Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan dat je die vooraan bedoelt? Ook nog nooit gehad.


image005.jpg
image006.jpg
 
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).

- - - Updated - - -

Heb ik ook, vinden ze normaal bij Tesla

:confused:

Volgens mij is de range die de auto aangeeft (en die Tesla ook communiceert) 400 km.
En bij een gemengde rit bij gemiddeld weer en bij aanhouden maximum snelheid is dat gewoon te halen.
Nee, ik haal dat ook niet met mijn rijstijl, maar je kunt niet van Tesla verwachten dat men de range gaat adverteren die je hebt als je bij -10 C en wind tegen met 200 km/u over de Autobahn rijdt. ;-)
 
:confused:

Volgens mij is de range die de auto aangeeft (en die Tesla ook communiceert) 400 km.
En bij een gemengde rit bij gemiddeld weer en bij aanhouden maximum snelheid is dat gewoon te halen.
Nee, ik haal dat ook niet met mijn rijstijl, maar je kunt niet van Tesla verwachten dat men de range gaat adverteren die je hebt als je bij -10 C en wind tegen met 200 km/u over de Autobahn rijdt. ;-)

Pcies
 
:confused:

Volgens mij is de range die de auto aangeeft (en die Tesla ook communiceert) 400 km.
En bij een gemengde rit bij gemiddeld weer en bij aanhouden maximum snelheid is dat gewoon te halen.
Nee, ik haal dat ook niet met mijn rijstijl, maar je kunt niet van Tesla verwachten dat men de range gaat adverteren die je hebt als je bij -10 C en wind tegen met 200 km/u over de Autobahn rijdt. ;-)

Ben het daar ook mee eens. De typical range is haalbaar als het nodig is. Meestal is het niet nodig. :rolleyes:
 
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).

- - - Updated - - -

Heb ik ook, vinden ze normaal bij Tesla


pff, wat moeten we daarop zeggen ???

1. onaangepaste rijstijl ! zelfs tot 'oranje' maar 190km ? Lijkt mij dat dit aan hoge snelheid gereden is.

2. tot oranje ? waar slaat dat op ? Waarom niet tot 50% SOC? Of 75%? Dat had je nog minder ver gereden.

3. ten gronde : het opgegeven bereik is gemeten volgens gestandaariseerde, genormeerde methodes. Dat gaat nu eenmaal niet anders als je vergelijkbare gegevens wil.
Dat die normen de werkelijkheid niet benaderen en voor herziening vatbaar zijn, is een evidentie. Maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Tesla.
Het woord "bedrog" is dan ook absoluut ongeplaatst.
 
Ach, in het begin dat ik mijn Tesla had (10/8/2015) maakte ik me nog druk om range en werkelijk verbruik. Nu al helemaal niet meer. Ik zie dat de range minder is door de lagere temperaturen dus zal het met kouder weer wel weer even gaan bijhouden zodat ik ook daar weer snel 'gevoel' bij ga krijgen. Maar met het verder uitbreiden van superchargers wordt het allemaal steeds makkelijker.
 
pff, wat moeten we daarop zeggen ???

1. onaangepaste rijstijl ! zelfs tot 'oranje' maar 190km ? Lijkt mij dat dit aan hoge snelheid gereden is.

2. tot oranje ? waar slaat dat op ? Waarom niet tot 50% SOC? Of 75%? Dat had je nog minder ver gereden.

3. ten gronde : het opgegeven bereik is gemeten volgens gestandaariseerde, genormeerde methodes. Dat gaat nu eenmaal niet anders als je vergelijkbare gegevens wil.
Dat die normen de werkelijkheid niet benaderen en voor herziening vatbaar zijn, is een evidentie. Maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Tesla.
Het woord "bedrog" is dan ook absoluut ongeplaatst.

Behoorlijk strijdbaar uit bed gestapt vandaag, Dirk? :wink:
 
Over range gesproken, volgens de auto 450 km bereik, rijden tot oranje met range mode on , reële range 190km. Verkeerde informatie? (bedrog).

Welke batterij heb je? De 85kWh? Dan heb je al gauw zo'n 70kWh aan bruikbare capaciteit (volgens mij meer) en dat betekent dat je met 190km maar liefst 368Wh/km gebruikt. Dan is er iets heel erg mis met je auto, want om dat te halen door enkel snel te rijden gaat niet lukken.
 
range valt me momenteel ook zwaar tegen, geen zware voet en toch 's morgens een verbruik van 250Wh

traject grimbergen -> terhulpen..
Ik zit hier ook regelmatig op 250 Wh/km, met een redelijk gemiddelde rijstijl en op de snelweg gemiddeld zo 110-120 km. De oorzaak zit 'm volgens mij in de relatief korte rit die ik doe van en naar mijn werk (25 a 30 km, in 20 minuten), want hij steekt eerst 5-10 minuten in het opwarmen van de accu (of iets anders wat een gigantische piek in het verbruik geeft). Het interieur verwarm ik wel voor. Wat ook niet meehelpt momenteel is dat het regelmatig regent en dat geeft ook een iets hoger verbruik, dus alles bij elkaar tik ik dan inderdaad ook de 250 aan.

Op langere ritten schommel ik zo tussen de 190 en 210 Wh/km op het moment.

Edit: ik vind het verbruik overigens geen probleem, want bij korte ritten heb ik ruim voldoende laadmogelijkheden en met lange ritten weet ik dat ik prima nog 350+ km kan rijden op een 100% charge.
 
Ik raak ook weer niet meer onder 250 Wh/km sinds de temperaturen de afgelopen week rond het nulpunt hebben gehangen. De tesla staat wel binnen maar op de 5km die ik moet doen naar één van de twee locaties van mijn werk staan maar liefst 6 verkeerslichten waarbij ik heel regelmatig vooraan sta. En na bijna 11 maanden een trotse tesla-eigenaar te zijn vind ik het nog steeds geweldig om telkens weer weg te scheuren. Maar goed van verbruik lig ik totaal niet wakken, ik heb voldoende gratis laadmogelijkheden in de buurt :cool:

Mijn gemiddelde op de 16000 km is ook een redelijk hoge 236 Wh/km (maar dat is hoofdzakelijk stadsverkeer)
 
Welke batterij heb je? De 85kWh? Dan heb je al gauw zo'n 70kWh aan bruikbare capaciteit (volgens mij meer) en dat betekent dat je met 190km maar liefst 368Wh/km gebruikt. Dan is er iets heel erg mis met je auto, want om dat te halen door enkel snel te rijden gaat niet lukken.

Hangt er van af hoe goed dat je je best doet. Buiten wat te weinig PKs, niets mis met mijn wagen hoor. :rolleyes:

IMG_20150913_135920_lowres.jpg


Maar inderdaad, om 368 Wh/km te halen aan constante snelheid moet je echt heel hard gaan. Ik verbruik rond de 300 Wh/km bij 170 km/u.
 
Welke batterij heb je? De 85kWh? Dan heb je al gauw zo'n 70kWh aan bruikbare capaciteit (volgens mij meer) en dat betekent dat je met 190km maar liefst 368Wh/km gebruikt. Dan is er iets heel erg mis met je auto, want om dat te halen door enkel snel te rijden gaat niet lukken.
Gaat makkelijk lukken door enkel snel te rijden. Maar dan wel echt snel, 200+ in Duitsland, schiet lekker op van SuC naar SuC