.

Ik hoop dat Tesla minimaal dat accuprobleem oplost, maar ik ben er bang voor want ik zie geen echt defecte cel bij uitlezen, al lijken ze bij zwaardere belasting wel een flinke onbalans te krijgen heel even, maar dat kan ook zo lijken omdat mijn obd2 adapter een te lage snelheid heeft. Hij is zo amper bruikbaar want als ik maar 70 procent van de accu wil gebruiken heb ik dus maar 168 km actieradius, en het is nog geen winter... Superchargen gaat ook niet meer sneller dan max 30kW..

Als Tesla mijn batterij vervangt wil ik daarna het geheugen van de MCU laten vervangen.

Tot voor kort zeer tevreden, op dit moment helemaal niet.

Ik heb een serviceafspraak voor morgen staan, in de toelichting aangegeven dat ik niet kom maar dat ik graag wil dat ze mijn BMS en accu op afstand uitlezen, maar geen enkele reactie op gehad, dus hoop dat dat goed komt..
Screenshot_20191103-113635_TM-Spy.jpg
 
Dat lijkt me vreemd, je zou net verwachten dat de grote onbalans optreedt bij hoge belasting (of het nu laden of ontladen is). Daar zal een cell die problemen vertoond sneller dalen in voltage, waardoor de BMS de (ont)laadstroom moet beperken.

Hopelijk snel reactie van Tesla na het uitlezen...

Enneuh... Ik dacht net in een ander topic gelezen te hebben dat je netjes 110 op de rechter strook rijdt ;)
 
Dat doe ik ook, en dan heb ik een hele lage onbalans. Maar nu heb ik de afgelopen week de batterij moeten testen :). Bij het optrekken naar de 170 toe ontstaat er onbalans, wat dan vrij snel weer wegtrekt bij constante hogere belasting, maar die is natuurlijk ook lang niet zo hoog als tijdens het versnellen..