Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Homologatie trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Hi @sb1089 @Superendo @ERvee en @Dannietjoh ben nieuw hier en heb (nog) geen Tesla. Ben aan het zoeken naar een Model S met Free Supercharge. Heb net contact gehad met MisterDotCom. Zij geven (als jullie eerder al hier in forum hebben geplaatst) aan dat wanneer zij de trekhaak monteren de trekgewicht op het kenteken in Duitsland 1850 kg betreft. Lijkt in mijn geval dan ook handig om eerst een auto in Duitsland te zoeken, daarna te brengen naar MisterDotCom, waardoor hij op het kenteken trekgewicht heeft en hem daarna pas in Nederland in te voeren. Dan heb ik tevens een precedent voor jullie, toch? Of zie ik dat verkeerd?

Op zoek naar een MS 85 met Free Supercharge
 
@Maarten heb de leverancier dan ook het volgende gestuurd:
[17:04, 21-11-2023] Eric Fintelman: Earlier there was a question concerning the metal bolts you use.: "Guten Tag. Ich hab mal irgendwo in einem Forum gelesen, wohl im Zusammenhang mit einer Velo-Träger-Montage beim Model S, dass es zu Elektrokorrosion gekommen ist (Stahlträger auf Alu, bei Feuchte kann das unedlere Metall abgetragen werden). Was ist ihre Meinung zu diesem Problem?"
[17:05, 21-11-2023] Eric Fintelman: This was your answer: "Hallo, unsere Kupplung ist zusätzlich feuerverzinkt. In über einem Jahr Tesla und 15 Jahren Produktion AHKs für den smart hatten wir noch kein Problem damit. "
[17:05, 21-11-2023] Eric Fintelman: I did look into this matter: can you please make sure it is done like this: Um galvanische Korrosion zu verhindern, müssen Sie sicherstellen, dass die oben genannten Bedingungen nicht erfüllt werden können. Dies kann durch die Trennung von Materialien voneinander oder durch die Isolierung von Oberflächen erfolgen, beispielsweise durch die Verwendung von Kunststoffringen und -buchsen, wie im Bild oben gezeigt.

Met een foto van de isolatie van de bouten. Dank voor je bezorgdheid en informatie die ik idd al gelezen had!
 
Heb contact gehad met MisterDotCom. Ze isoleren de bouten met een wax, geven ze aan.
Bij correcte toepassing van kunststof ringen/bussen heb ik wel een goed gevoel.
Ik kan me echter niet voorstellen dat een wax een galvanische scheiding in stand kan houden als de bouten/moeren flink aangetrokken worden.......
Je wilt in feite een (galvanische)scheiding tussen de stalen trekhaak en alu carrosserie.
 
  • Like
Reactions: Maarten
is n omweg maar volgens mij is n keuring regelen bij t RDW niet al te moeilijk.

Ik zou wel meer willen weten hierover, wat is er exact gemonteerd, waar/door welk bedrijf, hoe gemonteerd. Waar rekening mee te houden om die typegoedkeuring ook echt te krijgen.

Wil die persoon d’r wat uitgebreider over vertellen?
 
Helaas is meneer niet bereid te helpen. Gaat iig om deze advertentie op MP. Hij heeft nog een tweede S te koop (die heeft dus trekgewicht op kenteken) met ruim 4 ton op de teller.