Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week in een plotse mistbank gereden. Dan door een menu moeten lopen om je mistlampen op te zetten is allesbehalve veilig. Zou liever zien dat je dat meteen vanaf het homescreen kon doen, bvb. door een Greyed-out button op dezelfde plaats waar je ook kan zien dat ze aangezet zijn. Of via stemcommando, maar dan gaat waarschijnlijk mijn laadpoort open...
Ik weet die perfect zitten omdat ik vaak lichtsignalen geef als ik een wagen ingehaald heb met defecte lichten, mistlichten die zonder mist op staan, lichten vergeten, ...
 
Ok, net slangetje van de ruiten sproei installatie vervangen bij Tesla voor 172,20 euros. Mag ik ff janken....!?!

Arbeidsloon is erg duur bij Tesla.
Wat mij betreft mag je janken (tenzij je dit bedrag "dubbel en dwars bespaard" omdat je veel minder aan OHB uitgeeft tov IEC) :rolleyes:

M'n M3 is ondertussen uit de garantie -> ik kies ervoor om alleen voor noodzakelijke reparaties naar Tesla te gaan (banden/remmen/etc. kunnen ook door derden onderhouden en/of gerepareerd worden) Tot op heden alleen kosten gehad aan banden, nog geen onderhouds- of reparatiekosten gehad.
 
Ok, net slangetje van de ruiten sproei installatie vervangen bij Tesla voor 172,20 euros. Mag ik ff janken....!?!
Staat ons allemaal te wachten want die slangetjes zijn flinterdun en erbarmelijke kwaliteit. Ik heb er ook al problemen mee had maar kreeg een handleiding via SMS om het zelf op te lossen (is nog in garantie anders gingen ze mij met plezier ontvangen als ik zie hoeveel ze doorrekenen ;)). Die dop van het reservoir zit er ook maar pover op trouwens en bestaat uit harde plastic van slechte kwaliteit.
 
Deze week in een plotse mistbank gereden. Dan door een menu moeten lopen om je mistlampen op te zetten is allesbehalve veilig.

Welk menu? 1 druk op instellingen en dan bovenin meteen de optie om je mistverlichting voor en achter in te schakelen.

Er is maar 1 snellere manier en dat is als deze opties permanent op het scherm beschikbaar zijn want dat scheelt 1 klik/select.
 
  • Like
Reactions: TM3LR and Epyx
Ik wil mij hierbij aansluiten. In mijn vorige auto moest ik op de tast de lichtschakelaar zoeken links van het stuur uit het zicht. Mistlamp, was dat nu trekken en dan naar rechts, oh nee dat is de mistlamp achter, enz enz. Nu veel eenvoudiger en duidelijk gemarkeerd. Gisteren nog gebruikt.
 
Welk menu? 1 druk op instellingen en dan bovenin meteen de optie om je mistverlichting voor en achter in te schakelen.

Er is maar 1 snellere manier en dat is als deze opties permanent op het scherm beschikbaar zijn want dat scheelt 1 klik/select.

Ik weet enkel hoe het in mijn M3 werkt, en da’s toch in 3 keer hoor:

1. autosymbool links onderaan aantikken
2. In menulijst verlichting aantikken
3. Toggle -mistlampen achter- aantikken

Als jij dat handig vindt, goed voor jou, maar let’s agree to disagree...
 
Ja, dat zeggen fietsers ook over goede lampen op hun fiets. :) Alsof het verkeer voorspelbaar is en hetzelfde is voor iedereen.
Hmja, als je de achterlichten van je voorligger adequaat kan zien, kan je er ook vanuit gaan dat jouw achterligger jouw achterlichten adequaat kan zien. Dat is alles wat ik zeg, en dat geeft je tijd genoeg om in de quick controls de mistlichten aan te zetten.
 
Staat ons allemaal te wachten want die slangetjes zijn flinterdun en erbarmelijke kwaliteit. Ik heb er ook al problemen mee had maar kreeg een handleiding via SMS om het zelf op te lossen (is nog in garantie anders gingen ze mij met plezier ontvangen als ik zie hoeveel ze doorrekenen ;)). Die dop van het reservoir zit er ook maar pover op trouwens en bestaat uit harde plastic van slechte kwaliteit.

De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest :rolleyes:
 
Buitenthermometer op hol geslagen.
Met buitentemperatuur van ong 1 graad wisselt de display van -39 (vanaf -40 laat hij enkel drie streepjes zien) en 15 graden op enkele minuten tijd.
B1F861A6-46B1-4787-90F9-A0626CE81508.jpeg
4939E17C-37DD-4DF2-9F9C-5DFC66920491.jpeg
52B0A7F7-E4DD-4D5E-BBB4-B97FFBB1F3C2.jpeg
 
Buitenthermometer op hol geslagen.
Met buitentemperatuur van ong 1 graad wisselt de display van -39 (vanaf -40 laat hij enkel drie streepjes zien) en 15 graden op enkele minuten tijd. View attachment 622812View attachment 622813 View attachment 622814

0 graden Celsius is 32 graden Fahrenheit, zou het kunnen dat de software twijfelt tussen Fahrenheit en Celsius?
Misschien een keer proberen om te switchen tussen Fahrenheit en Celsius bij de instellingen, lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit de oplossing is maar proberen kan geen kwaad?