Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt minder random dan ik dacht. Op basis van een steekproef (n=4) heb ik gemerkt dat als alle portieren dicht zijn, de achterklep 'normaal' sluit, maar als één van de portieren open staat de achterklep dicht klapt. Iemand anders ook deze ervaring?
 
Morgen de auto naar het SeC om wat zaken te regelen (rubber van het pano dak, bijgeluid bij grote uitslag van de wielen etc.).
Gevraagd: ik zit op ca. 55.000 km, gelijk ook maar de beurt uitvoeren? Antwoord: we zullen bezien of dat lukt, maar een beurt kost ca. 6 uur en het is erg druk, dus we kunnen niet beloven dat het gaat gebeuren.
Dus die beurt houdt denk ik wel wat meer in dan een filtertje wisselen, wat vloeistof bijvullen en een lijstje aflopen?
 
Ja, want die visuele inspecties kunnen er natuurlijk toe leiden dat er echt iets moet gebeuren. Bijvoorbeeld remblokken vervangen of het genoemde uitlijnen. Die zes uur lijkt me toch erg veel. Staat haaks op 'weinig bewegende delen, dus weinig onderhoud' slogan.
 
Ja, want die visuele inspecties kunnen er natuurlijk toe leiden dat er echt iets moet gebeuren. Bijvoorbeeld remblokken vervangen of het genoemde uitlijnen. Die zes uur lijkt me toch erg veel. Staat haaks op 'weinig bewegende delen, dus weinig onderhoud' slogan.

Vanmiddag is de auto teruggebracht. In de tussentijd hadden ze een roadster voor mij geregeld. Ik had in het verleden een keer opgemerkt dat ik dat leuk zou vinden en dat had Machiel dus onthouden. Hulde!
Spartaans bakkie dat speciale in- en vooral uitstijgtechniek vereist. Met een volle accu gaat hij als een raket. Maar niet zeuren over geluiden, rammeltjes e.d., want daar is een overdaad aan! :scared::smile:

Heeft al met al dus toch wat langer geduurd om de S weer in orde te brengen; een dag bleek niet genoeg. Straks even op en neer nar Vught en bezien hoe alles is opgelost...
 
Ik ook, vorige week op een dag een paar keer. Dag daarna werd de klep weer normaal dichtgetrokken.
Heeft het wellicht met overdruk in de auto te maken? Als je raampje of deur openstaat dan geen overdruk ?
Straks even testen.



Even getest en inderdaad met de voordeur open gaat de klep in één keer dicht.
Met de deuren en ramen dicht, krijg je overdruk en moet de klep worden dichtgetrokken.