You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik had condens in de mist lichten .... ze gaan er naar kijken in januari als ik dual charger laat installeren...
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).
- - - Updated - - -
Heb ik ook, vinden ze normaal bij Tesla
Volgens mij is de range die de auto aangeeft (en die Tesla ook communiceert) 400 km.
En bij een gemengde rit bij gemiddeld weer en bij aanhouden maximum snelheid is dat gewoon te halen.
Nee, ik haal dat ook niet met mijn rijstijl, maar je kunt niet van Tesla verwachten dat men de range gaat adverteren die je hebt als je bij -10 C en wind tegen met 200 km/u over de Autobahn rijdt. ;-)
Volgens mij is de range die de auto aangeeft (en die Tesla ook communiceert) 400 km.
En bij een gemengde rit bij gemiddeld weer en bij aanhouden maximum snelheid is dat gewoon te halen.
Nee, ik haal dat ook niet met mijn rijstijl, maar je kunt niet van Tesla verwachten dat men de range gaat adverteren die je hebt als je bij -10 C en wind tegen met 200 km/u over de Autobahn rijdt. ;-)
range valt me momenteel ook zwaar tegen, geen zware voet en toch 's morgens een verbruik van 250Wh
traject grimbergen -> terhulpen..
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).
- - - Updated - - -
Heb ik ook, vinden ze normaal bij Tesla
pff, wat moeten we daarop zeggen ???
1. onaangepaste rijstijl ! zelfs tot 'oranje' maar 190km ? Lijkt mij dat dit aan hoge snelheid gereden is.
2. tot oranje ? waar slaat dat op ? Waarom niet tot 50% SOC? Of 75%? Dat had je nog minder ver gereden.
3. ten gronde : het opgegeven bereik is gemeten volgens gestandaariseerde, genormeerde methodes. Dat gaat nu eenmaal niet anders als je vergelijkbare gegevens wil.
Dat die normen de werkelijkheid niet benaderen en voor herziening vatbaar zijn, is een evidentie. Maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Tesla.
Het woord "bedrog" is dan ook absoluut ongeplaatst.
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).
Behoorlijk strijdbaar uit bed gestapt vandaag, Dirk? :wink:
Ik zit hier ook regelmatig op 250 Wh/km, met een redelijk gemiddelde rijstijl en op de snelweg gemiddeld zo 110-120 km. De oorzaak zit 'm volgens mij in de relatief korte rit die ik doe van en naar mijn werk (25 a 30 km, in 20 minuten), want hij steekt eerst 5-10 minuten in het opwarmen van de accu (of iets anders wat een gigantische piek in het verbruik geeft). Het interieur verwarm ik wel voor. Wat ook niet meehelpt momenteel is dat het regelmatig regent en dat geeft ook een iets hoger verbruik, dus alles bij elkaar tik ik dan inderdaad ook de 250 aan.range valt me momenteel ook zwaar tegen, geen zware voet en toch 's morgens een verbruik van 250Wh
traject grimbergen -> terhulpen..
ja heb ik gedaan auto in de shuko umc en laden tot laatste moment en verwarming aan. weinig verschil
Welke batterij heb je? De 85kWh? Dan heb je al gauw zo'n 70kWh aan bruikbare capaciteit (volgens mij meer) en dat betekent dat je met 190km maar liefst 368Wh/km gebruikt. Dan is er iets heel erg mis met je auto, want om dat te halen door enkel snel te rijden gaat niet lukken.
Gaat makkelijk lukken door enkel snel te rijden. Maar dan wel echt snel, 200+ in Duitsland, schiet lekker op van SuC naar SuCWelke batterij heb je? De 85kWh? Dan heb je al gauw zo'n 70kWh aan bruikbare capaciteit (volgens mij meer) en dat betekent dat je met 190km maar liefst 368Wh/km gebruikt. Dan is er iets heel erg mis met je auto, want om dat te halen door enkel snel te rijden gaat niet lukken.